Gå til innhold



Foto

Transfer kasse Tahoe 2002 mod

girkasse fast i 4 lav transfer kasse skifte manuelt

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Jon

Jon

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 29 October 2018 - 16:16

Hei!

 

Er i behov av tips råd. Transfer kassen har låst seg i 4 lav. Transfer encoder motor klarer ikke få den ut av lav posisjon. Har fjernet transfer encoder motor for å sette kassen i en annen posisjon manuelt, men virker til å sitte dønn fast. Har noen her hjemme vært i samme situasjon, ser fra div utenlandske sider at dette ikke er uvanlig, men virker da som om det er en smal sak å skifte manuelt.

 

Hendte når jeg satt bilen i 4 lav, når jeg skulle ha den ut ab 4 lav skjer det intet, dvs blinker for så å ende på 4L igjen. Ingen ulyder etc. Med motor av kasse virker motoren fint, går igjennom  4auto-2H-4H og 4L, koblet på transfer kassa står det bom. Når jeg forsøker å skifte manuelt altså mot klokka er det litt slakk før jeg ikke får rikket akslingen. Lurer på hvor enkelt skal det gå å skifte manuelt, hvor mye krefter skal jeg bruke. Finner ikke denne problemstillingen på noe annet forum.

 

 

 

Jon
















 


#2 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 29 October 2018 - 22:24

På min eldre Tahoe (1997 modell) - var 4wd systemet beryktet for å ikke å koble seg inn.
Hadde diskotek i 4wd panelet - da systemet ikke registrerte, at inn/ut kobling skulle gjennomføres.
Byttet akuatorer, elektro motor og kabel mm.

Regner med, at du har prøvd å sette giret i N ved inn/utkobling?



Jeg mener jeg leste en artikkel for noen år siden på offroad - om noen som hadde fått et løst stag inne i girkassa....
Om dette lager krøll ved 4wd er jeg usikker på.

#3 Jon

Jon

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 30 October 2018 - 00:07

Har den i nøytral (N) når jeg forsøker.