I dag fikk jeg åpenbart luft i clutchsystemet. Må stoppe motor for å få inn 1. gir, og justere turtall for å få inn øvrige gir mens jeg ruller...
Bilen er "ny" for meg, og jeg kjenner ikke oppbygningen. Men sjekket væskenivå til brems (OK), og fant en påfyllingsstuss med (antatt) bremsevæske ved siden av denne (også OK nivå). Altså ingen stor lekkasje noe sted, for da hadde vel væskenivået vært synlig minket(?).
Bilen er gammel (96), så noe er slitt. Er litt usikker på hvor jeg bør starte. Delepriser er svært overkommelig, og jeg vurderer å bestille både master- og slavesylinder. Dog gjør jeg ikke denne jobben sjøl, men finner noen som kan fikse det for meg.
Er det andre ting jeg bør se på som kan være årsak? Jeg tenderer til å tro slitt mastersylinder, i den tro at hvis det hadde vært slavesylinderen så ville vel væskenivået kanskje minket pga lekkasje?
Tips mottas med takk! Litt oppgitt over at egne kunnskaper ikke strekker til her, men som sagt, nylig anskaffet doningen og kjørt 4000 problemfrie km med den, til nå.