Gå til innhold



Foto

Diskusjon om Traktor Forum??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
83 replies to this topic

#41 effer

effer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 357 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Istendenfor å være så jækli skeptiske, eller om dere er redde for å miste byfis statusen dere eventuelt måtte ha pådradd dere, hva vet e.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Pick up man</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
likte den e..biggrin.gif

nei e har vært med og drevet med hogst i skogen i vinter ... og ble mektig imponert over hva den gammle zetoren greide og prestere...
Og du Amund tror du at den jeepen din kunne putre kundt i granskogen med 3stk kvista gran på 15-20 m i 50-60 cm snø?
Det tror nemmelig ikke jeg...smile.gif
vi dro totalt ut 75m3 uten problem..

i vinter kjørte jeg 92 mod kort patrol som var hevet (ome) og med 33 12,5 goodyear mtr... og hadde det ikke vært for zetor'en ,hadde det stått en missfornøyd patrol i granskogen enda... biggrin.gif

#42 Pick up man

Pick up man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Hehe.. Riktig det effer!cool.gifcool.gif Ja skulle gjerne sett å blitt frakjørt av den jeepen til Amund i skauen,hadde hvert litt av ein opplevelse:D Han må jo gå rundt å svirre i drømmeland han derre Amund!!

#43 noclass

noclass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Men for F***N kan dere ikke lage et eget forum for traktorer da hvis det er så inn i Hel*ete kult:devil:

www.traktorer-er-rått.no

eller


www.jippi-jeg-har-traktor.no


Stein Rui Tlf: 41030086
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3591

#44 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

For all del.. eg har vore i skogen eg og og veit det at det er eit godt framkomstmiddel, eg og, men eg ville aldri i verda satt meg til å køyre traktor på bajas-fakter. det vil eg påstå at eg er for gammal til. Gjor det då eg var 16-17 og moped var for kaldt å køyre om vintren.

www.felleskjøpet.no

Jon Svår, 97 15 49 87
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#45 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Traktoren er jo ett nyttekjøretøy som er god å ha når bilen hviler på bunnplata.
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Forest Jump</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Hehee, exactly!!! Har f.ex alltid liggende tlf.nr til etpar traktorer i hjembygda, hvis jeg en dag skulle bli <i>for</i> tøff i trynet... Igjen... Som en av disse naboene mine sa til meg en gang jeg var på besøk for noen år siden: (Han kjører også Pajero...)
"Har du vært ute og kjørt deg orntli' fast med bilen din?"
"Jada," svarte jeg, "måtte få hentet ut en kompis med KC'en hans for å få hentet ut bilen min."
"Åja," svarte han... "Da har du ikke kjørt deg orntli' fast..."
Helga etter gjorde jeg dét...

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#46 Pick up man

Pick up man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Hehe.. Nå må mi ikkje bli alt for seriøse her.Tror detta sporer litt ut ifra det som var starten! biggrin.gif

#47 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Jeg står på mitt jeg, jeg snakka ikke å trekke tømmer men å komme seg fram. Er jo selvsagt en idiotisk ting av meg å si, det går alltids an å finne ei løype hvor en traktor kommer fram og ikke jeg pga bakkeklaring, men jeg skal klare å finne like mange løyper hvor jeg kommer fram og ikke traktoren.

Flaut eller ikke, jeg har tre unimogaksler liggende bak låven, som det skal bli noe av... tror det blir moro.

#48 odin

odin

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 747 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

he he, traff jeg et sårt punkt,

jeg skal være enig i de sidehaligene, og men i motbakkene er det bare å ha last i lessaparatet og et redskap bakpå så steiler man ikke rundt, styrebrems er det på alle traktorer, så det er jo ikke akuratt no suverent med gråtass eller gullkalv som foresten ikke har sperre en gang, jeg vet at det er bare å bruke styrebremsen, men det er en brems og alle vet at ting går dåligere med bremsen på.
det kan være at du liker å kjøre gråtass, men den dagen du påstår at gråtass kjører i fra alle andre traktorer i skogen da, fåreslår jeg at du gjennopptar produksjonen og begynner å reklamer for å selge for du har jo rett,

ser du for deg cherokee'en over myra "plupp", eller over ei rotvelte "boink", eller ned i en dam for å komme seg oppigjen når vannet spruter over motoren "host host", hva skjer med en traktor ingen ting

det som er for dårlig på en traktor er bremsen når bakhjula ikke har god bakkekontakt det er skummelt det

slek går no dagan

#49 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Hmmm det er noe som må ha gått meg huset forbi nemlig hva som kan diskuteres rundt emnet TRAKTOR????
Diskuterer dere aksler?? hva med sperrer?? diskuterer dere heving??
Eller er dere en gjeng bønder som liker å skryte av at dere har bygdas største traktor???? Eller kanskje at MIN TRAKTOR klarer 4 høy med 6 skjærs vendeplog når jeg pløyer????
Og hva har emnet traktor med OFFROAD.NO å gjøre?? er det for at den har 4 hjuls trekk??? en får jo gressklippere med 4 trekk oxo...

