Gå til innhold



Foto

Info til Vidar, vedrørende brev til Suzuki Norge


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
70 replies to this topic

#1 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 26 September 2004 - 23:00

HEI!
Jeg trenger litt hjelp fra den kollektive hjernen der ute. Jeg sitter og lager et forslag på hva som skal være lov å gjøre med din Suzuki 4x4. Dette forslaget skal gjennomgåes av Suzuki Norge ved tekn.sjef der.

Dette håper jeg kan være gjennombruddet vi trenger for å kunne ha det "litt" gøy med våre kjære 4bente.

Håper det er forståelse for at jeg legger meg på en gjennomførbar linje i brevet til Suzuki Norge, dette betyr at vi ikke kommer til å se Lj80 med toyota akslinger og 350" V8 med det første...selv om jeg gjerne vil.... smile.gif

I brevene som jeg har fått fatt i på nettet godkjenner Suzuki Tyskland, fx: Lj80 med 410 motor og bremser.

På 413 vil jeg prøve å få lagt til at vi kan bruke den vanlige 1600 ccm motoren fra Vitara opptil et visst årstall e.l.

Har ikke alt helt på stell enda, men jeg har godkjenning av 5cm bodylift og godkjenning av opptil 31x10,5x15 dekk med 8x15 felg på lista.

Håper dette arbeidet kommer til å bære frukter..

Derfor kommer jeg av og til å legge inn spørsmåk her på typebetegnelser og diverse, som jeg håper dere kan være med å hjelpe meg med, slik at jeg slipper å lete meg grå etter småinfo (jeg er forresten ganske grå....må bare ikke la håret bli mer enn 2mm.. smile.gif

hilsen Vidar



Vidar
Tze Suzuki meizter...

#2 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Flott brev Vidar:D




#3 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 13 October 2004 - 23:00

Flott, har tatt med motortype G13B i min henvisning.

Vidar
Tze Suzuki meizter...

#4 cisco

cisco

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 13 October 2004 - 23:00

Hvis du er god i tysk kan du finne litt info her.
-89 mod samurai med Swift GTi motor
Bl.a kopi av TUV godkjenningen på bilen.

http://www.suzuki-offroad.de.vu/

#5 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 11 October 2004 - 23:00

Biltilsynet vil nok si nei, sammen med Suzuki Norge. 31" blir for mye o forhold til den originale dimensjonen 195x15, 5% regelen. Om du derimot snakket med Norsk Speedometer service i Oslo og kjøpte en speedometer omregner som satte speedoen tilbake til den riktige farten i forhold til 195x15 OG dokumenterte dette bra med bilder osv. så går det an å søke. Dekkene måtte selvfølgelig ikke skrubbe noen plass ved fulle utslag, samt at de ikke skal stikke utenfor skjermen....

Sikkert svar....det umulige tar bare litt lenger.....

Vidar
Tze Suzuki meizter...

#6 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

takker og bukker smile.gif håper det bærer frukter...

Vidar
Tze Suzuki meizter...

#7 -=Vollan=-

-=Vollan=-

    Submarine'r

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 10 October 2004 - 23:00

Jeg har et spøsrmål om Super Swamer Bogger.
Kan jeg bruke dem på en registrert bil? Dimmensjonen blir 31x12,5-15(radial).
Kun sikre svar...



Mine linker:
9INCHISKING'S PITSTOP
OPPDAL 4X4



#8 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 11 April 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
BT blir glade om det dokumenteres at (hevesett-)produsenten er ISO 9001-sertifisert.

offroadhilsen Jørgen
GV, 1.5" Dobinson fjærløft og 29" dekk

Opprinnelig postet av JCP



Sikker på det? Trudde at ISO9001 gjekk på bedrifta sine interne rutiner og ikkje på produktspecs..


Går på bedriftens interne rutiner ja.. men om kvalitetssikring.. dvs at det er mindre sjanse for at en ISO sertifisert bedrift leverer varer med feil på en de som ikke er det.
Suzuki SJ413JX 31"x10.5"
garasje: http://www.offroad.n...=ShowID&id=1554

Opprinnelig postet av yakuza



________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine smile.gif"

#9 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 09 April 2005 - 23:00

Hva med å få med papirer på at delene er laget ut fra visse normer til kvalitet osv, det vil vel kunne være behjelpelig ved godkjenning ?

#10 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 09 April 2005 - 23:00

Tror produsentene i USA er livredde for å gi ut noe som helst, de er vel redde for å bli saksøkt. Blir jo det for det minste i USA......

OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#11 cisco

cisco

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 04 October 2004 - 23:00

Understellsnr vs type

Produsert i Japan = JSA
Produsert i Spania = VSE
(Produsert i Canada = ???)

