ett bremserør var lekk på pajeroen min her for et par uker siden, leverte den inn hos mitsubishi her i stavanger og fikk den igjen dagen etterpå med nytt rør.
5 dager senere er jeg på vei ned E6...kommer forbi hamar og skal til å svinge inn på en rasteplass....hva skjer da til min store forskrekkelse?? joda....bremsepedalen går helt til bunns....ingen bremser! drog opp håndbrekket og fikk stoppet på den måten....men tenk....hva om jeg måtte bremse under en annen situasjon?
vel...etter ca 5 minutter fikk jeg igjen normal puls og lurte på hva faen som var galt denne gangen.....la meg under bilen mens en annen prøvde bremsa....og hva ser jeg?? joda....der står spruten ut fra samme røret som ble skiftet 5 dager tidligere....kunne ikke tro mine egne øyner...! heiv meg på telefonen til naf og mitsubishi i stavanger....i stavanger forstod dem ingen ting....og naf-mannen kunne konstantere brudd på bremserør...
jeg ble da fraktet inn til hamar og fikk avtalt med et bremseverksted der at de skulle ta det dagen etterpå.
hentet bilen neste dag og nå fungerer det bra....
men en ting jeg lurer på....HVORFOR har man merkeverksted?? skal man ikke kunne være sikker på at ting er i orden da?
er jammen glad jeg ikke hadde tid til å skifte bremserøret selv...og fikk dermed garanti på dette....
RULLETEKST:
Takk til:
- NAF Elverum for utmerket service og hjelp.
- Hamar Bremseservice for utmerket service og hjelp.
- Et hotell i Hamar for god seng og utmerket frokost.
- Mistubishi Stavanger som betalte hotellet
Smekk på fingrene til:
- Mitsubishi Stavanger som satte mitt og andres liv i fare ved dårlig utført arbeid...
-----------------------
Ivar Kjøs
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
::Prosjekt Pajero'88::
http://www.pajero.us
-----------------------