Gå til innhold



Foto

Endelig vinsj =) - nå med bilder!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
83 replies to this topic

#1 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

var innom sverige i ferien og kjøpte vinsj hos Jula (www.jula.se)

en t-max vinsj på 8500 lbs

pris: 5500,- SEK



Beskrivning:
Kraftfull vinch för 12 V anslutning. Med 5,5 hk motor. 28 m 8,2 mm kabel med kraftig krok. Maxkapacitet: 3856 kg. Handkontroll med 3,7 m sladd. Kabelstyrning med 4 st rullar. Vikt: 42,5 kg. Mått: lxbxd 542x160x218 mm.





-----------------------
Ivar Kjøs
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
::Prosjekt Pajero'88::
http://www.pajero.us

-----------------------


#2 Korando

Korando

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Innlegg:

Posted 13 July 2004 - 23:00

Hva vil utsalgsprisen bli da ???

<font color="red">Kan vel si at de blir relativt rimelig, mere kan jeg vel ikke si
her. Blir vel <font color="black">SVARTELISTA</font id="black"> hvis jeg begynner med annonsering her</font id="red">

Tar du inn noen av de andre modellene også sånn som 9000,12000 ???

<font color="red">Tar inn 6500,9500 og 11000</font id="red">

Vil du da selge disse som privatperson eller firma ?

<font color="red"><font color="red">Firma</font id="red"></font id="red">

- Holmis -

<b><font size="6"><font face="Arial">Jeep</font id="Arial"></font id="size6"></b>
There`s Only One..

94-XJ Gull
84-Cj-7 Gul

<i><div align="right">Opprinnelig postet av holmis</div id="right"></i>
[/quote]

#3 Leo

Leo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 500 Innlegg:

Posted 13 July 2004 - 23:00

Får dem som trenger Vinsj bare en gang i blandt kan jo kansje ei jockey (vaier talje) kansje være en rimlig, enkel å grei løsning. Trenger ingen strøm, vinsjfeste eller fast montering å kan taes med fra bil til bil eller andre plasser man måtte trenge den. Ikke så tøft selfølgelig, men virksomt.

#4 holmis

holmis

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 522 Innlegg:

Posted 13 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">



I og ikke minst, hvem er det som skal begynne importen ?


<i><div align="right">Opprinnelig postet av Hoelern</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


Det er jeg som skal ta inn disse.
Regner med at de er klar for salg ca uke 35/36

Svein

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Korando</div id="right"></i>
[/quote]

Hva vil utsalgsprisen bli da ???
Tar du inn noen av de andre modellene også sånn som 9000,12000 ???

Vil du da selge disse som privatperson eller firma ?

- Holmis -

<b><font size="6"><font face="Arial">Jeep</font id="Arial"></font id="size6"></b>
There`s Only One..

94-XJ Gull
84-Cj-7 Gul

#5 Korando

Korando

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Innlegg:

Posted 13 July 2004 - 23:00

I og ikke minst, hvem er det som skal begynne importen ?


<i><div align="right">Opprinnelig postet av Hoelern</div id="right"></i>
[/quote]


Det er jeg som skal ta inn disse.
Regner med at de er klar for salg ca uke 35/36

Svein

#6 BO

BO

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 13 July 2004 - 23:00

Den vinsjen skulle jeg gjerne hatt forrige helg!
Var ute og kikket meg litt rundt i skogen, kjørte utpå en myr med noen gamle traktorspor som ganske fin ut...kjørte 50m og ble sittende bom fast...Holdt på tra stykker i fire-fem timer på lørdagskvelden, men jo mere vi tråkket rundt og prøvde oss, jo verre ble det. Felte bla en furu på 8-9 meter som vi brukte som vektstang for å jekke opp bilen (Gammelt indianertriks, fungerte gentlig veldig bra). Når det øverste laget myr først var spolt bort var det håpløst!
Fikk tak i en lokal med firehjulstrekk-traktor dagen etter, han var litt skeptisk til å kjøre utpå der med traktor og når han prøvde ble han stående nedi med en gang! Hentet vinsjen til traktoren med 50m wire, holdt nesten, hang på noen kjettinger og vinsjet i vei! Det gikk som smurt, og jeg var oppe på to minutter!
Kostet en flaske konjakk og litt avgiftsfri diesel, så det ble ikke den dyreste lærepengen...men vinsj er nå øverst på ønskelista.
Stor fare for at det blir en "mikke mus" også, pga av revidert feriebudsjett! smile.gif

#7 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 12 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">[quote]Den nye motoren er lagd i Brazil, på lisens, kvalitetsgodkjent av Warn, siden American Bosch ikke kunne matche priser i USA.

Ellers er det ganske fornøyelig lesning dette smile.gif

Det er som Jeepir sier, self recovery og hvert til sitt bruk.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Hoelern</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Må bare sitere deg fra et innlegg du hadde 2. Juli.

<b>Sitat:</b>
<i>Sorry, men vi vet at all innmat i Warn vinsjene er produsert på fabrikken i Portland. Alt Warn har i sitt sortement er laget i USA.
Warn leker ikke butikk.</i>
<b>Sitat slutt.</b>
smile.gif

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Landyman</div id="right"></i>


Innmat står det !...Laget i USA.. sammensatt i USA er vel bedre terminologi. Vi har forresten en konkurrent til T-max vinsjen på trappene... se hjemmesida vår.....www.4x4butikken.no , men den er jo kun i 9000 lbs og 12000 lbs (4,1 tonn og 5,7 tonn), skal bli interessant å se T- max som konkurrent i fremtiden. Hvordan blir det med lagerhold og reservedeler, reklamasjoner etc... og ikke minst, hvem er det som skal begynne importen ?

