3.3 HAVARI!!!!
Started by
skrotnissen
, Jul 03 2004 23:00
33 replies to this topic
#21
Posted 04 July 2004 - 23:00
som dere ser røska den rett av bak bakerste råden!!!! ..dårlege greier.. blå heile klytsjen å svinghjulet me...
#22
Posted 04 July 2004 - 23:00
va en tur å kikka på elendighetene:)
her va de tomt ja
men men går se vel til:)
her va de tomt ja
men men går se vel til:)
#23
Posted 04 July 2004 - 23:00
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">..og har du justert opp dieselpumpen etter hvert som du har øket ladetrykket, så er det vel en viss fare for at den har fått for mye diesel...
Nissan 200sx S14 selges. Innbytte i Patrol er ønskelig
<i><div align="right">Opprinnelig postet av buckley</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Har prata med folk som har greie på patrol som anbefaler å ikke øke dieselmengden så lenge man ikke går over 0,8 i ladetrykk da man da kan risikere havari ettersom den får mer enn nok diesel fra før. går man over 0,8 bør man nok følge på med ekstra diesel. Min går på orginalt trykk (0,4) og oppjustert pumpe (ikke bra!). Har inntrykk av at motoren ikke har det helt bra, virker som det er en sylinder som er litt slitt, men den holder sikkert en halv million til før det blir noe stort problem. Skal i hvertfall skru ned pumpa til orginalt slik at jeg slipper å røyklegge hele østlandet når jeg gir gass. Jeg er spent på hvordan det går når intercoolern og 3" rør er på plass. Da blir det fort 1 kilo ladetrykk også
Nissan 200sx S14 selges. Innbytte i Patrol er ønskelig
<i><div align="right">Opprinnelig postet av buckley</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Har prata med folk som har greie på patrol som anbefaler å ikke øke dieselmengden så lenge man ikke går over 0,8 i ladetrykk da man da kan risikere havari ettersom den får mer enn nok diesel fra før. går man over 0,8 bør man nok følge på med ekstra diesel. Min går på orginalt trykk (0,4) og oppjustert pumpe (ikke bra!). Har inntrykk av at motoren ikke har det helt bra, virker som det er en sylinder som er litt slitt, men den holder sikkert en halv million til før det blir noe stort problem. Skal i hvertfall skru ned pumpa til orginalt slik at jeg slipper å røyklegge hele østlandet når jeg gir gass. Jeg er spent på hvordan det går når intercoolern og 3" rør er på plass. Da blir det fort 1 kilo ladetrykk også
#24
Posted 04 July 2004 - 23:00
Dette var da snodige saker, har aldri hørt om en 3,3 som har knukket veiv noen gang, hvor mye trykk har du kjørt med da, med eller uten intercooler? Hvor langt har den gått?
#25
Posted 04 July 2004 - 23:00
ja har vel du erfaring med ))) hehe
#26
Posted 04 July 2004 - 23:00
med sikaflex og macgyvertape er aaaalt mulig:))
#27
Posted 04 July 2004 - 23:00
haha skrotnissen får til de meste, ingen ting e umulig:)))
#28
Posted 04 July 2004 - 23:00
nei he trua på volvon.. tamd 41 veiva e garanteret på 700 gamp
#29
Posted 04 July 2004 - 23:00
jøss trodde ikke det var mulig på maskinene der jeg gitt..
håvard : BJ42
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3754
håvard : BJ42
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3754
#30
Posted 04 July 2004 - 23:00
..og har du justert opp dieselpumpen etter hvert som du har øket ladetrykket, så er det vel en viss fare for at den har fått for mye diesel...
Nissan 200sx S14 selges. Innbytte i Patrol er ønskelig
Nissan 200sx S14 selges. Innbytte i Patrol er ønskelig
#31
Posted 22 July 2004 - 23:00
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">TD 60 har den nøyaktige vekta på 605 kg uten gear kasse !
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Godseigaren</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Her er en TD60 på 180 hk til salgs for 13000, den burde det vel kunne gå an å skremme litt krefter ut av??
http://www.finn.no/f...20&pos=15&rub=9
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Godseigaren</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Her er en TD60 på 180 hk til salgs for 13000, den burde det vel kunne gå an å skremme litt krefter ut av??
http://www.finn.no/f...20&pos=15&rub=9
#32
Posted 04 July 2004 - 23:00
NOKK TURBOTRYKK Å DIESEL SO...
vurdera på å sette inn volvomotor no...
vurdera på å sette inn volvomotor no...
#33
Posted 04 July 2004 - 23:00
du får heller hive inn en 3,4 3b toyota maskin. den skal du få problemer med å knekke
håvard : BJ42
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3754
håvard : BJ42
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3754
#34
Posted 09 July 2004 - 23:00
3,3n som står i patrolen er 3.3 liter i slagvolum .. og 41 til volvo er 3,6 liter so den vesentlige frskjellen er at volvo er komt littlengre i utviklinga!!!! so en e da ik noke stor forskjell på tyngda.. å eg har aldri hørt om en 8 sylyndra "60" motor.. spesiell motoren din gitt ta godt vare på dn.. kanse volvo vil kjøpe den te bake !!