Men som den STORE TØFFE BYGUTTEN jeg er så venter jeg i spenning på at en av dere bonde guttene stiller i biltrail med traktoren deres som dere skryter så inn i helvete av at er SÅÅÅÅÅÅ god i terrenget..

Eller kanskje et par av dere tar med dere traktoren til Svindal i August å viser oss åssen en bonde kjører traktor i skogen???



Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
ALLTID 1 meter foran Roger..

#50 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Je har ein gamal Jånn Derr..........og den klarer seg utmerket godt uten ett eget forum.


Har også 5 hester, og de trekker jo på alle fire.......skal de få eget forum her ????????
.....tror ikke det blir helt riktig....

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#51 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">

Har også 5 hester, og de trekker jo på alle fire.......skal de få eget forum her ????????
.....tror ikke det blir helt riktig....

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Chevy-Sheriff</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Du har en med part-time også...




blink.gif

#52 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Jævlig bra Amund..

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
ALLTID 1 meter foran Roger..

#53 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Til syvende og sist så er vel det jevnt over enighet om at dette er et bilforum men for både bønder og bygutter bare at de forskjellige bør ha en 4X4 BIL å slenge ut i terrenget.

Men en annen ting så er vel UNIMOG en terrenggående lastebil med mulighet til gårdsbruk og annleggs bruk som kan registreres som både traktorredskap og lastebil inntill eller over 7500 kg.

Jeg tror nok at dere med traktor liker bare å trekke litt i oss bilgærne for å få litt oppmerksomhet, for jeg tror ikke jeg kjenner EN bonde som ikke liker litt oppmerksomhet hehe.


Mvh Frank



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#54 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Jeg er i mot, tror faktisk det er viktig at ikke ting flyter mer ut en de allerede har gjort..

Tommy Olsen

#55 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
det kan være at du liker å kjøre gråtass, men den dagen du påstår at gråtass kjører i fra alle andre traktorer i skogen da, fåreslår jeg at du gjennopptar produksjonen og begynner å reklamer for å selge for du har jo rett,
<i><div align="right">Opprinnelig postet av odin</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Det gjør den. Men ingen kjøper vel traktor fordi de kommer seg bra fram i skogen! Det er derfor folk kjøper seg BIL med 4x4, og det er derfor denne diskusjonen er mongo smile.gif

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
ser du for deg cherokee'en over myra "plupp", eller over ei rotvelte "boink", eller ned i en dam for å komme seg oppigjen når vannet spruter over motoren "host host", hva skjer med en traktor ingen ting
<i><div align="right">Opprinnelig postet av odin</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Jøss. Har du noen gang prøvd en traktor? Hva veide den? Cherokee'n og gråtassen sier ikke "plupp", (dette kommer selvsagt an på hvor bløy myra er) for de veier 1400 kg. En traktor på 4,5 tonn sier plupp der myra starter. Dette stiller jeg også gjerne opp i en duell for! biggrin.gif

#56 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

nå er det bare å få redaktørene enige.



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#57 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

måtte lese hele tråden... er jaggu ganske overasket over endel av sammenligningene her. man kan da ikke sammenligne en bil med en traktor!!!

men om en skal gjøre det så må en ikke snakke om hvem som kan dra mest osv, det blir like dumt som å si at en bil kjører lett fra en traktor i toppfart...

Men nå det er sagt så vi aldri i verden en traktor klare å følge en Protobil i terreng

Tommy Olsen

#58 Bromle

Bromle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Det ble jo i allefall diskusjon i dette forumet.
Tørr å våge meg på disse påstandene:
Standard traktor er bedre fremkomstmiddel enn standard 4x4bil i skogen.
God sjåfør i en modifisert 4x4, heva og store hjul mm., kommer lengre enn vanlig traktor, er jo tross alt litt smidigere mellom trærne.
Skogsmaskin, f.eks. Timberjack lassbærer på 19,5 tonn egenvekt og 36,5 tonn totalvekt, kommer desidert lengst når det skal fraktes enten tømmer, traktorer eller 4x4biler over blautmyra.
Offroad med bil er mer MORRO enn offroad med traktor biggrin.gif:D:P
Og gummistøvlene mine kommer kommer lengre i myra enn Sugga til Mad Max. Med disse kan jeg til og med klatre opp stigen og opp på garasjetaket med.....

Bankspower

#59 Pick up man

Pick up man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Det er hærlig med denne OFF-TOPIC avdelinga dere!wink.gifbiggrin.gifwink.gif

#60 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Jeg kjøpte meg et blad nå nettopp med en gråtass med V8 biggrin.gif Morsomt, men idiotisk da...