#8 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 12 July 2004 - 23:00

ny test for japse-vinsjen min:

måtte dra noen svensker i en merce opp fra sanden på solastranda i kveld smile.gif funker fremdeles wink.gif



<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#9 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 10 July 2004 - 23:00

har vært i kontakt med en her på forumet som skal begynne å importere disse T-MAX vinsjene smile.gif meget overkommelige priser!

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#10 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 10 July 2004 - 23:00

Russian parts or American parts.... ALL MADE IN TAIWAN!!!!!!!!!

97 15 49 87, Jon Svår
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150
Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#11 silverbullit

silverbullit

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2206 Innlegg:

Posted 08 July 2004 - 23:00

Som avslutting på denne.......alle vinsjer er bedre enn ingen vinsjer..........JEG VIL HA EN VINSJ...NOOEN GII MEG EN VIIINSJ!!

#12 Landyman

Landyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 127 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Den nye motoren er lagd i Brazil, på lisens, kvalitetsgodkjent av Warn, siden American Bosch ikke kunne matche priser i USA.

Ellers er det ganske fornøyelig lesning dette smile.gif

Det er som Jeepir sier, self recovery og hvert til sitt bruk.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Hoelern</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Må bare sitere deg fra et innlegg du hadde 2. Juli.

<b>Sitat:</b>
<i>Sorry, men vi vet at all innmat i Warn vinsjene er produsert på fabrikken i Portland. Alt Warn har i sitt sortement er laget i USA.
Warn leker ikke butikk.</i>
<b>Sitat slutt.</b>
smile.gif

#13 Korando

Korando

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Har i dag fått en ny mail ifra Australia, samme firma som jeg fikk fra
igår og som jeg la ut her lenger opp på siden.



<font color="red">Svein,

Thank you for your response. In a recent winch test the T-Max 9500 performed very well against every winch imported to Australia. The Warn 9500 did not perform as well as the T-Max and the T-Max was around $AU600 less expensive. Our group of stores sells a great deal of T-Max winches and we are also Warn distributors but most stores now Favour the T-Max.



It seems to be a very well made winch and the range is very good as is the price. As an example we sell the Warn 9500 for $AU1985 and we sell the T-Max 9500 for $AU1295. T-Max is making some real market penetration into Australia.



Wherever I go in the 4x4 world I hear stories about ARB making up stories about its competitors and their products and as we say “bagging” the competitor. Bagging means criticising or knocking the opposition. In sales training it is the first rule not to criticise your competitors. They are famous for it.



At the SEMA Show in the US they criticised me to a company whose products we import and told them that we were nothing in Australia and that they have every product that they want and told them not to do any business with me and so on. They did not realise that the guy is a very good friend of mine and I stay at his parent’s house when I am in LA.



I hope you do very well with the T-Max range and if we can ever help with any of our products from here please let me know.


Good luck,

Ralph </font id="red">


Dere får tolke dette som dere vil og danne deres egen mening
Jeg vet iallefall hva min mening er og at:
<font color="maroon">
<font size="5">Mine import planer fortsetter uansett for dette vinsjmerket</font id="maroon"></font id="size5">


Svein

#14 Bergeburgern

Bergeburgern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 378 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

Alt til sitt bruk sier nå jeg! Hvis man spikrer EN europall i året behøver man ikke el-spikerpistol til en månedslønn og mer...

Bergern

- Kan det berges, står du ikke hardt nok fast..!

#15 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

Den nye motoren er lagd i Brazil, på lisens, kvalitetsgodkjent av Warn, siden American Bosch ikke kunne matche priser i USA.

Ellers er det ganske fornøyelig lesning dette smile.gif

Det er som Jeepir sier, self recovery og hvert til sitt bruk.

#16 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

Jeg mener at er`n fornøyd selv, ska`n ikke hoppe rundt og høre på alle andre, fordi da blir`n jo aldri ferdig, og i utgangs-punktet blir vel kanskje ikke alle`s winsjer brukt like ofte og ikke minst tunge drag..

Og så skal en vel huske på at på de fleste winsjer står det: self recovery only dvs. til kun selv berging.. smile.gif

#17 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

Helt sikker på at winchen din er bra, er jo ikke i usa allt det som er best blir laget...???
Har warn sjøl, fornøyd, men det blir sikkert du å!!

#18 HH

HH

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

Jeg kan trøste deg med at heller ikke en Warn winch er 100% laget i USA. Motoren på min nyinnkjøpte M8000 er laget i Brasil! ohmy.gif Men det trenger ikke å bety at den er av dårlig kvalitet av den grunn. Håper jeg....

#19 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 06 July 2004 - 23:00

som jeg skrev helt først i dette emnet så fikk jeg testa den i ei myr for et par uker siden.
har etter det ikke hatt behov for mer vinsjing, men skal komme med statusrapport så snart jeg får prøvd den igjen smile.gif

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#20 holmis

holmis

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 522 Innlegg:

Posted 06 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">med all hetsingen som var her så tør han vel ikke si hvordan det går... hvis det ikke er som jeg tror da, og det at det er akkurat samme vinsjen som "andre merker", laget på samme fabrikk men selges gjennom en annen kjede til en mye hyggeligere pris.. og fungerer antagelig like dårlig/bra som "andre merker"

tror det blir bra jeg.

Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com


<i><div align="right">Opprinnelig postet av EvoMan</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Tror ikke dette er en dårlig winsj jeg heller....
Jeg kjøpte den selv ,men solgte den sammen med bilen min i dag:blink: så nå får jeg ikke prøvd alikevel...
Lurte litt, for hvis den er ok må jeg jo handle en ny....smile.gif

- Holmis -

<b><font size="6"><font face="Arial">Jeep</font id="Arial"></font id="size6"></b>
There`s Only One..