Gå til innhold



Foto

Offroad konkuranser utenfor NBF.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
67 replies to this topic

#1 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 25 June 2004 - 23:00

Ikke for å være en gledesdreper,men for å være litt seriøs synes jeg att anonsering,resultater og bilder fra uorginaserte trail konkuranser IKKE bør legges ut her på forumet.
Hva mener dere?

Du er heldig,OffroadguruSolli,sliten, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#2 vaktmester

vaktmester

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 704 Innlegg:

Posted 10 July 2004 - 23:00

En interressant diskusjon dette, men, frikjøring er en ting mange liker, er det noe å tenke på og gjøre noe med når det gjelder sikkerhet og lovlighet sammen med disse bilsport/bilorganisasjonene.
FRIKJØRING= INGEN POKALER; ALLE VINNER

Kjørt mye og lenge

#3 Pick up man

Pick up man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 08 July 2004 - 23:00

Hei igjen dere! Satt det litt på kanten,for å piske opp stemninga her! Stevner er vel og bra det, og e ekje så gjerrig at e ikkje har råa til å værme altså!Men all offroad kjøringa må ikkje bli for "komersiell", syns igrunnen mi har nok av lover og forskrifter i detta landet nå! Og MERE enn nok av personer og myndigheter som løper rundt å passer på alt ein foretar seg!! Snart har mi ikkje lov til å kjøre anna enn inter-city tog eller el-bil noen av oss! Og det er holdninga blant folket som er med på å styre mye av det! "Det er fali d" typisk norsk,selfølgelig er enkelte ting ein foretar seg farlige,men ein må da kunne bruke huet og sunt bondevett av og til uten at ein må slå opp i forskrifter og lover for alt ein foretar seg!
Og vist det var noen som tok seg nær av ordet "oppblåste" så var det ikkje kjørerne e meinte,men at stevnene kansje kunne vert litt mere uhøytidlige. Syns igrunnen at alle bildene kunne legges ut!

#4 Chevypia

Chevypia

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1270 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

kosta no litt å få inn velte bur å god kjente stola osv.. da..

#5 Solli

Solli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

Vick up man vet ikke hva han snakker om, trenger ikke å være dyrt , og ingen av oss som kjører vil jeg si er "oppblåste"

håper dere for til ett samarbeid med KNA der oppe Veronika , kanskje det blir vestlandscup fortere enn du tror?

UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955

-også kjent fra TV-norge

#6 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

Hei.

Hverken de organiserte stevnene eller de organiserte(NBF) er ikke oppblåste.Vi er en gjeng med helt normale mennesker som har en ting felles ,nemlig Offroaden.Hvorfor danner ikke dere en klubb visst dere er 10 biler i skauen??Det er vel ikke vi som viser oss fram for publikummet,det er vel heller de som kommer til oss!
Det er helt klart en større risiko ,når det er publikum til stede,men ikke glem at faktisk så kan dere få skader når dere er på frikjøring.
Når det gjelder start kontigenten ,så er det mangen forskjellige priser ute å går.Allt etter hvilken klubb du kjører hos.
Men disse pengene går til drift av klubber,pokaler og evt forsikring.
I vår klubb driver vi ikke med å ta betaling fra publikum ,men jeg synst at publikum også kan spytte i litt i klubbkassene.
Det skal respektere at du ikke gidder å betale for å være med å kjøre offroade,men husk norges lover.Ikke bonden engang har lov å gjøre hva han vil med skauen sin........Faktisk så ryker lappen visst du blir tatt av de rette.(snakker av erfaring!!!)
Når det gjeller å kjøre i filler bilene ,så er dette helt valgfritt.
Jeg har enda ikke kjørt i filler noen bil.

Vil anbefale deg å prøve å reise på treff.

