Gå til innhold



Foto

Ikkje sett bilen din inn på dette verkstedet


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
37 replies to this topic

#1 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 09 July 2004 - 23:00

SUN AUTO spjelkavik

Hadde eit lite problem med pajeroen eg hadde, der reg. reima begynte å "slure" og eg fekk motorstopp. Ka gjer eg?? Jo, eg ringe til eit merkeverksted, og ringte bergningsbil..
Då bilen endelig vart satt hos SUN AUTO, som er eit Mitsubishiverksted, forklarte eg verksmesteren problemet, og sa at dei kunne og skifte kamakslen, og sveise fast braketten som går på lastbremsventilen. Han lovte å ordne det heile.
Det viste seg ikkje sånn då eg fekk att bilen
Reprasjonen kom vel på ca 8000,- ,og det måtte eg betale før eg fekk ut bilen, og fekk IKKJE kvittering på det før 5 veke seinare.

Bilen tikka, med ein gong bilen hadde rulla 100 meter og det tydet på at ventilane ikkje var justerte(lurte nesten på om dei i det heile tatt hadde skifta den akmakslen)normalt skal det etterjusterast, men ikkje etter 100 meter!!

Braketten for lastbremseventilen var ikkje sveist, det fekk eg ærfare då eg måtte bremse opp forbi skitrekket i Strandafjellet samme dag. Holdt på å skli rett mot ein familie. Verksmesteren sa det at han kunne ikkje sveise der, pga for mykje rust. Vel, eg som hadde lite trening med MIG apparat den gong, fekk det sveist då, men....

Oljelekkasje på bilen fordi ingenting var fastskrudd etter dei. Det er snakk om galne lekkasjen, når du kjenner oljedunsten inni bilen og.
So bilen måtte settast inn på nytt verksted, og verksmesteren der, sa "Men i Helvette!!! Kenn som har skrudd her?!?" SUN AUTO ville sjølvsagt ikkje ta på seg ansvaret fordi dei hadde gjort jobben sin skikkeleg

I det heile tatt: dei hadde ikkje gjort jobben sin etter mi meining, og eg er so forbanna på det verkstedet, at det vert aldri handla so mykje som eit dieselfilter der


Har noken andre dårlige ærfaringer med verksted, så legg inn her. Hadde vore greit å vite kva slags verksted man bør styre unna

97 15 49 87, Jon Svår
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150
Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#2 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 16 July 2004 - 23:00

det er klart det er alltid noen gode grunner til å henge ut et firma men husk at andre folk er kjempe fornøyd med samme firmaer.

hadde vel vært bedre for alle parter om du/dere hadde skrevet en kontruktiv kritikk med advarsel om hva somn skjedde
istedet for bare å prøve å svart male !!



Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com

#3 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 16 July 2004 - 23:00

Altso, høyr her Mister Evo. Eg har god nok grunn til å bli forbannja på <font size="3">SUN AUTO A/S SPJELKAVIK</font id="size3"> når dei ikkje sveise på den lastbremsbraketten, so eg har 0 bremsing på bakhjula på holka, og holdt på å køyre i ein familie..Var faktisk i tanke på å politianmelde eller kontakte tv2 hjelper deg, men kom aldri so langt

Men STÅRHEIM BILVERKSTED derimot er eg stålande førnøgd med
Ikkje mange verksted som held på til 21.00 og på laurdagar og

97 15 49 87, Jon Svår
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150
Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#4 Pajero86

Pajero86

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 814 Innlegg:

Posted 14 July 2004 - 23:00

Se der, dette kaller jeg berettiget kritikk. Men vi kunne også kanskje legge ut en tråd der vi tipser om verksteder som er bra, som folk har gode erfaringer med. Noe i likhet med disse nyttige linkene som er prioritert i vært forum. Hvorfor ikke legge et likt prioritert emne under Teknisk - Mekking og da kun legge ut fyldige begrunnelser slik Mad Max har gjort her. Men da selfølgelig hvorfor vi synes de er bra! wink.gifwink.gif

Pajero86

"According to the Red Book of Westmarch,
In Middle-earth, Halvor Bjerke was a
Unwanted Uruk-hai"

http://www.barrowdow...leearthname.asp

#5 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 14 July 2004 - 23:00

Når det gjelder min sak så er den beskrevet i min garasje men jeg kan ta den en gang til..

