Trenger litt hjelp her. Skal demontere dørene på en subb men får ikke ut innmaten. Noen forslag? Tror jeg har fått vekk de fleste skruer, men jeg får alikevel ikke ut vinduene. Akkurat nå sliter jeg med bakdørene, men kommer sikkert til å sitte fast med de andre også.
-Jon
"Chevy is not a car, it's a lifestyle"
Demontering av dører
Started by
harry_Sub
, Sep 22 2004 23:00
9 replies to this topic
Posted 22 September 2004 - 23:00
Posted 26 September 2004 - 23:00
Skal huske tilbudet ditt krider. Får ikke gjort noe denne uken da jeg må bruke subben, har klart å kjøre fra bilnøkklene til asfaltrotta i gol.
Jeg kommer sikkert til å slite like mye når jeg skal sette dette sammen igjen.
-Jon
Jeg kommer sikkert til å slite like mye når jeg skal sette dette sammen igjen.
-Jon
Posted 26 September 2004 - 23:00
De nevnte klipsene har en liten mothake som må vippes litt ut og så skyes til side da skal staget lett taes ut.
For å ta ut vinduet lettest synes jeg er å løsne (fordørerene både blazer og subb/pick up)bakreskinna og ta den ut (er skrudd med 2 skruer en i toppen midt på døra i karmen og en ned på innsiden ), løsne nedre bolten på fremreskinne( den er ned på innsiden),skru løs støtestaget som for speilet og ta det også ut. Dette her gjøres hvis vinduet skal ut og mekanisnen er igjen i døra.
Du må da vri vinduet diagonalt og så løfte det ut.
Skal mekanismen ut så bør vindu være halvt åpnet , da løsner du døråpneren den på innsiden ved å skru ut 3 bolter og løsne klipset på på dørmekanismen, er det sånt fest som går på skrå i den åpnnigen så må den skrues løs og legges vekk og så skru løs den lille skinna som den ene armen til vindusmekanismen går i,pass på nå at vinduet kan skli ned,da gjennstår det 2 skruer og 2 muttere som holder hoved delen som skal skrues løs men nå er det fint å ha en hjelpen hånd / tålmodig kjerring he he:D til å holde vinduet mens du tar mekanismen ut i den åpningen som er oppe i bakant (er det største hullet i døra )
Send meg et PM eller ring meg hvis der noe du/dere lurer på som har behov for hjelp for dette eller annet har skrudd mye på disse bilene og demonter/montert noen stykker
88`Outdoorsman Suburban/`81 Blazer HD 2WD/`82 Blazer K5 4WD
For å ta ut vinduet lettest synes jeg er å løsne (fordørerene både blazer og subb/pick up)bakreskinna og ta den ut (er skrudd med 2 skruer en i toppen midt på døra i karmen og en ned på innsiden ), løsne nedre bolten på fremreskinne( den er ned på innsiden),skru løs støtestaget som for speilet og ta det også ut. Dette her gjøres hvis vinduet skal ut og mekanisnen er igjen i døra.
Du må da vri vinduet diagonalt og så løfte det ut.
Skal mekanismen ut så bør vindu være halvt åpnet , da løsner du døråpneren den på innsiden ved å skru ut 3 bolter og løsne klipset på på dørmekanismen, er det sånt fest som går på skrå i den åpnnigen så må den skrues løs og legges vekk og så skru løs den lille skinna som den ene armen til vindusmekanismen går i,pass på nå at vinduet kan skli ned,da gjennstår det 2 skruer og 2 muttere som holder hoved delen som skal skrues løs men nå er det fint å ha en hjelpen hånd / tålmodig kjerring he he:D til å holde vinduet mens du tar mekanismen ut i den åpningen som er oppe i bakant (er det største hullet i døra )
Send meg et PM eller ring meg hvis der noe du/dere lurer på som har behov for hjelp for dette eller annet har skrudd mye på disse bilene og demonter/montert noen stykker
88`Outdoorsman Suburban/`81 Blazer HD 2WD/`82 Blazer K5 4WD
Posted 25 September 2004 - 23:00
Takker for tips, det endte opp som følger: Dørene tok turen inn i garasjen igjen, og blir ikke tatt frem før jeg har fått mannet meg opp til å overliste den nevnte klips! Skal prøve igjen i morgen. Takk for tips.
-Jon
-Jon
Posted 23 September 2004 - 23:00
Hm. Hadde ikke problemer med å ta ut innmaten i dørene. Men det er sikkert fordi jeg er så flink det 
:D:D:D
Øh, host, hark, spy...........
Det er trangt inni der, men det er jo putta inn. Så det går ut også.
Bare vær sikker på at alle skruer og muttere er løsnet og fjernet. Stort sett alt løftes ut øverst.
Et tips er ei god lykt, og et speil på sånn pinne, så ser man litt bedre hvis man ikke får løsna klips og sånt.
Lyser du rett på speilet kastes lyset rett opp på det du kikker på. Lurt ikke sant ?
Subbeløs, men ikke motløs
Øh, host, hark, spy...........
Det er trangt inni der, men det er jo putta inn. Så det går ut også.
Bare vær sikker på at alle skruer og muttere er løsnet og fjernet. Stort sett alt løftes ut øverst.
Et tips er ei god lykt, og et speil på sånn pinne, så ser man litt bedre hvis man ikke får løsna klips og sånt.
Lyser du rett på speilet kastes lyset rett opp på det du kikker på. Lurt ikke sant ?
Subbeløs, men ikke motløs
Hvis det er på subb, nyere en 93, så er det staget et lite helvete... lønner seg å løsne låsekassa for å få friere tøyler, samt å ev ta ut låsesylinder...
Stanga er festet med clips i andre enden. Dra clipset sideveis for å
løsne det. Ikke bruk makt, ellers brekker festet i dørhåndtaket.
Har svetta mye med det samme en gang. Slik er det på K2500 og regner med det samme er på Subben
løsne det. Ikke bruk makt, ellers brekker festet i dørhåndtaket.
Har svetta mye med det samme en gang. Slik er det på K2500 og regner med det samme er på Subben
Hei.
Rop etter "krider" her på Forumet, han kan disse bilene ut og inn.
Send han en PM eller noe slikt, han hjelper deg sikkert.
Lykke til
Rop etter "krider" her på Forumet, han kan disse bilene ut og inn.
Send han en PM eller noe slikt, han hjelper deg sikkert.
Lykke til
Nå har jeg klart etter mye banning og noen relativt såre knoker klart å få ut rutene. Men Dørhåndtaket sitter festet med en stang som jeg ikke får av. Det er denne som gjør at jeg ikke får dratt ut innmaten....
-Jon
-Jon
Jeg mener vinduene skal kunne tas ut ved å løsne dem fra sakse-skinna, fjerne lista og trekke dem opp ???
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
President of Taliban Hunting Club
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
President of Taliban Hunting Club