Gå til innhold



Foto

Chevy i kulda


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    2001 jeep cherokee xj

Posted 02 February 2021 - 18:25

Sliter med å få liv i tahoen i kulda, går fint ned til rundt 10 blå, da er den særdeles uvillig, byttet batterier, så motoren går fint rundt, sjekket at det er liv i alle glødeplugger og at de får strøm, releet skiftet jeg i høst. Får likevel opp feilkode P0380 circuit a, men forstår ikke hvorfor, har ikke ohmet pluggene, bare testet med lampe og strøm fra batteriet, men pluggene er 3 år gamle og har gått ca 20 tusen så bør være ok. Kan også nevne at den går ofte litt lenge på starteren sommerstid også, spesielt hvis den har stått noen dager... Tankarmatur diesel rør og fsd er skiftet så det kan utelukkes, kommer også masse røyk når den snurrer rundt, så diesel får den, tenner også hele tiden, men sparker ikke ordentlig i gang.

#2 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 350 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Romsdal
  • Interesser:Om du får start på en pappeske så er den også interessant.
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1993 GMC Typhoon (kloning)(avskiltet)
    1980 Chevrolet Corvette (avskiltet)
    1995 Chevrolet Cheyenne, K2500, 6,5td
    1969 Volvo Amazon (avskiltet)
    2007 Jeep Commander 3,0 CRD
    2001 Chrysler PT Cruiser
  • Klubb:Amercan Car Club Norway

Posted 04 February 2021 - 20:21

Hvilke modell? er det 95 eller gamlere (kjenner ikke til LP rele styring på nyere) her starter ikke LP før du har oljetrykk, se på siden til Leroydiesel.com, her har de rele styring for LP med såkalt WTS (wait to start) da har du trykk på diesel frem til IP, dette kan du  lage selv om du er litt hendig (kjøpte ferdig oppsett jeg da :) ) Motoren min starter lettere når jeg har trykk på IP før start, har du bra trykk på diesel frem til IP, bør være rundt 10 psi, dette greier den originale pumpa kanskje på en god dag, men er egentlig for dårlig fra fabrikk. Har du motorvarmer og i tilfelle starter den lettere når den står i? -10 skal gå greit men det er klart, det begynner å bli kaldt for en gammel seksfem :)


Edited by Intimidator, 04 February 2021 - 20:22.


#3 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    2001 jeep cherokee xj

Posted 05 February 2021 - 08:34

Er enn 99 mod, så strømmen er ikke styrt av oljetrykkbryteren. Fikk liv i den på onsdag etter lengre tid med forsøk, da var det 12 minus, skulle prøve i går, da startet den superlett i 20 minus så det virker som det blir problemer når den blir stående over noen dager. Merkelige greier😐
  • Tahoe 2000 likes this

#4 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Hvaler
  • Mine Kjøretøy:
    Tahoe 2000
    HD V rod 2002
    Fokus 2011 solgt
    Kia Niro hybrid 2017 solgt
    Hobby 720 KFUMe 2013mod. solgt

Posted 09 February 2021 - 11:50

Merker det att det går litt tregere rundt om den har stått noen dager, litt mindre strøm på batteriene i kulda gjør att det går litt saktere rundt med starteren.

byttet starter for 2 år siden og det problemet var løst, fra å dra i gang starteren som en turbin til å dra på med full trykk med en gang.

nå kjører jeg lite og bilen blir som regel stående både 3 og 5 dager mellom hver gang jeg bruker den, så da setter jeg i defa ledningen og den står på vedlikeholdslading når bilen ikke er i bruk.

har fjernkontroll så det er lett å slå på motorvarmer og kupevarmer en times tid før jeg skal kjøre, 

med varme batterier startet den i -31 grader på fjellet, det gjorde ikke de 3 andre bilene i følget, men de lo av meg dagen før da jeg skrudde ut batteriene og tok de med inn på varmekablene i gangen.

tror nok mye av problemet er løst ved å sette på en vedlikehold lader, så batteriene har litt varme og er ladet når bilen blir stående noen dager.