Jeg leverte <b>ÅRNES BIL OG KAROSSERI</b> en automat i august i fjor og ba om at di skulle fikse denne for meg, ettersom jeg ikke leverte den selv men sendte den med mitt firma så hadde jeg en dialog med di pr telefon og ga di beskrivelsene av kjøretøyet kassa skulle sitte i dvs volvo sugge på 3 tonn, 44" dekk, olds 455 maskin og 1,4 i utveksling på transfer og 5,14 på akslene... Herren i andre enden av telefonen med navnet Geir Bårli forklarte meg at dette var ingen problem for DETTE HADDE DI GREIE PÅ, javel tenkte jeg og slo meg til ro med dette.
En uke etter ringer jeg og spør om kasa er ferdig og får til svar at det er den men det hadde vist vært en eller annen uproffesjonel inne i den kassa og borret med et sløvt borr og i samme setningen så sier herren på verkstedet at det var et sett å få kjøpt men da ble kassa 3000 kroner dyrere, jeg spør hvor lenge kassa kom til å gå uten dette settet og herren svarer VET IKKE, på spørsmålet om hvor lenge kassa ville holde med det "nye setet" så svarer herren dobbelt så langt og KAN NOEN SVARE MEG PÅ HVOR LENGE DOBBELT SÅ LANGT AV VET IKKE ER???? Dette tenkte jeg en god stund på og fikk en solid dårlig mage følelse.. Bestemte meg for at han ikke skulle sette inn dette settet og reiste 2 dager eterpå og hentet kassen, 10000 kroner kostet denne jobben + moms..
Alle vet hvor lite jeg ha kjørt med sugga siden jeg fikk den men sånn ca 3 timer sammenhengende har den nok gått..
Ettersom jeg i ettertid har blitt kjent med en meget dyktig girkasse reperatør i Halden så leverte jeg kassa til han.. Han kunne med første øyekast fortelle meg at di hadde jukset en smule fordi vaakum modulatoren ikke var byttet. (denne delen følger vist nok med i overhalingsettet)
Kompisen hadde kassen en uke og jeg nakket en god stund med han om hva ÅRNES BIL OG KAROSSERI <b>IKKE </b> hadde gjort med kassa.. INGEN SLITEDELER VAR BYTTET OG KASSA VAR HELT ORIGINAL ENDA JEG HADDE GITT DEM SPESIFIKASJONENE PÅ BILEN OG DI HADE GLEMT Å SETTE INN TRØSTELAGERET TIL PLANETSATSEN noe som gjør at alt beveger seg frem og tilbake i kassa og du får ikke opp oljetrykket pga innvendige lekkasjer...
Jeg skrev et brev til overnevnte firma og forklarte saken og hva jeg nå hadde betalt for å få en skuddsikker kasse bygd av en fagmann (7000 spenn), ettersom jeg er en real kar så syntes jeg at ÅRNES BIL OG KAROSSERI burde stå for halvparten av den nye kostnaden nemlig 3500 kroner.. Dete skrivet fakset jeg til dem forrige mandag og i går måtte jeg ta opp telefonen og ringe til dem og jeg ble forklart at han/em ikke hadde hatt tid til å se på mitt skriv men NÅ GADD JEG IKKE Å DILLE mere med dem så jeg purte ret ut hva di hadde tenkt til å gjøre i saken og herr BÅRLI forklate meg at di ikke hadde tenkt til å foreta seg noe som helst og at ny reperasjon måtte jeg bekoste selv...

JEG SOM KUNDE HAR OPPFØRT MEG PROFFESJONELT OG GITT DI EN GOD OG FEAR SJANGSE TIL Å GJØRE OPP FOR SEG FØR JEG LA DI UT PÅ DETTE FORUMET...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
HVORFOR LIGGER ROGER'N ALLTID BAK MEG???

#6 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 14 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Men husk i en krangel så har KUNDEN altid rett.. Det vil si OSS !!! wink.gif

- Holmis -

<b><font size="6"><font face="Arial">Jeep</font id="Arial"></font id="size6"></b>
There`s Only One..

94-XJ Gull
84-Cj-7 Gul

<i><div align="right">Opprinnelig postet av holmis</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Det er vel det som er problemet, at det er ikke alle verksteder som har skjønt dette... Men jeg synes likevel at det skal ganske mye til før man bør sverte et verksted, alle har lov til å gjøre feil så lenge de ordner opp etter seg!

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#7 supersvein

supersvein

    BilKiller

  • Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Posted 14 July 2004 - 23:00

I mine øyne er det greit om et verksted gjør en blemme - om dem ordner opp etter seg (de fleste av oss kan gjøre feil)...
Dette var tilfelle med mitt lokale Jeep verksted en gang, de ordnet opp, fikset lånebil og har ellers gjort alt prikkfritt med kjempeservice.
...Dette er det vi skal kunne forvente faktisk.

