Hva med å legge ned Norgescupen i 2006
#1
Posted 21 August 2004 - 23:00
Hva med å forene trialnorge ved å utvide Sørlandscup, Østlandscup, Vestlandscup, Trøndercup, Nordlandscup til dagens Norgescupnivå.
De 3 beste i hver klasse kvalifiserer seg til et 2 dagers Norgesmesterskap som kjøres på slutten av sesongen.
Hvis dagens Norgescup skal virkelig være en Norgescup og kjøres i f.eks. Tromsø, Trondheim, Bergen, Lillehammer, Kristiansand, ville det være svært få som har anledning til å delta i alle rundene.
Vi må se framover for å finne en måte å samle alle under en organisasjon og det tror jeg kan la seg gjøre ved at alle kan ha mulighet til å kvalifisere seg til et NM gjennom sin "lokale" cup.
Kommentarer?
Pål Blesvik
Xtremist
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#2
Posted 28 August 2004 - 23:00
Uansett vil det gjerne være slik at i et område der konkurransen er hard og det er mange førere, så blir det vanskeligere å nå opp, mens i et område der det er få førere er det kanskje lettere å vinne sin lokale cup. Dog vil en kanskje ikke komme så høyt opp i NM, siden da dette er kremen av de beste.
Likeså vil man kanskje kunne oppleve at en "nesten, veldig god" fører fra et veldig godt distrikt kan reise til et "dårlig" distrikt, der konkurransen er dårligere, for å prøve å vinne der og for å samle nok poeng til å bli med i NM.
Snakker vi om kanskje 6 regioner i landet (bare for å ta ett tall) og de tre beste, kommer vi opp i 18 førere i hvert NM i hver klasse. Vet ikke om dette er mange, for mange, passelig eller for få deltakere i hver klasse i NM.
En annen løsning er f.eks. et prosenttall så og så mange av de beste førere som kommer til NM. Er det normalt 20 stk i en klasse og de 20 % beste førere får prøve seg i NM, så blir det 4 førere som får lov å stille i NM.
Om det skal være en slik begrensing på antall deltakere får man jo diskutere etterhvert.
Hørtes unektelig litt interessant ut. Spesielt på Vestlandet og Nord Norge vil det i mange tilfeller være dyrt å reise langt pga. ferger og tidsforbruk. Lokale innledende cuprunder høres bra ut. Dersom vi snakker om minst 4 lokale runder før uttat til NM, burde det ikke bli noe stort problem å få kjørt disse til f.eks. utgangen av august og så NM i september.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#3
Posted 31 August 2004 - 23:00
Tommy Olsen
#4
Posted 30 August 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Men hva med Protoklassen? Er det noen ikke-konkuranseaktive biler rundt omkring i landet som vil bli rekrutert på denne måten eller må to protobiler kjøre alene hele Sørlandscupen og 2 andre biler alene igjennom hele Østlandscupen???
Opprinnelig postet av Espen Løken
"Fanken til jamring, bygg protobiler hele gjengen!"
Det hadde vært moro om flere trialbiler dukka opp på frikjøringer. Og da hadde det kanskje vært lettere for eiern å putte tid og penger i denm og lettere for fler å bygge? Og hvis noen syns det er for kjedelig i classic eller modifisert kan de vel smelle på en foraksel bak og kjøre proto. Firehjulsstyring er moro! Håper jeg da.
Min kommer hvertfall til å dukke opp på Rena, Svinndal, og sikkert Kongsvinger, og så må jeg jo teste den i en konkurranse eller to. Så sant den noengang blir ferdig og jeg har penger til suppe på trekkvogna. (Kikker på hydrostat med feedback nå - det blir digg)
#5
Posted 30 August 2004 - 23:00
TOYOTA
4-Hjulstrekk betyr bare att du setter deg fast på helt utilgjengelige steder
#6
Posted 30 August 2004 - 23:00
#7
Posted 30 August 2004 - 23:00
Hadde vært bra om det første NM ble arrangert på Vestlandet, Trøndelag eller i NordNorge....
