Gå til innhold



Foto

Lysoppsettet på Yukon


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 976 Innlegg:

Posted 14 November 2018 - 20:44

Har kjøpt ein 2003 GMC Yukon og lurer på om det er noen som vett hvordan eg får sette lyset over på parklys når det er mørkt, og om det er mulig å skru av alt lys på bilen når det er mørkt ute?!
Solgte nettopp ein 2003 Tahoe og der kunne eg via bryteren skru av nærlyset, slik at det kun var parklys på bilen eller vri bryteren fra «auto» til «0» for å skru av all lys på bilen.

Er det mulig å programmere om dette eller er det andre triks for å endre lysoppsettet?

#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 November 2018 - 20:50

Har du ettermontert kjørelys når den kom til Norge så har ihvertfall jeg nappen ene av tre sikringer der, mener det var den på 1A, da kjører jeg lysene manuelt som jeg vil. Men du ha kanskje for ny bil til det?


Edited by Chevy-LPG, 14 November 2018 - 20:50.


#3 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 976 Innlegg:

Posted 14 November 2018 - 21:34

Det er ikke ettermontert kjørelys på denne (ikke som eg har sett hvertfall). Denne boksen som du nevner hadde eg på ein 97 Tahoe, så Yukonen er nok for «ny»
Noen sier at GMC har Canada lysoppsett og da er alt lys på...uansett når det er mørkt. Dette syns eg er meget rart at ein ikke kan switche over fra nærlys til parklys om eg stopper i veikanten🤔
Var om det er mulig å lodde inn ein motstand på lyssensoren for å lure hjernen om at det er lyst hele tiden. Beste var å omprogrammere hjernen hvis det i heletatt er mulig?!

#4 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 17 November 2018 - 14:37

Jeg hadde samme problemet som deg på -03 modellen Suburban jeg hadde. Jeg leste et sted at i statene fungerer lysbryteren slik det  er meningen, men biler som eksporteres til Europa og Canada programmeres det slik som på bilen din. Som du skriver kan du lure bilen til å tru det er lyst hele tiden ved å bytte ut lyssensoren på dashbordet med en motstand, men det gadd jeg ikke å begynne med da du mister funksjonen med lysene som tennes når du låser opp.

 

Så ja, jeg trur du må programmere om BCU for å få til dette. På Tahoen jeg har nå funker bryteren. Forstå det den som kan....


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#5 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 976 Innlegg:

Posted 24 November 2018 - 21:17

Stemme det sub, blir ikke heilt klok hvorfor lysoppsettet på Tahoen eg hadde eller din virke som det skal, mens Canada utgaven er låst på nærlys på «0» og «park» funksjonen.
Har vært i kontakt med Chevrolet forhandler her i området og dei har utstyr til å programmere BCMen, men han var rimelig sikker på at lys layouten på Yukonen ikke kunne programeres. Var om eg skulle ta den 1 times kjøreturen til forhandleren og be dei prøve å endre layouten🤔

Men skulle det ikke gå, er det så enkelt å kjøpe BCM fra ein Tahoe og sette den i Yukonen eller må den programeres? Kona har ein 03 Tahoe, men eg tørr ikke bytte om i tilfelle det skulle skje noe uforutsett...