Desverre har jeg gjort dårligere erfaringer med et annet lokalt verksted etter at jeg byttet bil... også dem ordner (stort sett) opp etterhvert, men det er slitsomt å gang etter gang måtte diskutere frem og tilbake - og faktisk måtte involvere både NAF-advokat og forbrukerrådet før dem skal være villige til å ta ansvar... Da spør jeg "hvor er fokuset på kundeservice??" Fornøyde kunder er den beste reklame man kan få!?
Kan ikke et merkeverksted ta kundene sine mere alvorlig enn dette, lar jeg mer enn gjerne mine bekjente få høre historiene - så velger dem naturligvis selv hvilket verksted dem gir ansvaret for sin vogn.


Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com

#8 holmis

holmis

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 522 Innlegg:

Posted 14 July 2004 - 23:00

Husk at servicearbeid har reklamasjonsrett !!! Alle er underlagt kjøpsloven...

Bruk den først... hvis det blir "TV2" sak , så kan man nok nevne de i lista...wink.gif

Og hvis man skal opplyse op firma som gjør dårlig jobb/Service så bør man vel opplyse om historien rundt saken og:wtf:wtf.gifwtf.gifwtf.gif

Men husk i en krangel så har KUNDEN altid rett.. Det vil si OSS !!! wink.gif

- Holmis -

<b><font size="6"><font face="Arial">Jeep</font id="Arial"></font id="size6"></b>
There`s Only One..

94-XJ Gull
84-Cj-7 Gul

#9 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 14 July 2004 - 23:00

Helt enig med Evoman, sikkert en eller annen som har en historie om de fleste verksted. De som havner på denne listen har små muligheter til å forsvare seg. Alle saker har to sider.

Ser faktisk ingen grunn til å slutte å bruke et verksted bare på grunn av at noen skriver "Haugen Motor" (uten forklaring) på en liste . Har brukt de på snøskuter mange ganger og er meget fornøyd.

Jobber selv som selger hos en VW-forhandler og har nok flere kunder som gjerne skriver seg på en slik liste pga at de ikke fikk garanti på en 7 år gammel vindusheis.

Er det noe reelt i de klagene som blir framstilt her, så har dere nok gode saker hos forbrukerombudet. Kjøpslov/reklamasjonsrett gjelder også på arbeid.



#10 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 14 July 2004 - 23:00

Du Evoman, du og alle andre står helt fritt i hvilket valg av verksteder dere velger å bruke, jeg derimot liker å få en liten forvarsel på vilke verksteder jeg IKKE burde benytte ettersom jeg og sikkert mange med meg liker å få gjort den jobben vi betaler for...

Men du, ta å lever inn en Automat til overnevnte firma i mitt innlegg og så får vi se hva utfallet blir.. Mulig at feks jeg får meg en god latter...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
HVORFOR LIGGER ROGER'N ALLTID BAK MEG???

#11 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 13 July 2004 - 23:00

vil tro at alle som bruker et eller annet verksted har en eller flere ganger opplevd ting som ikke er helt bra.. men bruker folk verksteder igjen så kan de være kjempe fornøyde.. alt til sin tid og alle erfarer forskjellige ting


<font size="4">dette er vel verdens teiteste liste</font id="size4">
lykke til med den gutter, håper den blir <font size="4">laaaaang </font id="size4">
<font color="teal">så folk kan holde seg unna alle verksteder
som blir nevnt her,</font id="teal">for de er garantert så dårliger hver eneste gang
,sikkert ingen av de som tjener penger en gang

Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com

#12 terjeeid

terjeeid

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 643 Innlegg:

Posted 13 July 2004 - 23:00

flere gode verksted på sunnmøre ..... jelmeset auto i spjelkavik ! (er det noe med denn plassen ?)
satte inn en byttemotor jeg solgte til en kunde og der ble store ombygginger på motoren.ekstra kostnaden kom på ca 14 000 kr !!!
& som om ikke deet var nok plaserte di gamlemotoren som jeg skulle ha i innbytte på en palle ute uten å dekke over den .
når jeg fikk hit motoren var den full av vann og manglet deler . årntli kamelverksted !!

#13 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 13 July 2004 - 23:00

OG <b>IKKE</b> <font size="3"><b>ÅRNES BIL OG KAROSSERI</b></font id="size3">.

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
HVORFOR LIGGER ROGER'N ALLTID BAK MEG???

#14 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 13 July 2004 - 23:00

kontakt forbruker rådetog ta sakenmed dem eller så pleier det å hjelpe med å si at tv2 hjelper deg er kontaktet så tar de kanskje påseg litt ansvar. og hvis det ikkehjelpersåkontakt tv2 hjelper deg det kan bli en skikkelig blemme for det verkstedet

Chris

#15 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 10 July 2004 - 23:00

Haugen Motor...