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Tror jammen e å resten av redneck`ene e kjører offroad med forsetter å holde oss unna dei her himla oppblåste stevnene,mi har det like gøy når mi er ein ca 10 biler på skauen! Behøver ikkje å ha ein heil haug med publikum å vise oss fram for! Er vist livsfarlig å ha tilskuere etter noen av innlegga å dømme! Dessuten er startkontigenten høy au! Hadde det vært riktig skulle inngangspengene ifra publikum dekket startkontigenten til di som vil kjøre!! Gidder ikke,OG MANGE MED MEG betale ein heil haug for å kjøre ifiller bilen,når mi kan jøre det gratis heime! Kamerat gjengen min,som teller temlig mange 4trekkåre, mi bruker heller å ta søndagsutflukter på skauen, enn å være med på dei her høyt prisa offroad stevnene!!!

Mvh. En som bruker 4Lav å mudd`ere både i arbeid å fritid!


<i><div align="right">Opprinnelig postet av Pick up man</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

#7 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

Hei.

Helt enig med deg Pajerogirl.
Alle bør være velkommen med bilder til denne side.

Egentlig så er jo ikke dette noe å diskutere om....
Vi er jo tross allt frie mennesker i ett fritt land!!!

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">e syns no hvertfall ikke de e gale om en legge ut bilde å resultater fra uoffisielle treff . klart hadde vert kjempe svært om alle blei med i NBF... Men om en vil legge ut bilde så ser ikke e noe problem i de selv om en ikke e organiserte...

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Pajerogirl</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

#8 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 05 July 2004 - 23:00

Det å kjøre konkurranse passer stort sett de aller færreste av oss de fleste trives best med å ha det slik "Pick Up Man" (Jon Kristian) beskriver.... Det er vel ikke noen motsetninger her så langt jeg forstår..



Tommy Olsen

#9 Pick up man

Pick up man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

Tror jammen e å resten av redneck`ene e kjører offroad med forsetter å holde oss unna dei her himla oppblåste stevnene,mi har det like gøy når mi er ein ca 10 biler på skauen! Behøver ikkje å ha ein heil haug med publikum å vise oss fram for! Er vist livsfarlig å ha tilskuere etter noen av innlegga å dømme! Dessuten er startkontigenten høy au! Hadde det vært riktig skulle inngangspengene ifra publikum dekket startkontigenten til di som vil kjøre!! Gidder ikke,OG MANGE MED MEG betale ein heil haug for å kjøre ifiller bilen,når mi kan jøre det gratis heime! Kamerat gjengen min,som teller temlig mange 4trekkåre, mi bruker heller å ta søndagsutflukter på skauen, enn å være med på dei her høyt prisa offroad stevnene!!!

Mvh. En som bruker 4Lav å mudd`ere både i arbeid å fritid!

#10 Chevypia

Chevypia

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1270 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

e syns no hvertfall ikke de e gale om en legge ut bilde å resultater fra uoffisielle treff . klart hadde vert kjempe svært om alle blei med i NBF... Men om en vil legge ut bilde så ser ikke e noe problem i de selv om en ikke e organiserte...

#11 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

hei igjen......

Jeg har ikke satt at du satt på sidelinjen når det gjaldt dette,og det var ikke her jeg mente at folk satt på sidelinjen.

Det tar myyyyyye tid å få organisert en klubb.

Om stalltipset ditt slår ann,gjenstår bare å se.
Innen den tid,er jeg pensjonist.......

Jeg skal gjøre det jeg kan for å få organisert konkuransene gjennom ett forbund.

Fikk referat om at treffet deres var ett kjempe treff.
GODT JOBBET!!


<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Tror jeg kan si att jeg ikke satt på sidelinjen i offroadershordaland når det gjalt dette ihvertfall.
Mitt stalltips er att innen 3 år kjøres det egen vestlandscup i biltrial,med arrangemanger fra Sokndal i sør til Bergen.
De fra offroaders hordaland som var nede hos oss kom ihvertfall med positive tilbakemeldinger.
Tror egentlig bare man må dra igang ett løp,så får de bli med de som vil.Om så vi kun stiller 3 biler...
Tror desverre att noen tror att nivået er for høyt blant de som kjører organisert.Men jeg vet flere i fx.deres klubb som ville gått rett i tet hvis de hadde stilt opp.
Tenk etter,finnes det en sørlending som kan kjøre i regnvær?

