Jeg "sjanser" et nytt spørsmål selvom aktiviteten på forumet er som en tirsdag i fellesferien.
Altså: På denne kjerra er det diffbrems på bakaksel. Det vet jeg imidlertid kun i teorien fordi
- (1) bilmodellen ble angivelig levert med LSD og
- (2) det er en "tag" på bak diffklokka der det står stemplet inn Limited slip differential og
- (3) det kommer grønn olje (angivelig LSD-olje) ut av tappehullet på klokka.
Jeg kjørte meg fast med to-hjulstrekken inne og ble stående og spinne på venstre bakhjul mens høyre stod helt i ro.
Så nå er det åpne spørsmålet: HVA GJØR JEG? Jeg vil ha LSD'en opp og gå?
Gode råd tas i mot med førhjulstakk 🙂

2 replies to this topic
#1
Posted 17 December 2018 - 16:31
Jeg visste det var en fettnippel på bremsecalipperet
#2
Posted 29 January 2019 - 17:58
For å få LSDn til å funke litt bedre på min gamle Mitsubishi L200 (Elto) prøvde jeg med på et "diesel-rense-trix", tror det funka .
Her er link til innlegget: https://offroad.no/f...ndre/?p=1673049
Edited by Kirneh, 29 January 2019 - 18:02.
#3
Posted 01 February 2019 - 11:52
Husk på at LSD ikke er en sperre, bare en brems! Den har best effekt når begge hjulene har bakkekontakt. Hvis ett hjul henger i luften blir påkjenningen for stor til at bremsen klarer å holde akslingen helt igjen.
Jekk opp hekken på bilen (i 2wd) og drei ett bakhjul rundt. Går motsatt hjul samme vei fungerer bremsen. Går det motsatt vei gjør den det ikke. Men har den dårlig effekt kan den renses, eller strammes / shimses.
Jekk opp hekken på bilen (i 2wd) og drei ett bakhjul rundt. Går motsatt hjul samme vei fungerer bremsen. Går det motsatt vei gjør den det ikke. Men har den dårlig effekt kan den renses, eller strammes / shimses.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere