Dodge, verd å satse på?
Started by
bucholzi
, Sep 12 2004 23:00
12 replies to this topic
#1
Posted 12 September 2004 - 23:00
Spekulerer i å handle en 1978 ramcharger med angivelig en 7,ettellerannet liters V8 bensin og automat for å lage offroadprosjekt. Vet ikke så mye mer om bilen enn at den e kort (som blazer) og har avtagbart tak, og ane fint lite om dodge generelt..
Hvordan er deletilgangen til dodge? Blei disse ramcharger'ne levert i masse utgaver med div. akslinger osv, og er drivverket grovt nok for stor V8 og store hjul? Hvordan er motor'n (som sagt noe over 7 liter, de kan vel ikke ha så mange utgaver i den størrelsen)?
Bil'n e ganske strøken (antagelig bedre enn chevy'en min), men har noe motor-fjusk (kan være en smal sak, kanhende en topp må byttes) og kan antageli få den for 3-4 høvdinger, så den bør jo være et godt utgangspunkt for en råtassoffroader?!?
'84 Chevy K20 pickup 6.2 (brøytebil)
Fine greier, berre ræva.
Hvordan er deletilgangen til dodge? Blei disse ramcharger'ne levert i masse utgaver med div. akslinger osv, og er drivverket grovt nok for stor V8 og store hjul? Hvordan er motor'n (som sagt noe over 7 liter, de kan vel ikke ha så mange utgaver i den størrelsen)?
Bil'n e ganske strøken (antagelig bedre enn chevy'en min), men har noe motor-fjusk (kan være en smal sak, kanhende en topp må byttes) og kan antageli få den for 3-4 høvdinger, så den bør jo være et godt utgangspunkt for en råtassoffroader?!?
'84 Chevy K20 pickup 6.2 (brøytebil)
Fine greier, berre ræva.
#2
Posted 13 September 2004 - 23:00
Nei du har nok rett. Jeg tenkte på W250 og W350. Ramcharger med D60 var levert med D44/Chrysler 9,25" . Har sett noen med 60, men disse er nok donert fra en pickup.
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, ARB, spiraler, +++)
'77 J20 (AMC 258, TBI, D44, D60)
'03 King Cab
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, ARB, spiraler, +++)
'77 J20 (AMC 258, TBI, D44, D60)
'03 King Cab
#3
Posted 12 September 2004 - 23:00
Dodge ble ofte levert med D60 fram og bakaksler, gode motorer og bunnsolide gearkasser. Uten å vite hvilken modell det er er det vanskelig å si hva som sitter i den bilen du kikker på, men det er sannsynligvis en 440 motor.
Stort sett er Dodge bestandig utgangspunkt for en bra skogsbil. Det forutsetter selvfølgekig at du vil ha en full-size amerikaner :-))
Til den prisen du nevner er det vel bare å kjøpe, er jo ikke mer en hva som går på en lykkelig helg på byen .....................
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, ARB, spiraler, +++)
'77 J20 (AMC 258, TBI, D44, D60)
'03 King Cab
Stort sett er Dodge bestandig utgangspunkt for en bra skogsbil. Det forutsetter selvfølgekig at du vil ha en full-size amerikaner :-))
Til den prisen du nevner er det vel bare å kjøpe, er jo ikke mer en hva som går på en lykkelig helg på byen .....................
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, ARB, spiraler, +++)
'77 J20 (AMC 258, TBI, D44, D60)
'03 King Cab
#4
Posted 12 September 2004 - 23:00
Da er den ihvertfall ikke 7,ettellerannet liter :-)
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, ARB, spiraler, +++)
'77 J20 (AMC 258, TBI, D44, D60)
'03 King Cab
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, ARB, spiraler, +++)
'77 J20 (AMC 258, TBI, D44, D60)
'03 King Cab
#5
Posted 12 September 2004 - 23:00
Hvis det er den Dodge'n som er rød og hvit (står Dodge på sida), er det en 318 som sitter i.
#6
Posted 12 September 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Dodge ble ofte levert med D60 fram og bakaksler, gode motorer og bunnsolide gearkasser. Uten å vite hvilken modell det er er det vanskelig å si hva som sitter i den bilen du kikker på, men det er sannsynligvis en 440 motor.
