Gå til innhold



Foto

Pajero stjålet, funnet, solgt :: end of story


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
114 replies to this topic

#1 simensays

simensays

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 Innlegg:

Posted 07 July 2004 - 23:00

bilen er nå funnet - se min siste post for mer info...


Jeg fikk nettopp opplyst fra erfarne folk her på forumet at bilen ble observert på E6 mellom bomringen og Mortensrud, i Skulleruddumpa, ca kl 13:30 - på vei mot Ryen. Forholdet er politianmeldt, registrert hos taxi-selskaper osv !

regnummeret på bildet er modifisert i Photoshop, nettopp for å ikke hjelpe biltyver, men det har tydelis ikke hjulpet, så her er det riktige nummeret:

BN34689

Jeg skulle ut å kjøre nå nettopp, men bilen var ikke der jeg satt den i går. Den sto ikke feilparkert, så simple tyver er det eneste jeg kan se som årsak!

Det må ha skjedd en gang mellom i går kveld (onsdag) og i dag formiddag (torsdag).

Den sto parkert i Pilestredet ved Parkveien, like bak slottet i Oslo.

Så hvis noen ser den vennligst gi meg beskjed!

909 64946
simen@simensays.com





Nå har jeg hatt så mange innbrudd osv at jeg desverre ikke har noe sympati for biltyver lengre (vel, har vel aldri hatt det), de fortjener all den pryl de får!!!



#2 thaugen

thaugen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 13 September 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Visste at den var funnet, men om simensays hadder gidda å pusse den opp igjen


Jon Svår, 97 15 49 87
Member of DEA fan club


Nå ser den sånn ut!!

thaugen

#3 simensays

simensays

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 Innlegg:

Posted 13 September 2004 - 23:00

bebe, kul signatur forresten...

se det ja, thaugen svarte samtidig gitt - solgte du den videre? Har du noen bilder av den nye bilen forresten? Har lyst på en slik nå jeg også.

Jeg solgte bilen rett etter at jeg fikk den tilbake, den ble solgt som ett oppussingsobjekt - ergo jeg gjorde ingenting med den. Bilen ble riktignok satt i stand og dermer solgt vindere tror jeg, da han som kjøpte den av meg kom over en Gen2 som ikke kunne takke nei til.

Jeg har gått uten bil alt for lenge nå, da jeg har vært veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Selv om jeg var veldig fornøyd med den gamle pajeroen min, og aldri hadde noe problem med den overhodet, så blir det nok aldri Gen1 igjen.

Jeg hadde bestemt meg for å gå for en BJ42, og tittet/prøvekjørte et par stk. Det er antakelig de smootheste 4x4 jeg kan tenke meg.

Etter at Halvor/Pajero86 fikk godkjent sin Gen2 med 35" m.m. har jeg den siste tiden lekt litt med tanken på å kjøpe en slik. Det er tross alt litt mer komfort å kjøre til fjellet hver helg enn en BJ, særlig når jeg kun har en bil som skal brukes til alt.

Jeg vet fremdeles ikke hva jeg gjør, og jeg skal ha en BJ før eller senere - men kanskje det blir en Gen2 først med 35-36" sortlakkert osv som denne (den smootheste Pajeroen jeg har sett forresten):



og en slik som denne, hentet inn fra USA (for mye rust og for lite utvalg her til lands) når lommeboken tillater det:






#4 simensays

simensays

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

snakket nettopp med etterforskeren, som forsjåvidt var en veldig forståelsesfull og oppegående kar, og også han som hadde tatt tyven - en gutt på litt over 20. Denne drittungen påstod at han ikke hadde stjålet bilen, og hadde sladret på en oslokar som visstnok har begått selve tyveriet, og oppgitt kallenavn og beskrivelse til politiet. Guttungen blir helerisiktet og får visstnok en saftig straff (lættis, han fortjener en hel masse julig med sukker på toppen i tillegg), det var visst andre forhold til stedet også. Han som stjal bilen, hvis dette ikke kun var et skalkeskjul, går fri rundt i oslo...

men, bortsett fra egenandel og mange timer med unødig jobb, dekker trolig forsikringselskapet (som har vært veldig hyggelige og hjelpsomme så langt faktisk) kostnadene med å få bilen tilbake i den stand den var...kanskje på tide å samtidig oppgradere til 35"? smile.gif



#5 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 Innlegg:

Posted 30 July 2004 - 23:00

Jeg leste forsiden på offroad.no først i dag, og lagret til og med nummeret ditt på telefonen... så leste jeg hele denne tråden, leste happy ending og tilslutt oppfølgeren med at bilen blir kondemnert... nå sitter jeg her å blir skikkelig forbannet - det er ikke rettferdig i det heletatt - du er jo helt uskyldig oppi alt dette - så skal du F%#$" måtte betale en masse arbeidstimer og penger fordi en dott driver med sånt faenskap... skitt å irritert jeg blir... de har jo tatt en fyr! SIKT HAN FOR DET! så får han enten spytte ut navn eller ta støyten sjæl - han visste jo at bilen ikke var lovlig...

