Gå til innhold



Foto

Offroad konkuranser utenfor NBF.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
67 replies to this topic

#41 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

Jo da,jeg har kjørt masse "ulovlig" biltrail.Men som "alle" i OffroadersHordaland kan bekrefte,brukte jeg masse tid på å få de konkuranse intreserte med på å få det inn i ordnede former.
Mye av grunnen var att jeg er en pyse og pesimist,og var redd for konsekvensen ved en ulykke.
Derfor ble jeg ikke med i styret og forlot treffkomiten.
Men før det kom så langt,var jeg med på å lage disse konkuransene,og deltok.
Har nå arrangert NC/SC,og det var ikke så mye mere arbeid egentlig.
Andre store fordeler er att man kan ha sponsorer og få mye oppmerksomhet i pressen.Selvfølgelig kan man sikkert sponset til ett "ulovlig" arrangemang,men da får dere håpe att ikke bedriften er oppdatert.Tenk ett presseoppslag:"A/S Sykkel og Sønn sponset ulovlig offroad!".
Økonomisk ved det arrangemanget vi nå hadde her i Sokndal,så ble overskuddet ca.5 ganger det vi fikk inn på tilsvarende arrangemang på Valen.
Intektene kom fra 10-årets billigste kiosk,sponsing og start kontigent.


Du er heldig,OffroadguruSolli, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#42 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

jeg skjønner ikke hva det er å bli provosert over der!!, men la oss fortsette diskusjonen...

Tommy Olsen

#43 Per Lys

Per Lys

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 304 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

Satte emnet litt på spissen ,men jeg ble jo litt provesert av inlegget til Solli.Ps. les det en gang til.

#44 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

NBF bryr seg synderlig lite med dette, bare så det er sagt, dette kunne lett vært stoppet om de hadde satt klutene til...

får å være kynisk så må jeg si at jeg ikke lenger gidder å bry meg med dette, men vil gjerne være med på å opplyse folk om hvor risikabelt det kan være å organsiere motorsport utenom NBF.

Problemet som Guruen påpeker er at et alvorlig uhell i en slik konkurranse vil sette all biltrial kraftig tilbake...

Lurer på om de som organiserer dette og de som kjører vet at de faktisk kan bli stilt personlig økonomisk ansvarlig for alt, det kan fort bli et par milioner om man skulle lemleste noen.....

Til Blom:
før man trekker konkluksjoner om hva som er mest og minst styr, så burde man kanskje spør de som står på å gjør en jobb med å organisere motorsport på lovlig og forsvarlig måte.

Jeg har gjort begge i en årekke, organiserte hele sørlandscupen fra å være en ørliten uorganisert cup, til å telle over 60 deltagere, utenfor NBF

har organisert 2 Nordic Trial og 1 Eurotrial innefor NBF paraplyen, hadde ikke vært mulig uten den støtten og hjelpen en fikk derfra..

Per Lyse:
innlegget ditt fortjener vel egentlig ikke noe svar...

la denne tråden bli konstruktiv, ikke la oss glefse på denne måten.
Jeg stiller meg som jeg har sagt i andre tråder tilgjengelig for spørsmål, kan gjerne ta turen å besøke klubber som vil vite mer om dette.

Om dere vil vite hvordan det er å organisere et biltrial løp underlagt NBF, så bør dere spør noen som har gjort det, ikke de som aldri har gjort det

La oss alle trekke i samme retning


Tommy Olsen

#45 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

Har ikke Guruen nettopp "avsluttet" en lysende karriere i slike uoffesielle trail konkurranser i regi av offroaders Hordaland ? Og nå mener han dette bør ties ihel ?

Bare lurte på om det var det som var saken her. Har ikke selv kjørt trail, men det ser for meg ut som det er mye som skal til for å arrangere et NBF trail arrangement, sånn kontra det som har vært gjort her vest.

Er dog svært enig om at det burde vært innenfor NBF med tanke på forsikringer dersom skade på annet enn bilene (fører, passasjer, banemannskap eller tilskuere)

Ellers har jo Per Lys et moment :-)

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#46 Per Lys

Per Lys

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 304 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

Er ikke offroad.no ett privat forum. Kanskje det er NBF. somikke hører hjemme her. <blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Ikke for å være en gledesdreper,men for å være litt seriøs synes jeg att anonsering,resultater og bilder fra uorginaserte trail konkuranser IKKE bør legges ut her på forumet.
Hva mener dere?

Du er heldig,OffroadguruSolli,sliten, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av offroadguru Solli</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

#47 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

aha......

-----------------
Toylet
www.toylet.no

#48 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

Med uorganisert trialkjøring menes konkurranser utenfor NBF, ikke frikjøring

Tommy Olsen

#49 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

Hva menes med uorganisert trail? Menes det frikjøring o.l slik som feks. pinsetreffet på Rena?

