Gå til innhold



Foto

Diskusjon om Traktor Forum??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
83 replies to this topic

#21 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 26 July 2004 - 23:00



#22 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

Joda, det går nok fint det. Så da er det bare for nr 1-5 å holde seg unna, siden interessen der ikke var på topp..... Og selvsagt nr 6 og utover......

#23 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

Holde seg unna hva da? Ikke for å være vanskelig altså, men har du prøvd en traktor før? Ja, det har du sikkert, men har du prøvd en terrengbil som funker bare litt? Traktor er totalt ubrukelig. (Unntatt gråtass, den tar seg faktisk jævla bra fram! biggrin.gif)

#24 MoNiTo

MoNiTo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

Enig der, Amund. Det er også mye mer morro å kjøre bil... smile.gif


---------------------
Harald Hermundsplass

#25 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

Som vanlig så tar jeg mot til meg å regner med at jeg sier
en del som jeg kanskje ikke burde sakt.

Som tidligere nevnt så er jo dette strengt sett et OFFROAD 4X4 bilforum.
Det er vel i hvertfall nå jeg mener at redaktørene burde sette regler/grenser om hva som skal legges under OFFROAD 4X4.-
Det viser jo bare gang på gang at folk ønsker å trekke grensene lenger å lenger, dette viser jo det med bilcross og cross sykkler og vanlige
veibiler å nå traktorer.
OK jeg kan på en måte forstå ATV sykkler med 4X4 men ikke atv cross.

Jeg har for eksempel svææææært stor intresse for tunge kjøretøy skulle jeg kunne forlange et forum her inne bare for det ??
jeg tror nok det hadde blitt forlagt og reagert med svært hardt NEI IKKE HER INNE.....
Jeg tror nok at de som er veldige offroad entusiaster ikke ønsker å sitte å bla i traktor/veibil/båter/bilcross og andre ting som ikke er offroadrelatert inne her , jeg mener at det finnes allerede eksisterende forum for hvert enkelt av disse ikke relaterte ting.

Det er jo klart at det som hver enkelt ønsker å legge i garasjene sine blir litt annet.

spent på reaksjonen nå
Mvh Frank



"Han sover ikke, han jobber for maij"

#26 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

Du kan da umulig få noen negative reaksjoner på ditt innlegg Frank...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
ALLTID 1 meter foran Roger..

#27 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

Syntes du sa det saklig og flott, Frank, er flere som er enige i den!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#28 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

takk for det:D



"Han sover ikke, han jobber for maij"

#29 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

Enig
punktum



#30 Pick up man

Pick up man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

Du fra-norm!! Vist du har interrese for tunge kjøretøy,så har jo faktisk TATRA (som er terrenglastebil for di som ikkje vet det) ein egen side her på forumet! Å vist du for eksempel har ein scania ellå volvo 4x4, 6x6 ellå 8x8 du har ein glødende interesse for å hærje rundt i terrenget med,så blir du sikkert ikkje halshogd om du legger inn innlegg på div merker altså!

Å til di som meiner at ein traktor ikkje er til å ta seg fram i terrenget med,må være oppvokst i ein blokkleilighet i Oslo,eller være JÆV... dårlig til å kjøre!!! Noen som har kjørt COUNTY eller SKIDDER??

Dessuten hadde det hvert greit å veksle innformasjon om traktorer og med di lover om registreringer som følger med dei! Hørte eingang om ein CJ7 som var hevet og gikk på 38" SWAMPERE lovlig etter veien, registrert som traktor med 3-punkt bak. ( Ikkje krav til skjermbreddere på traktor vet dere) biggrin.gif


Istendenfor å være så jækli skeptiske, eller om dere er redde for å miste byfis statusen dere eventuelt måtte ha pådradd dere, hva vet e.
Så burde dere heller la dette dette temaet få lov å være under ein ein rubrikk som OFF-TOPIC , traktor har i HØYESTE grad noe med off road å gjøre,men at det skal dras inn gatebiler eller båter er jo heilt på jordet,har jo ingenting med terrengkjøring å gjøre det, det burde jo einhver sjel med litt gjennomtrekk i topplokket skjønne!!

#31 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

Tja, Amund.... Du får kose deg med Gråtassen du...... Vi som har litt traktor erfaring gidder vel ikke engang å dra den strikken lenger. Vi får vel bare håpe på at det var ditt komiske bidrag denne gangen. Ellers må jeg si meg enig med Pick up man her...... Likte innlegget ditt. VELDIG!!! Men skeptikere finnes overalt, må bare venne oss til det.

#32 odin

odin

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 747 Innlegg:

Posted 27 July 2004 - 23:00

ja det er no jævla tull at gråtassen tar seg best frem, useriøst innlegg.

jo jeg synes det kunne ha vært et kobiner atv og trakorforum, for begge er jo offroad, verfall i forhold til en orginal cherokee, med ny lakk

slek går no dagan

#33 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Det er ikke det at ikke traktorer ikke tar seg godt frem i både skog og mark, dette vet jeg alt om for jeg har en del tusen timer i traktor både i skogen med winsj å med plog eller harv på jordet.