synd at bilen ble stjålet - bra at den kom til rette - synd at den er føkka, og du sitter igjen med nok til 3 dekk på felg...

peace out



#6 Monster Teddy

Monster Teddy

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 857 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Har fulgt lenge med på dette innleget! har også sett meg rundt etter deler some kan være litt muffens med...
godt å høre at du fikk biln igjen smile.gif
men 25 000,-!!!! det hvar sure penger

hente noe slikt med meg også et forbanna mann på rundt 30år prøvde å rappe mens jeg skulle gå inn på kiosken 10m unna!
jeg såg fyren stod å fiklet med døra! jeg stormet bort og spurte ka faen han holdt på med. Han prøvde å dra til meg i fjeset men bommet heldigvis...fikk gitt han et spark i ballene og der låg han! jeg forstatte å slå han...men klarte å stikke av til slutt! faen så forbannet jeg hvar.
hva tenker en 30år gammel man når han prøver å stjele en ung 19åring sin bil som er gitt blod å slitt i?
her er et bilde av biln,etter en stund ble den bygget til offroad som vist på bildet:




Crazy Teddy Webmaster
Suzuki 4X4 Club Norway.
*************************
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13901

#7 sebba

sebba

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Var bra du fekk den tilbake. Men jævla kjipt at den var ribba og ødelagt,

var på lang ferie rundt på sørlandet og østlandet forrige veke. var på utkikk smile.gif

Blei glad når eg såg du fekk den tilbake.


han tullingen som blei tatt på fersken med bilen skal ta alt ansvar.

Lykke til med forsikringa.

#8 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Det er dei svina som ska betale for det der, og ikkje forsikringsselskapa. Politiet burde fått pressa ut tjuvane korr hen dekka ligg, osv. Saksøk svina, køyr rettsak på dei og du får sikkert ein ærstatning på det. Kansje so pass at du sikkert vil få råd til ein gen 2 eller 3;)

Jon Svår, 97 15 49 87
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#9 simensays

simensays

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

ja, jeg er enig, punk'en som ble tatt burde bli holdt ansvarlig! Han sier derimot at det ikke var han som stjal bilen, men en annen kar i Oslo. Dermed blir han siktet for heleri, som nå innebærer nesten samme strafferamme som tyveri, og slipper unna erstatningsansvar (!). Dette spekulerer jo seff tyvene stort i, og jeg tviler ikke på at det er samme kar som stjal bilen i første omgang.

jeg mener, blir du stoppet i en stjålet bil, så bør man ha fullt ansvar! Da hadde en del kanskje tenkt seg om to ganger før de stjal en bil...



#10 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 24 July 2004 - 23:00

sånt et rent lite helvete da.. en liten trøst- nå kan du starte på nytt..


håvard : BJ42
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3754



#11 Landyman

Landyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 127 Innlegg:

Posted 24 July 2004 - 23:00

Behold "vraket" i dealen med forsikrings-selskapet.
Jeg gjorde det for noen år siden og gjorde gode penger
på å selge deler!

#12 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 23 July 2004 - 23:00

Kjiipe greier, du kan jo eventuelt ta både bil og et kontantoppgjør som er opptil 75% av bilens verdi !. Men du har vel kanskje ikke lyst til å begrave degselv i arbeid.

Å brenne en biltjuv om dagen er bra for magen.

#13 simensays

simensays

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 419 Innlegg:

Posted 23 July 2004 - 23:00

ikke mye å gratulere for! Var innom verkstedet bilen står hos i dag og det er ikke noe hyggelig syn! den er bulket og herjet. og blir trolig kondemnert, til tross for at den er i god stand, pga høye kostnader i forbindelse med å sett den tilbake i den stand den var (lakk/buker kommer vel på ca 25 000,-). I tillegg kommer kostnader som bytting av låser, deler, hjul/felger ++ og det overgår vel forsikringselskapenes listepriser!

jeg skjønner ikke hvorfor vi må følge loven, når det ikke lønner seg å gjøre det til vanlig?



#14 Trondroen

Trondroen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 737 Innlegg:

Posted 23 July 2004 - 23:00

Synd med bilen!

...

#15 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 13 September 2004 - 23:00

bilen er funnet og videre solgt!!

om det var det du mente

Tommy Olsen

#16 Rapp

Rapp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 21 July 2004 - 23:00

Gratulere wink.gif Møtte en Pajero over grænsa te Finnmark hær om dagen, trudde de va din, så æ snudde ætter, men kåm fram te at de ikke va den - så bra æ fikk rætt biggrin.gif



#17 tola

tola

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 73 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

håper den blir like bra som før eller bedre

pajero 89 2.5 tdi
33"12.5"15
3" simons eksos
185 mm king dragon filter

#18 Chevypia

Chevypia

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1270 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

kjempe bra bilen er funnet:) litt surt den e ribba å litt sann men de går se vel for håpentligvis til:))))
DA får alle ha en forhåpentligvis god sommer:))))

#19 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

Bra at grombilen er funnet, kan anbefale 35" jeg...

#20 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

bra den er funnet , håper alt blir i orden igjen !!



Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com