Gå til innhold



Foto

Japse-motor i Jeep Cherokee


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
30 replies to this topic

#1 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

Er det noen som har vært borti en slik konvertering?
Mener jeg har hørt om en Cherokee som var bygd om med Toyota TD, men finner ikke noe.

Noen som har formeninger, anbefalninger, og tips om noe sånt?

Jeg vil IKKE ha noen j****a Jeep/Chrysler motor i kjærra mi mer....det konsernet der har utspilt sin sjanse! (1998 mod Cherokee som har stått over 8mnd på verksted taler for seg.)

Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting!
Very Dead Indian

#2 Herman

Herman

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 840 Innlegg:

Posted 24 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:
[quote]
http://www.offroad.n...e&TOPIC_ID=9936


Amund! dene Comanchen` sto det at den var EU godkjent med 31" hjul å 4" heving Vist dette stemer kann det hjelpe deg????smile.gif

HJL
user posted image

#3 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 24 August 2004 - 23:00

Hiace 4wd har venstrediff! Har en sånn transfer til rørbilen min.

#4 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 24 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:

http://www.offroad.n...e&TOPIC_ID=9936


Husker jeg så den ja, hadde vært artig å fått til noe sånt.
Men nå er det faktisk sånn at jeg ser et lite håp om å få bilen reparert snart (Jeep skal bytte alt av elektronikk), så jeg har motorbyttet litt på hold (men ikke glemt).

-Very, very, very Dead Indian-

#5 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 24 August 2004 - 23:00

Det var en Comanche (Cherokee Pickup) tilsalgs i vår på Autodb med en 3 liters Toyota Diesel. ( er vel den samme 4 sylindra 3 litern som oxo står i BJ40????? Her er link til et bilde av bilen, og den kjempekorte diskusjonen om annonsen.

http://www.offroad.n...e&TOPIC_ID=9936








E det nån som vil kjøpe nåkka hos mæ????

Pynt e for homsa å småpie!

#6 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 20 August 2004 - 23:00

Per F snakker fint om 2,8 TD'en fra Rocky. Så den senest i en Landrover 90 på onsdagskvelden...

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#7 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 20 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Per F snakker fint om 2,8 TD'en fra Rocky. Så den senest i en Landrover 90 på onsdagskvelden...


Men vil den da passe til venstrediffa aksel?
Prøver å få tak i en 2.5TD fra Jeep, men det kan se ut som om det blir en dyrere affære.

-Very, very, very Dead Indian-

#8 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 20 August 2004 - 23:00

Lurer på om dette her det nærmeste jeg kommer himmelen, skal ihvertfall høre om det er noe brukbart å få kjøpt der: http://www.cherokee-...rauchtteile.htm

-Very, very, very Dead Indian-

#9 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 19 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:
fittehår
Opprinnelig postet av 2evil


Helt off-topic, men jeg synes det var litt gøy. Dette ordet over går gjennom sensuren på forumet, mens S*H*I*T blir erstattet av stjerner. Heretter skal jeg bare bruke norske fy-ord.

Så litt topic:
Har du vurdert å reise til tyskland og kjøpe et XJ 2.5 TD vrak og ta det hjem. Da kan du slakte alt fra en bil, som er den samme bilen, og så kan du sannsynligvis selge deler for en god del penger. Det er andre her på forumet som tar inn biler derfra og hogger dem for å tjene penger, så da kan vel du tjene litt også (forhåpentligvis).

Lykke til!

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#10 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 20 August 2004 - 23:00

Uansett, for å lete etter rette motorer, hvilke kan jeg bruke?
Amund nevner Pajero Gen1 - gjelder det senere Pajeroer også? Hvilke andre kan brukes?

-Very, very, very Dead Indian-

#11 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 19 August 2004 - 23:00

Har ikke skjedd noe ang. bilen eller motorbytte gitt, men nå er ferien over og jeg er fit for fight!
Bilen er flyttet på nytt verksted...igjen, og i dag ga jeg dem 2 uker på å fikse bilen. Skjer det ikke no, så hentes den. Og da skal det isåfall bygges om!


-Very, very, very Dead Indian-

#12 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 23 August 2004 - 23:00

da må du lage deg nytt clutch-hus og bruke girkassa du har, Rocky'n er høyre diff'a.

