Gå til innhold



Foto

2005 Suburban TPMS lampe lyser


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 09 November 2017 - 18:44

Sjølen bytta en dekktrykksensor idag og jeg resatte systemet. Alle 4 dekkene ble deretter fylt til 35 PSI hos lokale dekkmann. Allikevel lyser denne lampen og computeren sier sjekk dekktrykk. Noen forslag til hva som kan være feil?

#2 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 09 November 2017 - 20:13

Defekt batteri?

#3 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 09 November 2017 - 20:29

I sensor du tenker på? Har vært ute for det før og da sa tpms at systemet trengte service og kalibreringen feilet. Kan kalibreringen gå gjennom med dårlig batteri?

#4 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 10 November 2017 - 20:36

Da du sier resatte systemet, er det altså den position relearn prosedyren hvor du slipper ut luft av et og et hjul?

Kvitterte bilen med en bært mellom hvert hjul og to bært etter det fjerde hjulet?

 

Hvilke dekktrykk står det i displayet da?


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#5 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 12 November 2017 - 19:42

Jeg kjøpte sånn tpms reset tool på eBay, kosta 130kr og er det jg kaller «veldig made in china» men den funka som gull den👍

#6 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 14 November 2017 - 16:09

Da du sier resatte systemet, er det altså den position relearn prosedyren hvor du slipper ut luft av et og et hjul?

Kvitterte bilen med en bært mellom hvert hjul og to bært etter det fjerde hjulet?

 

Hvilke dekktrykk står det i displayet da?

 

Det stemmer. Den bærtet, men husker ikke om den bærtet to ganger til slutt.

 

Det står ikke noe dekktrykk i displayet. Det er lampen som lyser.



#7 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 15 November 2017 - 19:33

Åja, jeg trudde du fikk opp dekktrykk i DIC og såleis kunne se hvilken sensor som melder feil dekktrykk.

 

-Hvis en trykksensor ikke fungerer kan du finne ut hvilken ved å kjøre position relearn prosedyre, der du ikke får kvittering med en bært er sensoren defekt.

-Ny sensor er "slått av" for å spare batteri. Den må aktiveres ved å ta en liten kjøretur før relearn prosedyren kjøres.

-Hvis du får kvittering av alle fire sensorene heller jeg mot at den nye er feil slik at bilen trur du kjører med feil dekktrykk.

 

Dette er bare mine tips altså. Har ingen erfaring med dette da min så langt har fungert problemfritt.

Gi gjerne tilbakemelding om hva du finner ut.


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."