Bilen er en 96 Silverado 6.5 L diesel 2500HD
På høy tid å bytte olje på kassa. Den har "bare" gått ca 50.000 km siden siste skift. Men siden det er 10 år siden, så er det vel på høy tid. Dessuten blir det endel småkløring. Olja er fortsatt rød og fin, men i det siste kan jeg se noen sorte partikler på peilepinnen.
Bunnpanna har 17 bolter og har tappeplugg. Da er det en 4L80 kasse sa de på Sarp.motor (handler mesteparten derfra, bra butikk med hyggelige folk), og du må ha minst en liter olje ekstra.
Hva er egentlig forskjellen på 4L60 og 4L80? Er 80'n mer robust?
Av en tidligere eier, har jeg fått opgitt at kassa havarerte rundt 220.000 km. Blei overhalt og "forsterka". Vet dere hva denne forsterkinga egentlig går ut på?
Edited by Jonta, 11 August 2020 - 09:38.