#5 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    2001 jeep cherokee xj

Posted 10 February 2021 - 15:06

Fant ut at det var dårlig jording til det ene batteriet, ble vesentlig bedre da motoren gikk kjappere rundt, fikk også gjort rent kontaktene til glødeplugger, mye dritt der, så tror det har vært dårlig kontakt. Får greit start på den i 15-20 blå nå, får fortsatt feilkode på gløding da men. Setter på vedlikeholdslader når jeg vet den skal stå noen dager
  • Intimidator and Tahoe 2000 like this

#6 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 350 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Romsdal
  • Interesser:Om du får start på en pappeske så er den også interessant.
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1993 GMC Typhoon (kloning)(avskiltet)
    1980 Chevrolet Corvette (avskiltet)
    1995 Chevrolet Cheyenne, K2500, 6,5td
    1969 Volvo Amazon (avskiltet)
    2007 Jeep Commander 3,0 CRD
    2001 Chrysler PT Cruiser
  • Klubb:Amercan Car Club Norway

Posted 10 February 2021 - 22:07

Bra du fant ut av det og informerer oss andre. Når du får feilkode på gløding, får du det under kjøring også eller er det kun under gløding? Grunn til at jeg spør er at jeg får sporadisk blink på ''check engine'' under kjøring, og når jeg sjekker feilkode (95 mod. så det er binderstriks og telling av blink som gjelder) så er det kun feilkode på gløderele som melder seg. Vet ikke hvordan dette fungerer, men litt rart at det kommer op feilmelding på gløding under kjøring (med god og varm motor)



#7 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    2001 jeep cherokee xj

Posted 11 February 2021 - 08:37

Den kan komme både under kjøring og ved oppstart. Lagrer seg både under pending code og stored code på leseren. Litt pussig er det også at wait too start lampa lyser like lenge om motor er varm eller kald.
  • Intimidator likes this

#8 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 350 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Romsdal
  • Interesser:Om du får start på en pappeske så er den også interessant.
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1993 GMC Typhoon (kloning)(avskiltet)
    1980 Chevrolet Corvette (avskiltet)
    1995 Chevrolet Cheyenne, K2500, 6,5td
    1969 Volvo Amazon (avskiltet)
    2007 Jeep Commander 3,0 CRD
    2001 Chrysler PT Cruiser
  • Klubb:Amercan Car Club Norway

Posted 11 February 2021 - 09:47

Jeg monterte dette med egen fjærbelastet push bryter, for mitt gløderele fusker av og til, så da har jeg ihvertfall mulighet og gløde uansett. https://leroydiesel....relay-override/



#9 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    2001 jeep cherokee xj

Posted 11 February 2021 - 13:41

Er nok smart å kunne gløde litt ekstra på det kaldeste. Men skulle likt å vite hvordan strømmen til releet styres, om det går via tenningslås, kan jo tenkes at det er kontaktproblemer en plass, har egentlig bare konsentrert meg og alt fra releet og fram til pluggene, og der fungerer jo alt. Takker for tips, vurderer ett slik sett.

#10 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 780 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 12 February 2021 - 00:04

Merker det att det går litt tregere rundt om den har stått noen dager, litt mindre strøm på batteriene i kulda gjør att det går litt saktere rundt med starteren.

byttet starter for 2 år siden og det problemet var løst, fra å dra i gang starteren som en turbin til å dra på med full trykk med en gang.

nå kjører jeg lite og bilen blir som regel stående både 3 og 5 dager mellom hver gang jeg bruker den, så da setter jeg i defa ledningen og den står på vedlikeholdslading når bilen ikke er i bruk.

har fjernkontroll så det er lett å slå på motorvarmer og kupevarmer en times tid før jeg skal kjøre, 

med varme batterier startet den i -31 grader på fjellet, det gjorde ikke de 3 andre bilene i følget, men de lo av meg dagen før da jeg skrudde ut batteriene og tok de med inn på varmekablene i gangen.

tror nok mye av problemet er løst ved å sette på en vedlikehold lader, så batteriene har litt varme og er ladet når bilen blir stående noen dager.

 

Du har ikke en speller eller noe på stby som tar strøm da? Jeg måtte koble på en egen bryter til spilleren min. Det holdt ikke bare å skru den av, den tok strøm allikevel, som var merkbart etter noen dager.

Tror nok du bør ha på motorvarmern i nærmere to timer i denne kulda.


Edited by Jonta, 12 February 2021 - 00:04.