Jump to content



Photo

Hva må jeg se etter ???


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 XJ 92

XJ 92

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 95 posts

Posted 07 July 2004 - 23:00

Hei !

Driver og lurer litt på ett eventuellt kjøp av Mitsubishi Pajero Kort type ca 1986mod pluss minus.

Hva er det jeg må se spesiellt etter på disse bilene ?ohmy.gif

Har hørt rykter om noe trøbbel med girkassene ?mad.gif

Har tenkt til å kjøpe Diesel modellen er det noe spes. å passe på der wtf.gif

Hvor mye Diesel/Mil bruker denne doningen ?


Alle tips taes imot med stor takk:)

Mvh.
Hans Christian

#2 XJ 92

XJ 92

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 95 posts

Posted 11 July 2004 - 23:00

Det skal jeg selvfølgelig passe på !!!

Utrolig kjipt å få bilen stjålet, men det må da være mulig å finne den igjen så spesiell som din ser ut...

Mvh.
Hans Christian.

#3 simensays

simensays

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 posts

Posted 08 July 2004 - 23:00

så må du se at det ikke er min stjålne bil du kjøper wink.gif



#4 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 posts

Posted 08 July 2004 - 23:00

Stiv aksel bak, uavhengig foran på gen en og to!
Dvs på Gen 3 som kom i 99 ble det uavhengig foran og bak!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#5 XJ 92

XJ 92

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 95 posts

Posted 08 July 2004 - 23:00

Tusen takk for alle svar !!!

Tar gjerne imot enda mer biggrin.gif

Grønnskollingspørsmål:blush:...men jeg må spørre allikevel:
Er det uavhengig fjæring på alle hjula på Pajeroen eller er det stive akslinger som f.eks Jeep XJ ?

Mvh.
Hans Christian

#6 oystein

oystein

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 518 posts

Posted 07 July 2004 - 23:00

Motor:
2.5TD(I) motor er å foretrekke.

Girkasse:
1989->91 modell har bedre girkasser, fra lastebil.

Diffbrems:
Noen er levert med LSD bak. Se etter klistremerke i førerdøra eller på bakdiffen.

PTO:
En del 1984 modeller er tatt inn via Finland og har en del annet standard utstyr enn de norske. Blant annet kraftuttak, ekstra varmeapparat, lyktespylere og LSD.

Transferkasse:
Prøv i 4x4. Noen biler kan være kjørt med 4x4 innkoblet konstant på fast underlag noe som har ført til utslitte kasser. Sjekk etter ulyder i 4x4. Spaken kan også ha en tildens til å låse seg i 4x4.

Frihjulsnav:
Manuellen frihjulsnav er å foretrekke. Eventuelt sjekk at de automatiske ikke er defekt.

#7 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 posts

Posted 07 July 2004 - 23:00

Startmotoren på TD'ene er fæl til å hakke seg inn i startkransen på svinghjulet! http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13128 Forsøk å starte bilen etpar ganger. Dersom du hører at motoren spinner seg opp uten at den slår inn i startkransen, kan det hende du må bytte denne etter hvert... Og pass på RUST i innerskjermene foran, på veggen inn mot kupèen.

Gearkassene har en tendens til å ryke... Hør etter ulyder under kjøring. Spesielt 1-3 og 5.gear. Vær dessuten nøye med hva slags olje du har på. Skal være GL4, helst Castrol. Og viktig, viktig: Ha på mer enn foreskrevet! Kjør bilen opp i en skråning å fyll etter 0,5-1l olje ekstra! Ellers får ikke akslingen til 5. gearet nok smurning.

Min kjører 31x10,5x15 dekk. Ligger på ca. 1,0l/mil enten det er snakk om bykjøring, landeveiskjøring eller blandet kjøring inklusive kjøring etter traktorveier i 4lav... Men min har drivverk fra en bensiner, så jeg må ha høyere turtall etter vei enn de originale TD'ene => høyere forbruk.
Fiiin bil... Utrolig fornøyd...

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#8 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 posts

Posted 07 July 2004 - 23:00

Girkassene er svake, samme er toppene på 2,3literen.
Bilene ruster også litt.

Lå på 0,8 i vinter på langkjøring, sist jeg målte