Offroad konkuranser utenfor NBF.
#41
Posted 26 June 2004 - 23:00
Mye av grunnen var att jeg er en pyse og pesimist,og var redd for konsekvensen ved en ulykke.
Derfor ble jeg ikke med i styret og forlot treffkomiten.
Men før det kom så langt,var jeg med på å lage disse konkuransene,og deltok.
Har nå arrangert NC/SC,og det var ikke så mye mere arbeid egentlig.
Andre store fordeler er att man kan ha sponsorer og få mye oppmerksomhet i pressen.Selvfølgelig kan man sikkert sponset til ett "ulovlig" arrangemang,men da får dere håpe att ikke bedriften er oppdatert.Tenk ett presseoppslag:"A/S Sykkel og Sønn sponset ulovlig offroad!".
Økonomisk ved det arrangemanget vi nå hadde her i Sokndal,så ble overskuddet ca.5 ganger det vi fikk inn på tilsvarende arrangemang på Valen.
Intektene kom fra 10-årets billigste kiosk,sponsing og start kontigent.
Du er heldig,OffroadguruSolli, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#42
Posted 26 June 2004 - 23:00
Tommy Olsen
#43
Posted 26 June 2004 - 23:00
#44
Posted 26 June 2004 - 23:00
får å være kynisk så må jeg si at jeg ikke lenger gidder å bry meg med dette, men vil gjerne være med på å opplyse folk om hvor risikabelt det kan være å organsiere motorsport utenom NBF.
Problemet som Guruen påpeker er at et alvorlig uhell i en slik konkurranse vil sette all biltrial kraftig tilbake...
Lurer på om de som organiserer dette og de som kjører vet at de faktisk kan bli stilt personlig økonomisk ansvarlig for alt, det kan fort bli et par milioner om man skulle lemleste noen.....
Til Blom:
før man trekker konkluksjoner om hva som er mest og minst styr, så burde man kanskje spør de som står på å gjør en jobb med å organisere motorsport på lovlig og forsvarlig måte.
Jeg har gjort begge i en årekke, organiserte hele sørlandscupen fra å være en ørliten uorganisert cup, til å telle over 60 deltagere, utenfor NBF
har organisert 2 Nordic Trial og 1 Eurotrial innefor NBF paraplyen, hadde ikke vært mulig uten den støtten og hjelpen en fikk derfra..
Per Lyse:
innlegget ditt fortjener vel egentlig ikke noe svar...
la denne tråden bli konstruktiv, ikke la oss glefse på denne måten.
Jeg stiller meg som jeg har sagt i andre tråder tilgjengelig for spørsmål, kan gjerne ta turen å besøke klubber som vil vite mer om dette.
Om dere vil vite hvordan det er å organisere et biltrial løp underlagt NBF, så bør dere spør noen som har gjort det, ikke de som aldri har gjort det
La oss alle trekke i samme retning
Tommy Olsen
#45
Posted 26 June 2004 - 23:00
Bare lurte på om det var det som var saken her. Har ikke selv kjørt trail, men det ser for meg ut som det er mye som skal til for å arrangere et NBF trail arrangement, sånn kontra det som har vært gjort her vest.
Er dog svært enig om at det burde vært innenfor NBF med tanke på forsikringer dersom skade på annet enn bilene (fører, passasjer, banemannskap eller tilskuere)
Ellers har jo Per Lys et moment :-)
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#46
Posted 26 June 2004 - 23:00
Hva mener dere?
Du er heldig,OffroadguruSolli,sliten, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
<i><div align="right">Opprinnelig postet av offroadguru Solli</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
#47
Posted 26 June 2004 - 23:00
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#48
Posted 26 June 2004 - 23:00
Tommy Olsen
#49
Posted 26 June 2004 - 23:00
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#50
Posted 26 June 2004 - 23:00
Men det er som sagt ulovlig, årelang erfaring tilsier at skal man få flere med i familien så må de selv ville det, vi får bare være så konstruktive som mulig, gjøre så godt vi kan for å overbevise tvilere om at NBF er eneste veien når vi snakker om motorsport.
Det er politimyndighet på stedet som godkjenner konkurranser, reglene er klar konkurranser som ikke organiseres riktig og har riktig forsikring, skal ikke tillates... i Skien har 4x4 Lav opplevd dette, Polititet der har mye erfaring med Motorsport og satte foten ned for all uorgnisert kjøring.
Jeg kan helt ærlig ikke lenger finne 1 eneste argument for å konkurrere i uorganiserte former..
La oss dra lasset sammen, frem til da la alle få legge ut bilder og innbydelser , men greit om de oppgir at konkurransen kjøres uten forsikring og at deltagere risikere å ikke få lov til å drive med annen organisert motorsport i framtiden
Tommy Olsen
#51
Posted 26 June 2004 - 23:00
Follow your dreams
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911
#52
Posted 25 June 2004 - 23:00
En ulykke kan gi sporten dårlig omtale i pressen,noe som også kan ramme den organiserte utgaven.
Og så er det vel strengt tatt ikke tilatt?
Du er heldig,OffroadguruSolli,sliten, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#53
Posted 25 June 2004 - 23:00
#54
Posted 28 June 2004 - 23:00
Tommy Olsen
#55
Posted 28 June 2004 - 23:00
du sier "om".
ingenting på rena er i NBF sin regi, ergo ingen forsikring.
jeg sier, hvis det skjer noe på rena så er det på egen risiko.
<<there is no spoon!>>
#56
Posted 28 June 2004 - 23:00
#57
Posted 28 June 2004 - 23:00
Kjære deg, det er da ingen som sier at dere ikke har det gøy, det har vi da alle som holder på med dette, ser jo ikke så stort motsettningsforhold med å ha det gøy å være forsikret...
Tommy Olsen
#58
Posted 28 June 2004 - 23:00
#59
Posted 28 June 2004 - 23:00
Tenk hva en sterk organisasjon som hadde samlet offroadklubber i norge kunne gjort på denne fronten, har luftet det før, se hva Amcar klubben får til!!!
Når det gjelder sletting av innlegg så støtter jeg THX fullt ut, innleggene det gjaldt var fulle av personangrep, det hører ikke hjemme i en diskusjon spør du meg.
Tommy Olsen
#60
Posted 28 June 2004 - 23:00
Tommy Olsen