Gå til innhold



Foto

Kjøp av nyere Pajero


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Andyrc

Andyrc

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 11 February 2018 - 21:22

Hei. Har forsøkt å få svar på andre Mitsubishi forumer, men det ser ut til at det er lite liv..
 
Er det noen som har erfaringer med nyere Pajeroer? Tenker da rundt 3-4 år gamle. Det blir evt. min første Mitsubishi og vet lite om disse bilene. Finner mye info om litt eldre modeller, men ikke de nyere.
 
Er det helt klare svakhetstegn som går igjen på Mitsubushi som også er å finne på Pajeroene?
Hva er å foretrekke av manuell og automatisk girkasse?
Hvordan er generell kjørekomfor, tenker da på når snøen går og asfalten kommer frem igjen,
Hva ligger forbruket på med vanlig kjøring?
 
Jeg har pr i dag en BMW 520 og denne vinteren har jeg blitt særdeles lei av å sitte fast utenfor butikker, flate parkeringsplasser etc. Har i tillegg en Land Rover som er noe mer brukbar på vinterføre, men som jeg jo aldri vet om vil starte :)


#2 FixIt

FixIt

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 11 February 2018 - 22:57

Har en '06, så det er jo eldre. Men har skjønt det slik at det er mye det samme det går i, bortsett fra at de nyere har litt mer kødd med elektronikk og EGR. Nedsoting av motor er et problem på disse som på de fleste diesler, så skal du ha en ny så legg inn i regnskapet å få programmert bort EGR, eller på annet vis stoppet den.
Ellers er det rust. Rust i bakre hjulbuer, og i særdeleshet fyllerør og tank. Dette må sjekkes nøye og ofte for rust. Ellers så MÅ bilen rustbehandles.

Alt i alt, om du tar noen relativt beskjedne forbehold, er det en god bil. Komforten er slett ikke gærn, jeg trives godt i vår, og nyere versjoner er bedre støydempet enn vår, så... De er rett og slett bygget for norske drittveier. Vi har 3 unger, og de stortrives i bilen. Automat. Du skal ha automat. Funker som en kule på disse bilene. Vår bruker ca 11l/100KM på sedat kjøring med litt hverdagslast. Kan fint bruke halvannen og vel så det om du kjører med flat pedal, men dette er ikke bilen du gidder å kjøre hissig med, selv om den forsåvidt takler det og. Så regn med literen på milen, og litt mer. På langkjøring kan du fint få den endel under literen, helt alt etter kjøremønster. Trekker du tungt så kan du selvsagt bare drite i disse tallene, da må den få det den vil ha. :-)


Kjerring og unger og garasje og hus og Pajero og Pajero Sport og Pajero Sport. Puh.

Livet er en lek. Tror jeg.


#3 Andyrc

Andyrc

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 12 February 2018 - 16:09

Takk for svar :) EGR skal jeg alltids klare å håndtere. Selv om jeg trodde sotingsproblemet var av mye mindre art på nyere biler?



#4 FixIt

FixIt

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 12 February 2018 - 17:05

Takk for svar :) EGR skal jeg alltids klare å håndtere. Selv om jeg trodde sotingsproblemet var av mye mindre art på nyere biler?

Mener de begynte med DPF i 07. Det er og common rail fra 07. Samme motor, men ombygget til Common Rail. Både før og etter 07 er sot et problem, men 07 og nyere er mer plaget, mye pga høyere krav og flere parametre som skal passe sammen. DPF gjør jo ikke saken bedre heller. Egr er ikke bare å blokke på 07 og nyere, da kaster den feilmelding på deg. Det går an å lure den, men ikke uten litt ekstra innsats. Programmering / tuning er en god løsning. Flissundet har flere vellykkede eksempler.

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Kjerring og unger og garasje og hus og Pajero og Pajero Sport og Pajero Sport. Puh.

Livet er en lek. Tror jeg.