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no

PerF, member of DEA fan club

#13 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 01 July 2004 - 23:00

En Patrol 3,3 liter er i hvertfall slitesterk og råsterk med litt små modifikasjoner. Disse motorene holder i hvertfall en halv million hvis du skifter olje på de en gang i blant. Dessuten er det deilig med 6 sylindre istedetfor 4. Bakdelen med 3,3 liter'n er at den er forholdsvis tung sammenliknet med 2,5 liter'n som er orginal. Du bør nok isåfall vurdere noen stivere fjærer. Fordelen er jo at det er en motor som du lett kan skremme opptil 150++ hk og et høyt antall newton uten at det er noe belastning på motoren. Holdbarheten og påliteligheten på disse motorene er jo i særklasse. Tror ikke at en 2,8 liter fra rocky er noe dum motor heller, den er jo sikkert litt lettere også.

#14 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 29 June 2004 - 23:00

bjørn bergskau (han jeep fyren på lillestrøm)
har/hadde ihvertfall 3,3 TD nissan patrol motor i sin cj8 (scrambler).
du kan jo høre med ham.

et lite tips : det er enklere å kjøpe en landcruiser enn å bygge en landcruiser av en jeep wink.gif




håvard : BJ42
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3754



#15 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

"Stakan" her på forum'et hadde en Daihatsu Rocky 2,8 TD motor tilsalgs for en stund siden, en motortype jeg har veldig gode erfaringer med!
Drar godt, er relativt liten (lettplassert), og går rimelig! tongue.gif
Jeg skal bla. sette en sånn i Hilux'en jeg bygger opp!wink.gif

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#16 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 30 June 2004 - 23:00

Du glemte å si at du har 2 stk stående selv, Per...

Hjelp nå JMA med en av motorene, da vel... :-)

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#17 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 01 July 2004 - 23:00

Det hele spørs jo på hva som passer best.. Toyota motorer er vel holdbare saker, hvordan er feks 2.4TD av litt nyere årgang?
Noen som vet om jeg må flytte over gearkassa også? (Mest sansynelig må jeg vel kanskje det..)

Nå har jeg aldri gjort noen engineswap fra et merke til et annet, men så lenge det er plass er det håp smile.gif
Hva anbefaler dere? Kriteriene er kun at det skal være holdbart, og sterkere enn den originale 2.5 bensinmotoren som sitter i nå.
Rocky motorer er sikkert et alternativ Per og Blom...hva sånn ca må jeg ut med for en bra motor m. ledningsnett og kasse?

*** Jeep/Chrysler er en stor spøk!! De er talentløse på bil-elektronikk og feilretting! ***
-Very Dead Indian-

#18 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 01 July 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Du glemte å si at du har 2 stk stående selv, Per...

Hjelp nå JMA med en av motorene, da vel... :-)

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

Opprinnelig postet av Blom



Tror jeg vil påstå at de blir en go'motor tilsammen, som skal i Hilux'en..!

Kopi av melding:
Rocky motorer er sikkert et alternativ Per og Blom...hva sånn ca må jeg ut med for en bra motor m. ledningsnett og kasse?


Avhengig av hva du kommer over, tror Stakan snakka om 5000,- , men nå er jeg litt usikker på om jeg husker feil...!


Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#19 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 02 July 2004 - 23:00

Men, problemet er framdiffen. Venstrediff på jeepen, høyre på omtrent alt som er. Men, Pajero har venstrediff, hvertfall gen1, og jeg fikk ei kasse til Hiace som har venstrediff. Ellers er det kanskje bedre å tilpasse en motor til kassene du har, husk at jeepen har en helt rå lavserie, 2,73:1, det er det ikke mange andre biler som kan konkurrere med.

#20 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 02 July 2004 - 23:00

KJøp den Galloperen som var nevnt i andre tråden din, jeg vil si 25000 komplett er rimelig,er jo hele bilen, da får du absolutt alt trenger, for du må nok bygge om noe. Pluss at den var gått bare 80000km.

Her er en link for adaptere og motorfester osv; http://www.marks4wd.com/index.html kanskje er det noe her for deg.