Gå til innhold



Foto

Udugelige verksted?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#1 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 27 June 2004 - 23:00

for å gjøre en lang historie kort;

ett bremserør var lekk på pajeroen min her for et par uker siden, leverte den inn hos mitsubishi her i stavanger og fikk den igjen dagen etterpå med nytt rør.

5 dager senere er jeg på vei ned E6...kommer forbi hamar og skal til å svinge inn på en rasteplass....hva skjer da til min store forskrekkelse?? joda....bremsepedalen går helt til bunns....ingen bremser! ohmy.gif drog opp håndbrekket og fikk stoppet på den måten....men tenk....hva om jeg måtte bremse under en annen situasjon?

vel...etter ca 5 minutter fikk jeg igjen normal puls og lurte på hva faen som var galt denne gangen.....la meg under bilen mens en annen prøvde bremsa....og hva ser jeg?? joda....der står spruten ut fra samme røret som ble skiftet 5 dager tidligere....kunne ikke tro mine egne øyner...! heiv meg på telefonen til naf og mitsubishi i stavanger....i stavanger forstod dem ingen ting....og naf-mannen kunne konstantere brudd på bremserør...

jeg ble da fraktet inn til hamar og fikk avtalt med et bremseverksted der at de skulle ta det dagen etterpå.
hentet bilen neste dag og nå fungerer det bra....

men en ting jeg lurer på....HVORFOR har man merkeverksted?? skal man ikke kunne være sikker på at ting er i orden da?
wtf.gifwtf.gifwtf.gif

er jammen glad jeg ikke hadde tid til å skifte bremserøret selv...og fikk dermed garanti på dette....


RULLETEKST:

Takk til:
- NAF Elverum for utmerket service og hjelp.
- Hamar Bremseservice for utmerket service og hjelp.
- Et hotell i Hamar for god seng og utmerket frokost.
- Mistubishi Stavanger som betalte hotellet cool.gif

Smekk på fingrene til:
- Mitsubishi Stavanger som satte mitt og andres liv i fare ved dårlig utført arbeid...





-----------------------
Ivar Kjøs
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
::Prosjekt Pajero'88::
http://www.pajero.us

-----------------------


#2 tola

tola

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 73 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

Hadde en episode i florø
plutselig ville ikke motoren gå over 2000 rpm
satte den inn på verksted og forklarte feilen for verksmesteren.
etter 2 uker uten og finne feilen ga de opp.
gikk innom et honda verksted for og spør om noe
annet, snakket tilfeldigvis med verksmesteren
om feilen på pajeroen.
fikk besjed om og kjøre den inn i hallen
fram med et pipesettog av med et deksel!
der var feilen (ødelagt balangse reim koster ca 300 kr og få fikset)
satte på ny reim og motoren malte somen katt.
2 uker senere fikk jeg regning fra det første verkstedet på 14000 kr
for feil søkingen.
sente en klage til forbruker ombudet
med et brev fra verksmesteren på honda verkstedet.
3 uker senere fikk jeg en telefon fra verkstedet om at jeg bare
kunne glemme den regningen




pajero 89 2.5 tdi
33"12.5"15

#3 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Husk på at ikke alle klager er pålitelige. Det var en voldsom utblåsning om en bestemt person her for en tid siden, og saken hadde sannsynligvis flere sider enn dem som kom frem her. De fleste som selger noe har nok erfart at det er endel tullingkunder som lager bråk om alt og ingenting. Så en svarteliste må håndteres mer varsomt enn en skryteliste....

Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE


<i><div align="right">Opprinnelig postet av simon</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Visst! Hadde seriøse problemer med 2,6'ern min for 4år siden, fjusket og styrte. Kom selv frem til at der var drivstofftilførselen som var problemet. Leverte bilen inn til ett av mine lokale verksted, hvor jeg sa i fra om dette, og at jeg allerede hadde byttet plugger og pluggledning, fordeler, rotor, the works. Dagen etter kunne jeg komme å hente bilen.

De sa de hadde byttet plugger og pluggledning. Da jeg spurte om de hadde sjekket bensintilførselen, sa de at de var helt sikre på at tenninga var problemet, så det gadd de ikke se på engang. Jeg startet bilen, gikk litt røffere enn jeg var vant til, men den gikk i det minste nå. Så jeg betalte og dro. Men etter ca. 1km, hvor jeg ligger i venstre fil, 4 felts vei, takker plutselig motoren for seg. Igjen. Klokken er 1550, midt i verste rush-trafikken.

Heldigvis kommer en kompis av meg kjørende forbi i motsatt retning, og kjenner igjen bilen min. Ved hjelp av han og en Golf II som går på 3 sylindre, får vi slept bilen av veien inn på en bensinstasjon. Så ringer jeg tilbake til verkstedet, kl. 1559. 1 min før stengetid. Formelig koker i toppen. Forklarer hvor bilen står. "Kom og hent!!! Jeg drar!" Kl. 0825 dagen etter ringer verkstedet: Feilen ligger tydeligvis i bensintilførselen. Forgasseren må overhales for 2000,-

Moralen er at dersom det hadde vært ei svarteliste på den tida, så hadde jeg godt kunnet i affekt nevnt verkstedet mitt også. Men siden den tid så har de brukt veldig mye tid og energi på å bygge opp igjen tilliten min til dem, og ett eneste litt uheldig tilfelle kunne fort svertet et ellers veldig bra verksted!

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#4 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

det som trolig hadde skjedd (i følge verksmesteren) var at mekanikeren under monteringen hadde vridd røret ved nippelen inn til lastventilen....