Stort sett er Dodge bestandig utgangspunkt for en bra skogsbil. Det forutsetter selvfølgekig at du vil ha en full-size amerikaner :-))
Til den prisen du nevner er det vel bare å kjøpe, er jo ikke mer en hva som går på en lykkelig helg på byen .....................Opprinnelig postet av Frank
Fullsize ruler, sku gjerne rigga opp pickup'en men har mer bruk for den som stock i daglig drift.
Va virkelig de her "blazer-type" dodga'n levert med D60? Har jo sett at noen pickup'er har det. Skal ta en gløtt på bil'n neste gang æ e i nærheten av den, alternativet til D60 er kanskje D44 framme og chrysler 9,25" bak? Det høres spedt ut med en såpass stor motor..
Bil'n e grønn metallic og står på et gårdstun en plass i nord-norge. Har garantert V8 på over 7 liter.
'84 Chevy K20 pickup 6.2 (brøytebil)
Fine greier, berre ræva.
#7
Posted 14 September 2004 - 23:00
Fant en specs-oversikt som sa NP203 fordelerkasse, e ikke det full-time kasse?
#8
Posted 01 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Spekulerer i å handle en 1978 ramcharger med angivelig en 7,ettellerannet liters V8 bensin og automat for å lage offroadprosjekt. Vet ikke så mye mer om bilen enn at den e kort (som blazer) og har avtagbart tak, og ane fint lite om dodge generelt..
Hvordan er deletilgangen til dodge? Blei disse ramcharger'ne levert i masse utgaver med div. akslinger osv, og er drivverket grovt nok for stor V8 og store hjul? Hvordan er motor'n (som sagt noe over 7 liter, de kan vel ikke ha så mange utgaver i den størrelsen)?
Bil'n e ganske strøken (antagelig bedre enn chevy'en min), men har noe motor-fjusk (kan være en smal sak, kanhende en topp må byttes) og kan antageli få den for 3-4 høvdinger, så den bør jo være et godt utgangspunkt for en råtassoffroader?!?
'84 Chevy K20 pickup 6.2 (brøytebil)
Fine greier, berre ræva.
Opprinnelig postet av bucholzi
Hei.... Hvis du bestemmer deg for ikke å handle denne bilen så gi meg beskjed, kunne godt ha tenkt meg å kjøpt den for 3-4 høvdinger. Har en 78 ramcharger helcab selv, men kunne vært ok med en til delebil el... en Dodge alltid interessant
Skulle også hatt tak i en D60 foraksel til Dodge, hvis noen vet om en tilsalgs... send gjerne en PM
Trond
#9
Posted 14 September 2004 - 23:00
Ramcharger etter 1983 ble levert med en kraftigere utgave av Dana 44 på biler med offroadpakke - 2-1/2" heving, veltebøyle, 31" og 44 8FD aksel som du får godkjennt 38' på - samme som W200 Powerwagon akselen
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...
#10
Posted 14 September 2004 - 23:00
Ja ,men de kan visst bygges om.Permanent 4x4 er egentlig ganske deilig å kjøre med.Det suger seg fast i svingene og på glatt føre går det ann å gasse seg inn på veien,rundt ting etc.Det er min mening ihvertfall:D
Mvh håper
Mvh håper
#11
Posted 21 October 2004 - 23:00
Flere her som er klar for å kjøpe billig Ramcharger dersom ingen andre trenger - meld meg på!!!
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...
#12
Posted 21 October 2004 - 23:00
hvis noen trenger akslinge så har jeg to stk fra en dodge ram 150 (en for og en bak aksel) de har sittet på en 88 mod. Men detter er ikke noe dana 60 aksler hvertfall men sikkert solide. sitter bladfjører og dempere på ene akslen hvertfall. kan fikse bilder hvis noen er innt. bare send meg en pm Pris blir vi enige om evnt bytte
Chris
Chris
#13
Posted 22 October 2004 - 23:00
Heisann er det 8boltet felgfeste på disse?I så tilfelle,Pris, bilde ,hvor i landet ?Er i Oslo selv.
Mvh håper
Mvh håper