Jeg mener bare at dette er et 4X4 offroad bilforum enten den er registrert som bil eller som traktorredskap eller annleggsvogn men i utgangspunktet at det er en bil og ikke traktor eller annet slags kjøretøy.
Som jeg sa i det andre innlegget så finnes det jo forum for alle andre ting,det som allerede er av tungt i forumet er da Tatra men den er liksom en del av klubben for dette er jo OFFROAD.no sin "lille søte" firmabil.

ET eksempel....Hvis vi som kjører offroad kommer å legger oss inn på disse flate gateracer bilene sitt forum med masse snakk om ARB/dropped pittmannarm eller portalaksler med den ene eller andre giringen i så hadde vi blitt bedt om å finne tilbake til våre egne jaktmarker.

Jeg har ikke noe som er terrenggående som er av tungbil kategorien,men en svær campingbuss har jeg som dere sikkert har sett i min garasje som jeg har bygget med egne never som jeg er svært stolt av.

Men som jeg sier så er dette min mening så jeg mener at dette er opp til admin å avgjøre om han vil strekke grensen for hva en offroadbil er

Mvh frank.



"Han sover ikke, han jobber for maij"

#34 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Hva pokker.. .? Nå blir jeg litt provosert her, men det var kanskje meninga. Jeg har kjørt masse traktor, og masse bil, og jeg skal klare å kjøre fra enhver traktor med den originale cherokeen min med ny lakk en hvilken som helst dag UNNTATT gråtassen... den tar seg faktisk jævla bra fram, kom hit med traktorn din så tar vi en duell? biggrin.gif

Alle traktorer jeg har vært borti er håpløse på grunn av høy vekt, høyt tyngdepunkt, smal, og den idiotiske vippen på forakselen. Kjør bakhjulet over en stubbe eller nedi ei grøft, så velter du. Gråtassen derimot er lav og bred, har all vekta på bakakselen + styrebremser. Går akkurat dit du vil. Har lekt med den i sandtaket. Gravde meg ned med bakhjula, så langt at den la seg på under midten og forhjula løfta seg over bakken, DA begynte den å gå forover. Dritrått.

Edit: Har ikke kjørt Ford County, men sett hvor mye sving de har... :PSkidder har jeg såvidt prøvd, men det er da ingen traktor... det er en skogsmaskin. Og den er vel like tung som en traktor.. plopp

#35 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Er jo interessert i campingbusser/biler også jeg da....biggrin.gif Men det blir vel som å stikke neven i vepsebolet....mellow.gif
Det ser ut til at vi har VIDT forskjellige erfaringer med traktor her...... Men, men det er vel slik det skal være.
Men ærlig talt, hvis man har så mye imot ett traktor forum her på Offroad.No (som det tydligvis er noen som har) så er det vel bare å la denne tråden som faktisk ligger under Off Topic får lov til å fungere som det og heller ligge unna hvis man ikke liker det.... Ikke verre enn det, så kan vi som har interesse for temaet få lov til å utveksle ideer og erfaringer oss imellom.

#36 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

hehe det er vel en viss fare for det .



"Han sover ikke, han jobber for maij"

#37 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Jeg har ikke så mye i mot traktorer, men jeg mener ganske bestemt at om du syns traktor er bra i terrenget har du ikke engang prøvd en halvveis brukbar terrengBIL. Ikke for å tråkke på noen, men som en oppfordring- PRØV med bil, så skal du få se noe gøy.

Forresten så er jeg redaktør her på off-topic-forumet, dette er off-topic ja, men det er jo nettopp det dette forumet er til! Så stå på gutter smile.gif

#38 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

HJULLASTAR-FORUM:D:D:D:D:D:D

Neinei, berre tøysa. Synes de at traktore ikkje høyre heime i offroad. sikkert ikkje so månge som faktisk ikkje veit korr lite som ska til for å velte me ein traktor
traktor for meg er balging, brøyting, skogsvegkøyring, forhausting, vedkløyving, transportmiddel for Hellesyltarar(sunnmøring), osv

Jon Svår, 97 15 49 87
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#39 Pick up man

Pick up man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Har nå kjørt traktor på ville skogsturer i mange år e,har faktisk ikkje kanta ein eineste gang ennå,sjøl om det har hvert alvorlig nærme noen ganger! Å JA Gråtassen,og resten av di gamle små MF traktorene er faktisk gode å ta seg frem med så lenge man kjører tom,takket være styrebremsen!

Men dere! Mange hevder UNIMOGen er en traktor,kansje ein skulle slutte og leite etter unimogaxler til bilen,litt flaut å ha traktoraksler på grombilen!??wink.gif

#40 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Jøss, ser ut til at jeg har oppnådd det jeg ville her. Nå er det jo 3 sider på denne tråden. Ser ut til at traktor interessen er større en jeg trodde!!!!biggrin.gif:D
Men det var ikke meningen at man skulle sammenligne offroad biler og traktorer. Traktoren er jo ett nyttekjøretøy som er god å ha når bilen hviler på bunnplata. Alle som har litt traktor erfaring vet at Gråtassen er fin til å kjøre motorsaga med, mens man må ty til grovere redskap når veden eller tømmeret skal fraktes ut.