Du er heldig,den usedvanlig seriøse toppidretsutøveren OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av offroadguru Solli</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

#12 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Stemmer,det er på Eikeskog.
Venter masse biler
.
Bare ring på Jan Ove sin mob:93029925.

Håper vi sees.



<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Veronika - hvor i Haugesund er det treffet er, Eikeskog ?

Tenkte, for en gangs skyld å ta turen nedover... regner med jeg kan ringe for å få vite noe mer på lørdagen ?

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Blom</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

#13 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Tror jeg kan si att jeg ikke satt på sidelinjen i offroadershordaland når det gjalt dette ihvertfall.
Mitt stalltips er att innen 3 år kjøres det egen vestlandscup i biltrial,med arrangemanger fra Sokndal i sør til Bergen.
De fra offroaders hordaland som var nede hos oss kom ihvertfall med positive tilbakemeldinger.
Tror egentlig bare man må dra igang ett løp,så får de bli med de som vil.Om så vi kun stiller 3 biler...
Tror desverre att noen tror att nivået er for høyt blant de som kjører organisert.Men jeg vet flere i fx.deres klubb som ville gått rett i tet hvis de hadde stilt opp.
Tenk etter,finnes det en sørlending som kan kjøre i regnvær?

Du er heldig,den usedvanlig seriøse toppidretsutøveren OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#14 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Veronika - hvor i Haugesund er det treffet er, Eikeskog ?

Tenkte, for en gangs skyld å ta turen nedover... regner med jeg kan ringe for å få vite noe mer på lørdagen ?

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#15 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Enig med You Blomen.

Håper vi sees i Haugesund i helgen.

God sommer.

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">For å hoppe opp på skinnene igjen og følge etter mr. Solli...

Nei, jeg synes ikke det skulle være en form for "sensur" på "uoffesielle" resultater her på offroad.no !

Spørsmålet er som sagt da hvor grensen skal gå, siden veldig mye av den kjøringen som pågår, går utenfor NBF reglement. Dette være seg "uoffesielle" biltrailløp i regi av både Land Rover klubbene og offroaders klubbene og ikke minst frikjøring som da oftest går utenfor NBF terreng touring reglement.
Grensene på hva som er hva kan i enkelte tilfeller være hårfine, eller meget tydelige. Det er derfor min personlige mening at dette hverken bør sensureres eller ties ihel.

At man kan arbeide for å få dette inn under NBF sin paraply, er nok en helt annen sak !

I tillegg vil jeg tro at de fleste har såpass med vett i skallen at man uansett setter sikkerheten for iallefall de omkringstående først, om man skader seg selv i "kamikaze-stunt" får så være.




Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Blom</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

#16 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Som tidligere nevnt på denne siden,så jobber jeg nå med Kna -etter tips fra dere i Sokndal.
Sorry at piggene kom litt vel ut i går,det er den kvinnelige siden-PMS.

Er bare så jævlig lei av at folk sitter på sidelinjen ,og forteller hva som må gjøres uten å ta i ett tak.

Ha en fortsatt god sommer.

NB:
Håper vi sees på treff i Haugesund i Helgen.



<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Kjære vene.Her skjer det litt av vært....

Til dere i OffroadersHordaland,jeg kan ikke se att jeg eller andre i denne diskusjonen har hengt dere ut som useriøse.Du vet også meget godt att jeg mener du er en serdeles dyktig sekreter for den klubben,det er vel i praksis du som har dratt lasset de seneste årene.
Om noen føler seg personlig kritisert her på noen måte,så beklager jeg det.