-----------------
Toylet
www.toylet.no

#50 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

skjønner hva Guruen mener... har selv kjørt uorganisert i stor stil i mange år... vi holdt aldri lav profil.

Men det er som sagt ulovlig, årelang erfaring tilsier at skal man få flere med i familien så må de selv ville det, vi får bare være så konstruktive som mulig, gjøre så godt vi kan for å overbevise tvilere om at NBF er eneste veien når vi snakker om motorsport.

Det er politimyndighet på stedet som godkjenner konkurranser, reglene er klar konkurranser som ikke organiseres riktig og har riktig forsikring, skal ikke tillates... i Skien har 4x4 Lav opplevd dette, Polititet der har mye erfaring med Motorsport og satte foten ned for all uorgnisert kjøring.

Jeg kan helt ærlig ikke lenger finne 1 eneste argument for å konkurrere i uorganiserte former..

La oss dra lasset sammen, frem til da la alle få legge ut bilder og innbydelser , men greit om de oppgir at konkurransen kjøres uten forsikring og at deltagere risikere å ikke få lov til å drive med annen organisert motorsport i framtiden



Tommy Olsen

#51 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 26 June 2004 - 23:00

Hadde vel ikke vært så mye organisert trail vis det ikke hadde vært uorganisert trail....


Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#52 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 25 June 2004 - 23:00

Ikke annet enn att jeg ikke synes om att det kjøres uten forsikring og veltebur i konkuranser.
En ulykke kan gi sporten dårlig omtale i pressen,noe som også kan ramme den organiserte utgaven.
Og så er det vel strengt tatt ikke tilatt?

Du er heldig,OffroadguruSolli,sliten, tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#53 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 25 June 2004 - 23:00

Hva har herren i tankene, litt utenfor trail miljøet, men det hadde jo hvert greit og få en aldri så liten orientering om hva Guru`en hadde i tankene sine..

#54 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

ja helt riktig, kanskje vært smart å brukt de ordninger som finnes!

Tommy Olsen

#55 nasse

nasse

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

[quote]om dette hadde vært en Terreng rouring organisert med NBF sine forsikringer ville forsikringen dekket dette....tenk det

du sier "om".
ingenting på rena er i NBF sin regi, ergo ingen forsikring.

jeg sier, hvis det skjer noe på rena så er det på egen risiko.






<<there is no spoon!>>

#56 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Det er kjempe flott at dere sletter div innlegg på siden deres :)Men hvorfor sletter dere ikke allt .....Er det det som vi kaller for trynepolitikk..Forstår det sånn at den som er redaktøren velger ut det han vil.Dere driver kjempe god pr for klubben Offroaders Hordaland..BLI KRIMINELL ,FOR 250 KR ÅRET KAN DERE KJØRE ULOVLIG.:devil:Ser at Tommy har vært på Valen.Kan han opplyse om dette var før år 2000-Da ble det dannet nytt styre.Klubben ønsker å samle offroad entusiaster på ett treff.Under det som blir kallt konkuranser,er det biler som nesten kunne gått på vanlig vei.Bur og hjelm har de som kjører i klassene utenom orginal.Vi mener at det er bedre at folk får kjøre sammen med oss,enn at de kjører ulovlig på annenmanns eiendom og evt mister lappen.:)Under konkuransen vår har vi ikke forsikring,det stermmer.Men vi har brannslukkningsapparat og røde kors er på plass.Alle som kjører hos oss,vet dette!!!!! Håper på litt mer positiv omtale på denne siden.

#57 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

det er noen år siden vi var på valen kjørte Sørlandscup der oppe, det regnet noe sinnsykt hele helgen.. men vi hadde det morsomt

Kjære deg, det er da ingen som sier at dere ikke har det gøy, det har vi da alle som holder på med dette, ser jo ikke så stort motsettningsforhold med å ha det gøy å være forsikret...

Tommy Olsen

#58 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Faktisk så var det ganske konstruktivt!!Dere skriver at vi skal holde oss til en sak..-ikke person.Allt det negative som dere omtaler Offroaders Hordaland med,gjelder faktisk ganske mangen medlemmer.

#59 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Jeg er helt enig med deg Per, synd å si at dette er det beste som er i dag, desverre.

Tenk hva en sterk organisasjon som hadde samlet offroadklubber i norge kunne gjort på denne fronten, har luftet det før, se hva Amcar klubben får til!!!

Når det gjelder sletting av innlegg så støtter jeg THX fullt ut, innleggene det gjaldt var fulle av personangrep, det hører ikke hjemme i en diskusjon spør du meg.

Tommy Olsen

#60 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Mulig at jeg er ensidig og dum, men ser ikke at Offroaders Hordaland er hengt ut på noen som helst måte, nevnt som et eksempel, men ikke noe negativt!!!



Tommy Olsen