Gå til innhold



Foto

Sub 6.5 starter ikke.


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 gallis

gallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:våle
  • Mine Kjøretøy:
    case 580F,mitsubishi L300, bedford J6,cortina mk3,toyota camry
  • Klubb:cortinaklubben

Posted 28 November 2019 - 21:44

Har fått handla med et sub prosjekt,men har vansker med å starte den. Jeg får diesel fram til filteret, men kommer ingenting ved dysene når jeg løsner der.
Kan det være fødepumpa som gir for lite?
Jeg fikk den til å starte med startgass, men vil ikke mate på med det for å holde den i gang.
Iflg forrige eier gikk den fint, men innsug blei demontert pga en diesellekasje og nye pakninger er på plass.
Noen som har noen gode forslag på hvor jeg kan begynne å leite?
Er en 97mod suburban.
Dieselpumpa skal være bytta for ca 1 år siden.
Finner forøvrig ikke noe motstand på fsd heller, noen som kanskje har et bilde av hvor den sitter?

#2 gallis

gallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:våle
  • Mine Kjøretøy:
    case 580F,mitsubishi L300, bedford J6,cortina mk3,toyota camry
  • Klubb:cortinaklubben

Posted 29 November 2019 - 16:35

Virker som jeg har godt med trykk på filteret nå, og ikke antydning til luft. Men kommer fortsatt ingenting til dysene🤔

#3 gallis

gallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:våle
  • Mine Kjøretøy:
    case 580F,mitsubishi L300, bedford J6,cortina mk3,toyota camry
  • Klubb:cortinaklubben

Posted 01 December 2019 - 14:41

En liten oppdatering.
Fsd motstand er lokalisert i en defekt fsd som lå i bilen, så den var tydeligvis ikke blitt med over. Nå er den på plass.
Har sjekka stopp solenoiden. Kommer ikke strøm fram til Den, men den klikker når jeg kjører strøm direkte.
Har målt kontaktene til dieselpumpa og heller ikke her er det noe strøm å finne.
Har heller ikke liv i gløderele. Når jeg måler på sikringen til glødepluggene, er den tilknytta jord. Skal det gå den veien?
Noen forslag til hvor jeg kan lete etter strømkilde til dieselpumpa?
Kan det være hjernen som har streika, eller sitter det en sikring utenom de to boksene jeg veit hvor Er?

#4 gallis

gallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:våle
  • Mine Kjøretøy:
    case 580F,mitsubishi L300, bedford J6,cortina mk3,toyota camry
  • Klubb:cortinaklubben

Posted 02 December 2019 - 21:30

Litt Google og litt YouTube, så har jeg fått mistanker om at det kan være startsperra som kødder med meg.
Security lampa lyser ikke i det hele tatt. Har bytta pære med en jeg veit virker, så er tydeligvis noe mer enn det.
Noen gode forslag??????

#5 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Romsdal
  • Interesser:Om du får start på en pappeske så er den også interessant.
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1993 GMC Typhoon (kloning)(avskiltet)
    1980 Chevrolet Corvette (avskiltet)
    1995 Chevrolet Cheyenne, K2500, 6,5td
    1969 Volvo Amazon (avskiltet)
    2007 Jeep Commander 3,0 CRD
    2001 Chrysler PT Cruiser
  • Klubb:Amercan Car Club Norway

Posted 04 December 2019 - 13:57

Startsperre har jeg ikke greie på, men vet du med sikkerhet at FSD fungerer? 



#6 gallis

gallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:våle
  • Mine Kjøretøy:
    case 580F,mitsubishi L300, bedford J6,cortina mk3,toyota camry
  • Klubb:cortinaklubben

Posted 04 December 2019 - 14:50

Nei, ikke mer enn hva tidligere eier har forklart.
Gjør den så ikke det kommer noe strøm til dieselpumpa eller komponentene rundt?