Synes en såpass viktig diskusjon bør foregå uten att alle pigger kommer ut på en gang.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg håper att alle med Biltrail interesse etterhvert satser på å få det inn i ordnede former.

Men alle kan ihvertfall trøste seg med att jeg ikke har noe med hva andre gjør uansett.....

Anbefaler også att dere leser åpningsinlegget mitt,den dreide seg faktisk om Offroad.no og ikke om det som diskusjonen har utviklet seg til.



Du er heldig,OffroadguruSolli, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av offroadguru Solli</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

#17 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Hei Arne.
Takk for det.
Vi jobber i disse dager med å prøve å få til ett samarbeid med KNA.
Håper at dette går i orden.

Ha en fortsatt god sommer.

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Og velkommen skal dere være. En saklig diskusjon er alltid av det gode og det er viktig at alle forhold blir vurdert før man gjør store endringer i en godt fungerende klubb.

Normalt er min anbefaling å søke samarbeid med en klubb som allerede er tilsluttet NBF, slik at man lettvint har mulighet til å gå tilbake til treffvirksomhet hvis medlemmene ikke vil prioritere konkurranser.


Ferdighetsseksjonen
v/Arne Johannessen
tlf. 908 45 664

<i><div align="right">Opprinnelig postet av NBFs Ferdighetsseksjon</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

#18 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

For å hoppe opp på skinnene igjen og følge etter mr. Solli...

Nei, jeg synes ikke det skulle være en form for "sensur" på "uoffesielle" resultater her på offroad.no !

Spørsmålet er som sagt da hvor grensen skal gå, siden veldig mye av den kjøringen som pågår, går utenfor NBF reglement. Dette være seg "uoffesielle" biltrailløp i regi av både Land Rover klubbene og offroaders klubbene og ikke minst frikjøring som da oftest går utenfor NBF terreng touring reglement.
Grensene på hva som er hva kan i enkelte tilfeller være hårfine, eller meget tydelige. Det er derfor min personlige mening at dette hverken bør sensureres eller ties ihel.

At man kan arbeide for å få dette inn under NBF sin paraply, er nok en helt annen sak !

I tillegg vil jeg tro at de fleste har såpass med vett i skallen at man uansett setter sikkerheten for iallefall de omkringstående først, om man skader seg selv i "kamikaze-stunt" får så være.




Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#19 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Kjære vene.Her skjer det litt av vært....

Til dere i OffroadersHordaland,jeg kan ikke se att jeg eller andre i denne diskusjonen har hengt dere ut som useriøse.Du vet også meget godt att jeg mener du er en serdeles dyktig sekreter for den klubben,det er vel i praksis du som har dratt lasset de seneste årene.
Om noen føler seg personlig kritisert her på noen måte,så beklager jeg det.

Synes en såpass viktig diskusjon bør foregå uten att alle pigger kommer ut på en gang.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg håper att alle med Biltrail interesse etterhvert satser på å få det inn i ordnede former.

Men alle kan ihvertfall trøste seg med att jeg ikke har noe med hva andre gjør uansett.....

Anbefaler også att dere leser åpningsinlegget mitt,den dreide seg faktisk om Offroad.no og ikke om det som diskusjonen har utviklet seg til.



Du er heldig,OffroadguruSolli, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#20 NBFs Ferdighetsseksjon

NBFs Ferdighetsseksjon

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 272 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Og velkommen skal dere være. En saklig diskusjon er alltid av det gode og det er viktig at alle forhold blir vurdert før man gjør store endringer i en godt fungerende klubb.

Normalt er min anbefaling å søke samarbeid med en klubb som allerede er tilsluttet NBF, slik at man lettvint har mulighet til å gå tilbake til treffvirksomhet hvis medlemmene ikke vil prioritere konkurranser.


Ferdighetsseksjonen
v/Arne Johannessen
tlf. 908 45 664