Tommy Olsen
#8
Posted 30 August 2004 - 23:00
Vil bare si hvordan det er i enkelte andre idretter....
Antall plasser i NM fra hvert distrikt avgjøres av hvor mange utøvere det er i det enkelte distriktet. Et distrikt med mange utøvere har flest deltakere i NM. Man kan heller ikke stille for et annet distrikt uten å være medlemav en klubb der, samt å starte for denne klubben. Man har normalt ikke lov til å stille for 2 forskjellige klubber i samme sesong, med mindre man selv flytter dit.
Sven Arne
#9
Posted 28 August 2004 - 23:00
Hvis det er f.eks. 3 fra vær lokale cup betyr det at i noen cuper får alle deltagere være med, mens i andre er dette bare 1/5 av årets startfelt.
hva med f.eks. 20% av det totale startfeltet fra hver klasse får kvalifisere seg, men uansett deltagerantall i cupen kan man alltid sende 3 deltagere pr klasse
TOYOTA
4-Hjulstrekk betyr bare att du setter deg fast på helt utilgjengelige steder
#10
Posted 28 August 2004 - 23:00
gi gass da for faen!!
#11
Posted 27 August 2004 - 23:00
Mvh.
Rolf
#12
Posted 27 August 2004 - 23:00
Pål Blesvik
Xtremist
Proud member of JS fan club
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#13
Posted 27 August 2004 - 23:00
En liten hilsen til andre classic sjåfører,unntatt Pål: SKJERP DERE
(alltid hatt lyst til å si det til noen)
Og hvis noen lurer på hvem "flinke-Tore" er,så se like forbi "Magic-Tore og flytt blikket bort til den sjenerte kjukkasen i trang rød kjøredress som alltid står litt for seg selv og sparker sjenert i grusen... og hvisk til hverandre: DET ER HAN DE SNAKKER OM
Tore kjent over hele verden.... men ikke i TVNorge
#14
Posted 27 August 2004 - 23:00
Men hvis dere prøver å luke ut oss dårlige sjåfører så kan jeg jo true med å delta i vestcupen til guruen,der må det vel være en enkel sak å kvalifisere seg:D:D:D
Tore kjent over hele verden.... men ikke i TVNorge
#15
Posted 23 August 2004 - 23:00
gi gass da for faen!!
#16
Posted 22 August 2004 - 23:00
Du er heldig, OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#17
Posted 22 August 2004 - 23:00
Kopi av melding:
tror ikke at vi er fler enn at alle kan delta i NM, enig med Sven Arne, NM samme år burde være utak til Eurotrial
Tommy Olsen
Jeg tror det er viktig at de lokale cupene er kvalifisering til NM.
Hvis ikke tror jeg ikke vi får med deltagere fra "utkantstrøk" som Bergensområdet, Møre og Trøndelag.
Nordisk er også åpent for alle, men få kommer likevel!
Mitt poeng med NM er at flere skal satse mer lokalt for å kvalifisere seg til å kjøre mot landets beste.
Det vil også være "rosinen i pølsa" for at alle cuper skal kjøres under NBF og dermed samme regler.
Hadde vært artig å høre kommentarer fra f.eks. Utkanten Offroaders Naf, Haugaland Offroaders, Offroaders Hordaland, Offroaders Møre og Romsdal osv
Pål Blesvik
Xtremist
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#18
Posted 22 August 2004 - 23:00
Tommy Olsen
Member of DEA Fan Club
#19
Posted 22 August 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Hvordan er det tenk at de lokale cupene skal telle?
Skal NM da arrangeres på høsten, med alle lokale cuper først ?
..eller skal de lokale cupene kjøres som nå, med NM som ett resultat av fjorårets plassering lokalt?
Bilcross bruker et liknende system med lokale cuper, vet ikke hvordan det er lagt opp men det går ann å ta en titt på.
Pål Blesvik
Xtremist
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#20
Posted 22 August 2004 - 23:00
Sven Arne