
Sludder & Vås!
#1021
Posted 08 November 2015 - 00:41
Må snart se om jeg får byttet profilbildet mitt. Er jo fem år siden denne bilen ble kondemnert med et lite smell.
#1022
Posted 08 November 2015 - 22:51
5år... årene flyr avgårde
#1024
Posted 17 November 2015 - 15:40

HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#1025
Posted 17 November 2015 - 22:25
eneste er jo at 36 tommerene jeg har muligens blir smått med de største bredderene..???
men blir sikkert brukbart med 12" felger
men utvilsomt vært kult, har ikke sett paj med de største bredderene i RL
#1026
Posted 29 November 2015 - 14:53
hvilke offroadere har senterdiff.. tenker da på biler opptil kr 100k
har hatt enn del pajeroer og var egentlig bestemt at jeg skulle gå for ett annet merke.
hentet en hilux, tenkte det var noe jeg gikk glipp av siden disse er så jækla populær hvorfor skjønner jeg ikke.. dårlig kjørekomfort som jeg med litt humor sammenlignet med MF traktorgraveren fra 1977, totalt motorløs 2,4 motor, elendig svingradius og hadde kun ls bak.
kvittet meg med den fort som fy..
snuste litt på patrol y61, men finn en slik til noenlunde moderat pris som ikke er opprustet, jeg fant ikke
men lurer egentlig på hva som er ute der av offrodere??
senterdiff, sperre bak og brukbar både etter vei og offroad.. må sies å være ett krav..
bør og kunne takle 35+ hjul uten gigantiske opperasjoner. og en fordel med mulighet for skjult vinsjmontering forran.
har jo handlet bil. landet på det jeg kjenner.. gen2 pajero.. men er enda litt nysgjerrig
begynner jo forsåvidt å få gen3 pajero under 100k, men har ikke fått sansen for disse (enda) synes de minner mer om suv enn offroader..
#1027
Posted 29 November 2015 - 18:05
#1028
Posted 30 November 2015 - 01:42
nå er jeg ikke helt enig ang flex, men ingen tvil at uavhengig fjæring er bedre på veien..
flexen var sånn noenlunde brukbar bak på gammelkjerra forran var det heller dårlige greier.
bildet tok jeg når jeg testet bilen etter montering av sperre forran..
kjørte forresten uten stabstag (både forran og bak) på denne..
#1029
Posted 03 December 2015 - 20:27
#1030
Posted 03 December 2015 - 21:50
i myra og snø så kan vel stiv aksling funke mer som ett anker.. ellers så følger diffaksling hjulene
i ulent terreng så vil en ifs bil kjøre med ett hjul i løse lufta mye mer enn en stivaksla bil..
så man kan vel diskutere fordeler og bakdeler langt ut i evigheten
jeg tenker da på offroadkjøring, ikke at man bare svinger av e6'en og kjører opp en traktorvei til hytta.
#1031
Posted 04 December 2015 - 00:47
#1032
Posted 04 December 2015 - 01:19
Prøv å fest en vinsj i fronten på en gen3 ...... både gen1 og 2 er å foretrekke i skog og fjell...
#1033
Posted 04 December 2015 - 15:52
er grunnen til at jeg detter tilbake på gen2..
har ikke funnet annen offroader som kan sammenlignes til mitt bruk..
fin etter vei og bra i terrenget.. bil uten senterdiff er ikke aktuelt etter at man er blitt vant med superselect
mulighet for vinsjmontering (helst skjult) og enkel å modde til 35/36"
bakdelen med paj er at det ikke er så mye oppgraderingsmuligheter.. slik som nedgiring av differ, sperrer, osv...
leter nå etter elektronisk speedometerconverter, ikke barebare å finne
toyota,nissan,jeep etc har myyye større utvalg.
gen1 detter utenfor grunnet manglende senterdiff
gen3/4 er etter min mening mer suv og egner seg ikke som offroader på treff etc.. kan like gjerne kjøre volvo xc70 eller audi allroad da
å komme seg til hytta, jaktbil etc er de nok perfekt til..
men det er mulig at jeg tar feil
synes mitsubishi tok feil vei når de gikk for selvbærende karosseri på pajero, hører og rykter om at den blir å forsvinne i nær framtid...
#1034
Posted 06 December 2015 - 12:50
#1035
Posted 22 May 2017 - 17:32