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#16 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Hehe.. Evoman, må huske at denne tråden startet med en Pajero...biggrin.gif

Renegade:
Jeg har vel egentlig sagt at jeg mener dette er feil sted å diskutere VW sin garanti, men jeg greier liksom ikke helt å la angrepet stå uten kommentar.
-Du må slutte å tolke alt jeg sier og heller lese det som står der.

-Dersom du har tolket motor rett, tror jeg evt de har feil.
På fremre nedre bærearm er ikke (såvidt jeg har forstått) garantien utvidet til 200.000km, men det er bestemt at biler med gitte chassisnr skal kalles inn og armen skiftes uansett km.

Du spør meg om hvorfor garantien på låssystemet gjelder.
-Beklager, men jeg forstår ikke helt spørsmålet, men viser igjen til det jeg skriver om at den garantien er tidsbegrenset til 5år, men ikke begrensing på km.


-Det er forskjell på garanti og reklamasjon. Kjøpsloven gir kunden reklamasjonsrett, og skal som du sier regulere uenigheter vedr levetid på et produkt. Reklamasjonretten er etter kjøpsloven avgrenset til maks 5 år, så dersom du forventer å kunne reklamere på en del etter 7 år er du langt utover vanlig praksis.

-Selvfølgelig har innkjøpsprisen på en leiebil noe med kalkylen å gjøre, prisen på at produkt som skal leies ut er vel normalt den viktigeste faktoren i kalkylen? Dessuten er vel de fleste faktorer i en kalkyle ang pris på leiebil lavere i Sverige?

-Var ikke noe å skjule i mailen til deg, men finner ingenting som rettferdiggjør at du publiserer den uten engang å ta kontakt med meg.
Det at jeg har kommentert at du har fått en PM med meg er ikke det samme som at den er offentlig.

-Diskusjonen er ikke "tung" for meg, så jeg takker nok nei til forslaget ditt om news.



#17 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 16 July 2004 - 23:00

I mitt tilfelle der dei ikkje sveiste fast den braketten og ikkje sa noke om det, so er det i følge loven "forsøk på mord"
Det kan godt hende at sun auto ikkje leiker butikk, men dei leiker hvertfall verksted!!!!

Ikjos skreiv Haugen Motor, og eg er enig, det verkstedet og er elendig. Det har jo blant annet blitt innblanda i tv2 hjelper deg.
I tilleg er det eit motorsykkelverksted, men det kan dei ikkje kalle seg, når dei ikkje har folk som har peiling på å skru sykkel.
Ein eg kjenner hadde sykklen sin ståande der i eitt år, fordi H.M ikkje klarte jobben. Eigaren tok med seg sykklen på hengar til Førde, og sykklen blei reparert på dagen.

97 15 49 87, Jon Svår
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150
Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#18 Muzaki

Muzaki

    Skeptisk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Jeg synest dettte var interressant lesning jeg. Det om VW hadde jeg ikke peiling på....
Mente at dette var en tråd for å få ut litt agressjon på en konstruktiv måte...

Men, jeg synest at det ble litt feil av Renegade å vinkle inn mot en av brukerne her på forumet...

Mvh
Muzaki
"<i>A clean car is a sign of a sick mind."</i>
---------
Garasje: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=11461
Hjemmeside: http://www.home.no/santas

#19 morten

morten

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 825 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Jeg vil benytte anledningen til å ANBEFALE Mariero Auto i Stavanger. De forhandlet Jeep opptil 1996 eller 1997, da Motorcompaniet tok over, men de har allikevel god peiling og gjør godt og ærlig arbeid. De har også hjulpet meg med problemer og løsninger på bilen som helt klar går utover vanlige rutineoppgaver. I tillegg til dette så holder Amcarsenteret til i samme bygg, så det er veldig sjelden vanskelig å få tak i deler der. Gode priser og profesjonelle folk.

Just my two cents...

--
Morten A. Middelthon
1994 XJ, 7" heving, 35" dekk
1993 XJ, 3" heving, 31" dekk
http://flipp.net/
http://jeep.flipp.net/

#20 HH

HH

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"> Innlegget ditt er noe av det mest usaklige jeg har sett.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Lada2121</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


Sitat fra NAF AutoIndex:

<i>"Både når det gjelder inntrykk av verkstedet og servicen som opplevelsen med forhandleren da bilen ble kjøpt, markerer VW-Seat-Audi-apparatet seg på en særlig negativ måte.

Ser vi på de norske svarene, presentert i Motor i mai, stemmer de godt overens med de nordiske. Strykkarakter til VW, var konklusjonen i Motor da vi presenterte inntrykk av verkstedet gitt av norske VW-eiere."</i>

Sitat slutt.

Klarere enn dette kan det vel ikke sies... wink.gif