
Spørreundersøkelse: Hva ødela du sist på niva'n
Started by
bebe
, Sep 14 2004 23:00
112 replies to this topic
#101
Posted 11 March 2008 - 16:19
Obs.... der røyk stikk aksel forann 5 dager før treff på wolf road. Her må det skrues.....
#102
Posted 14 March 2008 - 00:25
bra du har fått deg en komplett delebil da..veit om en som er intr i deler..Aman er vel klar for no bakaksling såvidt meg bekjent..btw.. du måtte ha kjørt sakte mot hamar.jeg passerte deg på gamle e6 ved nydal..hehe,,håper hjemturen gikk bra..
#103
Posted 14 March 2008 - 08:08
QUOTE(zellus @ 14 Mar 2008, 00:25) <{POST_SNAPBACK}>
bra du har fått deg en komplett delebil da..veit om en som er intr i deler..Aman er vel klar for no bakaksling såvidt meg bekjent..btw.. du måtte ha kjørt sakte mot hamar.jeg passerte deg på gamle e6 ved nydal..hehe,,håper hjemturen gikk bra..
Ikke bakaksling, men bakdiff, tell den snart nye stål frontdiffen, å yttedelan av stikkakslingan sånn at bilen kan vær bakhjulsdreven i ombyggingsperioden.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#104
Posted 12 August 2008 - 22:55
Jeg har knekt feste til sete på førersiden, eksosanlegget, div elektrisk(men noe av det har begynnt å virke igjen).
Og nå har girkassa begynnt å klakke på alle bortsett fra 4 gir og revers.. Og jeg har hatt den i 1 måned bare. Men den har fått noen tøffe turer i trandumskogen da.
Og nå har girkassa begynnt å klakke på alle bortsett fra 4 gir og revers.. Og jeg har hatt den i 1 måned bare. Men den har fått noen tøffe turer i trandumskogen da.

#105
Posted 20 February 2010 - 18:11
Eksosen knakk tvers av i dag... kalt og fikse det nå...
LA3LNA
#106
Posted 23 February 2010 - 18:56
Hjullageret på høyresider gikk til pokkers... arg

I would rather push my Lada than drive an X5
Lada Niva Built for Siberia Not Suburbia!
Always half broken, But never breaks down!
Lada Niva Built for Siberia Not Suburbia!
Always half broken, But never breaks down!
#107
Posted 01 March 2010 - 13:07
hele gasspedalen har falt av to ganger nå, tynn metallstang.. knekker innerst ved veggen

går det ikke med litt gass går det med masse gass..
#108
Posted 13 June 2010 - 20:16
da røyk det en stikk aksling bak
godt det er flere av dem....

vil ut å leke... si ifra da når noe skjer

#109
Posted 22 March 2011 - 15:45
Slavcylindern på clutchen... Girkassen er også slutt.

Lada Niva 1.7i -1997
#110
Posted 22 March 2011 - 22:55
Må kanskje oppdater litt æ og...
Råda på Cylinder nr3 kom pluttselig hoppanes ut av blokka å kveila sæ under startmotorn
Råda på Cylinder nr3 kom pluttselig hoppanes ut av blokka å kveila sæ under startmotorn

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#111
Posted 05 September 2012 - 11:03
Har egentlig vært passe velsigna tel nu. Okei, klimaanlægge funke heiller labert, men d fikse man etterkvært. Å så fatna d halvveis fyr i ledningen tel sigarettennarn her om dagen. Merkelie greier. Å potta ser ut som at nån har skutt dein me haggel. Ikkje rart folk sei di hør når æ kjæm på besøk...

#112
Posted 19 September 2012 - 08:56
Bei pinade plaga me clutchen i gårkveld. Litt flaut, siden æ sto oppi en bekk mett oppå fjelle. Greit me kompisa som kan kom å berge en stakkar ned, da. (Forresten, sleping i 70 km\t kan fort lede tel en smule hjertebank.)
#113
Posted 31 October 2012 - 11:03
Knakk først et motor feste. en måned seinere knakk feste til fordeligs kassen + bolten så måtte lage nye jenger