Gå til innhold



Foto

Ny eksos til 6.5


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Dimm

Dimm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 11 February 2018 - 19:40

Jeg tenker på å lage ny eksos med 3" deler fra biltema og lurer på om original downpipe og crossover er så dårlig designet som jeg har hørt.
Et det noe å hente ved å kjøpe nytt 3" downpipe og 2.25-2.5" crossover?

#2 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 12 February 2018 - 08:10

3'' downpipe, 4'' diamond eye hos Minges, passer som hånd i hanske, gir flott V8 lyd, original crossover er godt nok om du ikke vurderer større turbo.

Om du skroller litt ned på siden her, post 7154 så ser du hvordan 4'' fra diamond eye ser ut http://www.offroad.n...-i-dag/page-358


Edited by Intimidator, 12 February 2018 - 14:05.


#3 matsremi

matsremi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 12 February 2018 - 08:25

Jeg kjøpte ny downpipe og crossover fra Sarpsborg, kom samlet på rundt 1700kr. inkl. frakt! Absolutt verdt det.. merka god forskjell på bilen etterpå, føltes som den pusta mye lettere isteden for følelsen av astma og motstand! thumbsup.gif.pagespeed.ce.5Lb6QFdTlw.gif

Forskjellen på de orginale rørene til de nye var drøy.. de orginale ser jo ut som noe GM har trampa i hop i hobbysmia bak fjøset!  :rofl:



#4 Dimm

Dimm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 14 February 2018 - 21:36

Så akkurat at de var utsolgt både på sarpsborg motor og på minges så det får ligge på is liten stund til.

har nok av andre prosjekter på bilen, men det kommer!



#5 Tahoe-6.5

Tahoe-6.5

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 15 February 2018 - 08:46

Tror ikke sarpsborg motor selger downpipe til 6.5 lenger. Jeg fikk til svar at de ikke hadde tilgang på eksosrør til min bil.

 

Men på Ebay selger Summit 3" downpipe og 2.25" crossover fra Flowmaster til ca 1600kr med frakt.

https://www.ebay.com...4BaAkXN&vxp=mtr

 

Vurderer denne selv, også bygge rør så jeg får eksosen ut på venstre side av bilen.



#6 Dimm

Dimm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 16 February 2018 - 20:41

Ser at de lister den til å passe 95-98 model.
Er det noe endringer til 99 mod. Eller er det bare en feil i beskrivelsen?