Gå til innhold



Foto

Chevy skal endres - kom med forslag


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 26 September 2018 - 09:51

Da har jeg kommet til et veikryss….. Chevy trenger 4 nye dører, samt må ta noe rust et par steder. Lakkering vil bli omfattende, så jeg ser på andre alternativer. Folie kommer brått på en 25.000kr. Så jeg vurderer å gå fra blankpollert til å ta den ut i andre retningen. Lik kall det forsvarets overflatebehandling. 

 
Jeg søker litt råd nå om hva slags utstyr og lakk/ maling som brukes, hvor man kjøper det, hvordan dette legges på (sprøyte?) og hvordan man bygger opp eventuell kamo. Legger man på grunnfarge over hele for så å bruke sjablonger for de neste fargene?
 
Hva vil bli stiligst på en så stor bil? - ensfarget eller kamodrakt. Så er det fargevalget og evt kamo type. Blir ikke større dekk eller heving pga takhøyde på parkeringsplass. Bilen går for det meste i tettbebygget strøk.
 
Åpent av alt av forslag, gjerne med bilder eller link. 
 
For de som ikke kjenner til bilen så se garasjen min.


#2 arcticsilverado

arcticsilverado

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 26 September 2018 - 09:58

 

Da har jeg kommet til et veikryss….. Chevy trenger 4 nye dører, samt må ta noe rust et par steder. Lakkering vil bli omfattende, så jeg ser på andre alternativer. Folie kommer brått på en 25.000kr. Så jeg vurderer å gå fra blankpollert til å ta den ut i andre retningen. Lik kall det forsvarets overflatebehandling. 

 
Jeg søker litt råd nå om hva slags utstyr og lakk/ maling som brukes, hvor man kjøper det, hvordan dette legges på (sprøyte?) og hvordan man bygger opp eventuell kamo. Legger man på grunnfarge over hele for så å bruke sjablonger for de neste fargene?
 
Hva vil bli stiligst på en så stor bil? - ensfarget eller kamodrakt. Så er det fargevalget og evt kamo type. Blir ikke større dekk eller heving pga takhøyde på parkeringsplass. Bilen går for det meste i tettbebygget strøk.
 
Åpent av alt av forslag, gjerne med bilder eller link. 
 
For de som ikke kjenner til bilen så se garasjen min.

 

 

Du vurderer ikke å prøve type hjemmelakkering? Du har sikkert en god plan, men har sett mange gamle Chevrolet som får type army look eller matt sort rulla som rett og slett ser veldig shabby ut. Alt avhenger vel egentlig av om det er en bil du vil beholde lenge...ta vare på...tenke annenhåndsverdi? :-) Skjønner din utfordring nå



#3 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 26 September 2018 - 10:13

Ser hva du mener og kan tildels være enig...



#4 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 28 September 2018 - 16:23

kansje ikke kamuflasje farget men en mørk matt grønn type plastidip, og evt logo og tekst i militær stil slik som på takgrinden din plassert strategisk her og der.

f.eks gasoline på tanklokket med et lot nr ol, LPG  med pil ved der du fyller opp det. litt slik enkel og subtile merkinger som ikke skriker eller virker overdådig.


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#5 AVIATOR

AVIATOR

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 05 January 2019 - 21:17

Har planer om noe lignende med min 05 Tahoe da den nå har blitt bil nr. 3 i parken. Tenkte å prøve meg på DIY foliering jeg da. Svart matt og chrome delete. Tenkte også å bytte ut 20 bling felger med 16-17 i svart matt med all terrain dekk. Tror den hadde blitt tøft. Kona vil neppe bli sett i nærheten av bilen, men hu har fått leaf så det får være greit! 😝

Why are the latest Fords so aerodynamically designed?

It improves the Chevy tow truck fuel consumption.
Min garasje