Startmotoren på TD'ene er fæl til å hakke seg inn i startkransen på svinghjulet!
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13128 Forsøk å starte bilen etpar ganger. Dersom du hører at motoren spinner seg opp uten at den slår inn i startkransen, kan det hende du må bytte denne etter hvert... Og pass på RUST i innerskjermene foran, på veggen inn mot kupèen.
Gearkassene har en tendens til å ryke... Hør etter ulyder under kjøring. Spesielt 1-3 og 5.gear. Vær dessuten nøye med hva slags olje du har på. Skal være GL4, helst Castrol. Og viktig, viktig: Ha på mer enn foreskrevet! Kjør bilen opp i en skråning å fyll etter 0,5-1l olje ekstra! Ellers får ikke akslingen til 5. gearet nok smurning.
Min kjører 31x10,5x15 dekk. Ligger på ca. 1,0l/mil enten det er snakk om bykjøring, landeveiskjøring eller blandet kjøring inklusive kjøring etter traktorveier i 4lav... Men min har drivverk fra en bensiner, så jeg må ha høyere turtall etter vei enn de originale TD'ene => høyere forbruk.
Fiiin bil... Utrolig fornøyd...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!