#7 gallis

gallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:våle
  • Mine Kjøretøy:
    case 580F,mitsubishi L300, bedford J6,cortina mk3,toyota camry
  • Klubb:cortinaklubben

Posted i går, 19:54

Da er fsd bytta og ingen forskjell. Har fått det for meg at security lampa ikke skal lyse når startsperra er i orden, noen som har andre erfaringer?
Har kikka litt på koblingskjema til gløderele og det ser ut som det kan styre en del ting. Har en mistanke om at det kan være kortslutta siden jeg har sikringen på minussiden og glødelampa er kobla på utgående i releet. Skal bytte det i morgen, så blir spennende å se.
Ingen her på forumet som har vært borti noe lignende?

#8 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 701 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Oslo
  • Mine Kjøretøy:
    * Mercedes 200/8 1969
    * Volvo felt
    * Mercedes Glendewagen
    * Volvo 240 1975
    * Volvo 242 1981
    * Saab 900s 1996
    * 2 Peugeot Expert
    * Volkswagen Touran
    * Chevrolet Tahoe 1500 1997 (lastebil)
    * Chevrolet Tahoe 2002 (personbil)
    * Volkswagen Caddy 2017 (varebil)

Posted i dag, 08:38

Når security lampa lyste på en Tahoe 1997 modell - fikk jeg ikke start på bil.
Den samme bilen hadde mye tull med, at strømtrekk var for stort.
Hadde mye tull med jording og irr på batteri poler.

#9 gallis

gallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:våle
  • Mine Kjøretøy:
    case 580F,mitsubishi L300, bedford J6,cortina mk3,toyota camry
  • Klubb:cortinaklubben

Posted i dag, 09:08

Da skal nok ikke den lyse når tenninga skrues på,så da er ihvertfall det i orden.
Har bytta glødereleet Nå, og det var ingen forskjell.
Da er vel hjernen det mest tenkelige. I og med at alt som har med diesel styring å gjøre er dødt, så tenker jeg det må være et felleskomponent??
Noen som veit om det finnes flere sikringer enn boksen i motorrom og ved førerdøra?

#10 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 701 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Oslo
  • Mine Kjøretøy:
    * Mercedes 200/8 1969
    * Volvo felt
    * Mercedes Glendewagen
    * Volvo 240 1975
    * Volvo 242 1981
    * Saab 900s 1996
    * 2 Peugeot Expert
    * Volkswagen Touran
    * Chevrolet Tahoe 1500 1997 (lastebil)
    * Chevrolet Tahoe 2002 (personbil)
    * Volkswagen Caddy 2017 (varebil)

Posted i dag, 09:56

Disse bilene har et velkjent problem med rørene som går ut av toppen på diesel tanken.
Sjekk området for fuktighet. Her er den største kilden lekkasje i til/retur rør.
Tanken må ned ved utbedringer her...

#11 gallis

gallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:våle
  • Mine Kjøretøy:
    case 580F,mitsubishi L300, bedford J6,cortina mk3,toyota camry
  • Klubb:cortinaklubben

Posted i dag, 10:18

Har kikka etter, og ser ikke noe der. Har også fullt trykk på filteret.
Må være noe elektrisk som ikke er med. Fødepumpe, dieselpumpe, stopp solenoiden og gløderele får ikke strøm. Alt virker når jeg kjører strøm direkte. Har sjekka at det er jord bak på innsuget, men er jo muligheter for at det kan være flere jordinger som skulle vært sjekka.
Det som virker veldig spesielt er at jeg har minus over sikringen til glødinga🤔

#12 gallis

gallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:våle
  • Mine Kjøretøy:
    case 580F,mitsubishi L300, bedford J6,cortina mk3,toyota camry
  • Klubb:cortinaklubben

Posted 50 minutter siden

Da er nok feilen lokalisert. Plukka ut hjernen og da kjente jeg lukta av brent elektronikk.
Har åpna Den, og der var det en svært flekk på både kretskort og i lokket.
Da er det bare å få tak i en ny.
Noen som veit om det er noen forskjell på disse i forhold til modellene?