Gå til innhold



Foto

Slitte tromler bak, konvertere til skivebremser?

96 silverado c/k 2500 14 bolt

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 08 March 2020 - 08:56

Jeg skulle egentlig bare bytte brekk wire. Men nå ser jeg at tromlene er slitte. Jeg måler 36.2 mm. Det er stempla max dia 13.09 på tomlene. Dette er vel tommer, da blir det 33.25 mm. Så da er det vel bare å bestille nye.

Men på youtube kom jeg over ombyggings sett til skivebremser:

https://lugnut4x4.com/

Men dette blir vel neppe godkjent, og hvor er tilkobling til brekkwire? Dette er vel mer beregna på de som raser rundt i skog og mark med div uregga doninger?

Tips for utette simmringer, forårsaket av slitasjespor i akselen. Følg med her fra 5.18.  Får ikke lagt inn youtubrlink, så søk i youtube på:

14 bolt Disc Brake Conversion Giveaway - Rock Rods Tech

EDIT: Skikkelig regnefeil, gikk i surr med mm/cm...jeg måler 33.1 cm. Så da går det litt til. jeg stussa litt når jeg så på det igjen i dag, og så at det var ikke store slitekanter. Det var ikke verre enn at, med litt lirking så skled de av over slitekanten. 

Kjerra er nå passert 300.000, så det er ikke så gærnt, men de har kanskje vært skifta en gang.


Edited by Jonta, 09 March 2020 - 11:18.


#2 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 17 March 2020 - 17:09

se på hydraulisk håndbrekk... er det de bruker på drifting biler


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#3 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 17 March 2020 - 17:12

kikka litt inne på den siden

når du velger calipper så velg den som det står emergency på, de kan du vistnok kople wiren rett på


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#4 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 19 March 2020 - 12:39

Ellers er det jo normalt med en liten trommel for brekket i tilegg til kalipper.

Blir ikke noen konvertering for meg i allefall, og tromlene mine holder litt til.