Men selv etter at staten har flådd oss, er det jo mulig å få en "relativt ny" bil for en overkommelig penge i forhold til en del andre biler. Av og til er det greit å være sær, sånn som oss som absolutt SKAL kjøre rundt i en ubehagelig boks av en bil... And we love it!!
forskjellene på samurai og 413???
Started by
jva
, Aug 28 2004 23:00
45 replies to this topic
#41
Posted 06 September 2004 - 23:00
#42
Posted 08 September 2004 - 23:00
Suzuki Jimny SUV Cabrio
Katana
Maruti
:D
Katana
Maruti
:D
#43
Posted 06 September 2004 - 23:00
Fy f... Store stat vet å melke oss stakkars bilinterreserte ja..
Kjørte en kalkulasjon på en 92 modell som koster 20000 kr..
Beregningsgrunnlag for egenvekt: 840 kg
Kr. 34.00 av de forste 840 kg 28560.00
Total =28560.00
Beregningsgrunnlag for slagvolum: 1300 cm3
Kr. 10.04 av de forste 1200 cm3 12048.00
Kr. 26.28 av de neste 100 cm3 +2628.00
Total =14676.00
Beregningsgrunnlag for effekt: 50.715 kw
Kr. 131.33 av de forste 50.715 kw 6660.40
Total =6660.40
Summert opp for: Personbiler avgiftsgruppe a
Vektavgift 28560
Volumavgift +14676
Effektavgift +6660
Bruksfradrag ( sep 2004 - jan 1992 gir 73 prosent fradrag ) -36424
Vrakpant +1300
engangsavgift inklusive vrakpant (betales senest dagen før registrering ) =14772
Moms faktura ( betales dagen etter grensepassering ) +4800
Sum moms faktura og engangsavgift =19572
Fakturapris NOK ( bilens pris i Tyskland ) +20000
Total sum for bil og avgifter =39572
I tillegg kommer: Kr 234 + moms i avgift for biler med klima/aircondition og 24 prosent moms på fraktbeløpet. (Beregning utført: Tue Sep 7 0:37:24 2004 )
Så enden på visa er at staten skal ha 15000 i avgift pluss moms på en bil som koster 20000
STOOOOR stall på hele 40 ville hester
Kjørte en kalkulasjon på en 92 modell som koster 20000 kr..
Beregningsgrunnlag for egenvekt: 840 kg
Kr. 34.00 av de forste 840 kg 28560.00
Total =28560.00
Beregningsgrunnlag for slagvolum: 1300 cm3
Kr. 10.04 av de forste 1200 cm3 12048.00
Kr. 26.28 av de neste 100 cm3 +2628.00
Total =14676.00
Beregningsgrunnlag for effekt: 50.715 kw
Kr. 131.33 av de forste 50.715 kw 6660.40
Total =6660.40
Summert opp for: Personbiler avgiftsgruppe a
Vektavgift 28560
Volumavgift +14676
Effektavgift +6660
Bruksfradrag ( sep 2004 - jan 1992 gir 73 prosent fradrag ) -36424
Vrakpant +1300
engangsavgift inklusive vrakpant (betales senest dagen før registrering ) =14772
Moms faktura ( betales dagen etter grensepassering ) +4800
Sum moms faktura og engangsavgift =19572
Fakturapris NOK ( bilens pris i Tyskland ) +20000
Total sum for bil og avgifter =39572
I tillegg kommer: Kr 234 + moms i avgift for biler med klima/aircondition og 24 prosent moms på fraktbeløpet. (Beregning utført: Tue Sep 7 0:37:24 2004 )
Så enden på visa er at staten skal ha 15000 i avgift pluss moms på en bil som koster 20000
STOOOOR stall på hele 40 ville hester
#44
Posted 07 September 2004 - 23:00
yepp lages enda, på lisens i Santana frabriken i Spania som i en tid kanskje enda laget Land Rover...bedre nå med suzuki
Vidar
http://www.offroad.no/suzuki/
D.E.A fan club
Vidar
http://www.offroad.no/suzuki/
D.E.A fan club
#45
Posted 05 September 2004 - 23:00
Aner ikke Shu, gå inn på mobile.de og finn deg en bil! Du kan velge svensk språk nederst på siden, men husk å forandre tilbake søkested til alle land (når du velger svensk språk, så stilles skjemaet automatisk til sverige som søkested), de fleste suzukiene annonsert står i tyskland. Deretter kan du gå inn på tollens sider, der finner du beregningsskjema for avgifter. Du trenger av opplysninger: Årsmodell, vekt, motorvolum og -effekt. Da har du summen!
Suzuki sj 410
Ja til skuddpremie på Stålmark!
Suzuki sj 410
Ja til skuddpremie på Stålmark!
#46
Posted 05 September 2004 - 23:00
Nå satt du meg på ideer her Zuki, hvor mye kan en med lavt ståltak koste å få inn til norge? Kom suzuki med spiraler i tyskland?