Gå til innhold



Foto

3.3 HAVARI!!!!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#21 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

user posted image
som dere ser røska den rett av bak bakerste råden!!!! ..dårlege greier.. blå heile klytsjen å svinghjulet me...sleep.giffish.gif

#22 Chevypia

Chevypia

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1270 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

va en tur å kikka på elendighetene:)user posted image

her va de tomt ja
user posted image

men men går se vel til:)

#23 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">..og har du justert opp dieselpumpen etter hvert som du har øket ladetrykket, så er det vel en viss fare for at den har fått for mye diesel...

Nissan 200sx S14 selges. Innbytte i Patrol er ønskelig wink.gif

<i><div align="right">Opprinnelig postet av buckley</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Har prata med folk som har greie på patrol som anbefaler å ikke øke dieselmengden så lenge man ikke går over 0,8 i ladetrykk da man da kan risikere havari ettersom den får mer enn nok diesel fra før. går man over 0,8 bør man nok følge på med ekstra diesel. Min går på orginalt trykk (0,4) og oppjustert pumpe (ikke bra!). Har inntrykk av at motoren ikke har det helt bra, virker som det er en sylinder som er litt slitt, men den holder sikkert en halv million til før det blir noe stort problem. Skal i hvertfall skru ned pumpa til orginalt slik at jeg slipper å røyklegge hele østlandet når jeg gir gass. Jeg er spent på hvordan det går når intercoolern og 3" rør er på plass. Da blir det fort 1 kilo ladetrykk ogsåbiggrin.gif:D

#24 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

Dette var da snodige saker, har aldri hørt om en 3,3 som har knukket veiv noen gang, hvor mye trykk har du kjørt med da, med eller uten intercooler? Hvor langt har den gått?

#25 Chevypia

Chevypia

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1270 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

ja har vel du erfaring med smile.gif))) hehe

#26 silverbullit

silverbullit

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2206 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

med sikaflex og macgyvertape er aaaalt mulig:))

#27 Chevypia

Chevypia

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1270 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

haha skrotnissen får til de meste, ingen ting e umulig:)))

#28 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

nei he trua på volvon.. tamd 41 veiva e garanteret på 700 gamp

#29 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

jøss trodde ikke det var mulig på maskinene der jeg gitt..


håvard : BJ42
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3754



#30 buckley

buckley

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

..og har du justert opp dieselpumpen etter hvert som du har øket ladetrykket, så er det vel en viss fare for at den har fått for mye diesel...

Nissan 200sx S14 selges. Innbytte i Patrol er ønskelig wink.gif

#31 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 22 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">TD 60 har den nøyaktige vekta på 605 kg uten gear kasse !

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Godseigaren</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Her er en TD60 på 180 hk til salgs for 13000, den burde det vel kunne gå an å skremme litt krefter ut av??

http://www.finn.no/f...20&pos=15&rub=9

#32 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

NOKK TURBOTRYKK Å DIESEL SO...
vurdera på å sette inn volvomotor no...

#33 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 04 July 2004 - 23:00

du får heller hive inn en 3,4 3b toyota maskin. den skal du få problemer med å knekke biggrin.gif


håvard : BJ42
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3754



#34 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 09 July 2004 - 23:00

3,3n som står i patrolen er 3.3 liter i slagvolum .. og 41 til volvo er 3,6 liter so den vesentlige frskjellen er at volvo er komt littlengre i utviklinga!!!! so en e da ik noke stor forskjell på tyngda.. å eg har aldri hørt om en 8 sylyndra "60" motor.. spesiell motoren din gitt ta godt vare på dn.. kanse volvo vil kjøpe den te bake !!