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#5 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Hvis bremserøret sprekket, er det sansynligvis dårlige deler snarere enn dårlig verkstedarbeid.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Per Yngve Berg</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Med mindre mekanikeren har bøyd røret så mye under tilleggingen at han har svekket det, ja! wink.gif

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#6 Per Yngve Berg

Per Yngve Berg

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1662 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

Hvis bremserøret sprekket, er det sansynligvis dårlige deler snarere enn dårlig verkstedarbeid.

97 TJ 2,5L, Warn 8000i

#7 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

"" Jeg tør neste garantere, om du hadde ringt Viking eller Naf hadde de hatt peil på meg ""

For å si det sånn, i og med den jobben jeg har, dersom det er dødsulykker er det jo enten Viking eller Falken som pleier og rydde opp att, og da blir det jo ofte tid til en aldri så liten hei.. Eller`s, bank i bordet jeg har aldri hatt bruk for karene der, men belte-bil og traktor, det har faktisk skjedd ja..

Better to burn out, than fade away.. smile.gif

#8 returnfan

returnfan

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 755 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Jeg tør neste garantere, om du hadde ringt Viking eller Naf hadde de hatt peil på meg, fordi det er ikke så vannvittig mange Pajero`er i min skala i Hamar distriktet, men pytt - pytt sånn`t skjer..


<i><div align="right">Opprinnelig postet av Jeepir</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

De hadde visst om deg, ja? Hmmm... Har du måtte ringt dem mye for hjelp?tongue.gif

Sånn bare for å mobbe altså biggrin.gif

Er nok enig i at en svarteliste ikke vil være særlig heldig da alle kan være uheldige med verkstedjobber i blant og at et verksted ikke bør dømmes ut i fra en engangsglipp. Er jo som andre også har nevnt mange ganger flere sider av samme sak. Men fy F.... så irriterende det er med håpløse og udugelige verksteder og elendig service. Og man merker jo hvor dette forekommer. Bare å bytte verksted og gjøre det klart for det dårlige verkstedet at du har byttet til et bedre sted.

"Yess Pliis!"

#9 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">for å gjøre en lang historie kort;

ett bremserør var lekk på pajeroen min her for et par uker siden, leverte den inn hos mitsubishi her i stavanger og fikk den igjen dagen etterpå med nytt rør.

5 dager senere er jeg på vei ned E6...kommer forbi hamar og skal til å svinge inn på en rasteplass....hva skjer da til min store forskrekkelse?? joda....bremsepedalen går helt til bunns....ingen bremser! ohmy.gif drog opp håndbrekket og fikk stoppet på den måten....men tenk....hva om jeg måtte bremse under en annen situasjon?


<i><div align="right">Opprinnelig postet av ikjos</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Dette er en litt interessant problemstilling.
Hvem hadde blitt juridisk ansvarlig dersom noe hadde hendt (ulykke med personskade/dødsfall)? Du er sjåfør, men bremserøret var nylig byttet på et autorisert verksted. Det kan vel ikke forlanges at en verksted-kunde skal under bilen for å kontrollere at fagfolk har gjort jobben sin!!!

Jeg hadde selv en spooky opplevelse her i Tromsø med min første bil, på begynnelsen av nitti tallet. Bilen var på verksted for litt forstillings jobb (husker ikke helt hva det var). Når jeg henta bilen, var de nettop færdig med den, så jeg rygga den selv ut verkstedporten. Det var litt trangt der da, en del andre parkerte biler og dritt og lort, så jeg måtte rygge 20 - 30 meter. Da jeg så skulle til å kjøre videre, la jeg merke til en stor låsemutter som lå på dørken, høyre side.
-Hmmm. Den hadde ikke vært der tidligere, tenkte jeg. Av en eller annen grunn tok jeg tak i rattet, og DET VAR FAEN MEG LØST!!!!! Jeg gikk tilbake til verkstedet og drylte låsemutteren i skranken foran verksmesteren og spurte hvor den skulle være. Mens han ennå så ut som et spørsmålstegn, tok jeg opp rattet. Verksmesterpuddingen ble likblek. Rattet ble montert, mens jeg sto i bakgrunnen og øste av meg noen gode Nord-Norske gloser som ikke skal gjengis her.

Jeg sier ikke hvilket verksted dette gjelder, men jeg kan berolige Tromsøværinger med at verkstedet har opphørt for mange år siden.

#10 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Husk på at ikke alle klager er pålitelige. Det var en voldsom utblåsning om en bestemt person her for en tid siden, og saken hadde sannsynligvis flere sider enn dem som kom frem her. De fleste som selger noe har nok erfart at det er endel tullingkunder som lager bråk om alt og ingenting. Så en svarteliste må håndteres mer varsomt enn en skryteliste....

Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#11 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

en liten "svarteliste"? ikke dumt smile.gif

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#12 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Kanskje en burde laget ei list på verksteder som er helt ok, og de plassene en så absolutt burde styre langt unna uansett forhold, vet ikke jeg, men det dukket pluttselig opp en tanke bare.. smile.gifsmile.gifsmile.gif

Mvh: www.jeepir.com

#13 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

hehe med dagens rentessatser så ville summen blitt uannstendig høy...

Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com

#14 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

heh...uten :-)

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#15 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Med eller uten renter ?...smile.gif

#16 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

da har jeg vært hos mitsubishi og fått refundert pengene mine smile.gif

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#17 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Okay.. wink.gif

#18 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

lover å ta kontakt neste gang jeg kjører forbi smile.gif forhåpentligvis i en litt mer hyggelig setting.....

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#19 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

det er kjedelig ja, og skal ikek skje etter et merke verksted eller annet verskted !!

bra det gikk bra

Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com

#20 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Jeg tør neste garantere, om du hadde ringt Viking eller Naf hadde de hatt peil på meg, fordi det er ikke så vannvittig mange Pajero`er i min skala i Hamar distriktet, men pytt - pytt sånn`t skjer..