Type --------------- Understellsnr. ----------------------- Kom. --------------
410/1 ------------ JSA0SJ40 000 500 001 ---- Bremsetrommel fremme
410/2 -------------------------- 540 001 ---- Skiver foran
410/3 -------------------------- 585 001
410/4 -------------------------- 605 001
410/5 -------------------------- 620 001

413/1 ------------ JSA0SJ50 000 100 101
413/2 -------------------------- 120 001
413/3 -------------------------- 150 001

Samurai/4 ---------------------- 170 001 ---- Samurai kort
Samurai/5 ---------------------- 190 001
Samurai/4 -------- JSA0SJ51 000 100 001 ---- Samurai lang (fra -88)

Samurai/6 -------- JSA0SJ70 ---- 300 001 ---- med -i motor (fra ca -90)
Samurai/7 -------- SJ70 --------- 400 001
Samurai/8 -------- VSE0SJF00T00 200 001 ---- Spansk produsert (fra 7/-97)
Samurai/Santana - VSE0SJS/7...... xxx xxx ----- Spansk produsert

#12 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 09 April 2005 - 23:00

Å da kom svaret:
Unfortunately, you will find no lift systems in the US that have DOT approval. No lift companies, even the very large ones, can afford the investment for DOT or TUV approval
det var det.........

OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#13 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 04 October 2004 - 23:00

har lagt til kufangere og dekk på lista, samt bodylift.

Vidar
Tze Suzuki meizter...

#14 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 09 April 2005 - 23:00

Kopi av melding:
En annen ting som har kommet opp er at DOT merket hevesett fra usa skal godkjennes på lik linje med TuV. er litt usikker på omfanget men det ser bra ut ifb med dette.

Mer kommer!!

Tze Suzuki meizter...


Opprinnelig postet av vidar



Sendte en forespørsel om DOT papirer til mitt JP-Eater kit fra Rocky Road akkurat nå, har du kommet noe videre i denne saken?

OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#15 Finepix

Finepix

    Helt vanlig medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 752 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Enig. Ser ut som et omfattende arbeid dette! Håper det gir resultater...

#16 SJ-Samurai

SJ-Samurai

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 30 September 2004 - 23:00

Kufangere?

________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
-Valmet 565 Cab

#17 Obsidian

Obsidian

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 412 Innlegg:

Posted 29 September 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Dekk: Har fått svar fra tysk forhandler at 31x10,5x15 på 10x15 er det største man får godkjent i tyskland.


Kopi av melding:
Har tilgang til BT´s base over alle biler i landet, så om dere vet om mod. Suzukier så send meg reg.nr.


Åges bil er vel godkjent med 33x12,5x15 på 8x15
Reg.nr ZF 90178

Obsidian

#18 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 29 September 2004 - 23:00

Cicso, takk skal du ha, sakser det ut til brevet mitt
sven, lurt! har ikke snakka med de om det. Har tilgang til BT´s base over alle biler i landet, så om dere vet om mod. Suzukier så send meg reg.nr.
shu, flott! dette trenger vi, enkle sett som lett lar seg bygge!!

nå ruller snøballen smile.gif



Vidar
Tze Suzuki meizter...

#19 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 28 September 2004 - 23:00

Dette blir kanskje litt off-topic her, men så vidt jeg vet har Suzuki Norge tidligere gått god for enkelte ombygginger..

Det må jo da foreligge noen gamle dokumentasjoner/brev på disse ombyggingene..

Vet etter å ha vært meget aktiv i Fordmiljøet i flere år at disse gamle brevene er svært ettertraktet, siden de beviser at produsenten har gått god for ombygginger tidligere og da beviser at bilene som ombygget oppfyller de krav som var gjeldende for den tidsepoken bilen var produsert.. Noe som igjen kan være med på å få bilen lettere godkjent hos BT

Kan til og med hende at Suzuki Norge har noen slike brev/dokumentasjoner i arkivet dersom de leter litt.


Dette er et glimrende tiltak Vidar.. Det er mye snusk når det gjelder ombygde biler nettopp fordi det er så vanskelig å få ting godkjent her i landet.
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine smile.gif"

#20 cisco

cisco

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 27 September 2004 - 23:00

Meget bra tiltak Vidar.

Dekk: Har fått svar fra tysk forhandler at 31x10,5x15 på 10x15 er det største man får godkjent i tyskland.

413 ble samurai i -88 (europa)

Motorer: har ikke klart å få tak i alt av data, men her er det jeg har
Motorer som Samurai ble levert med (Europa):

1,3: 1324ccm: 47kw, 64hk@6000rpm, 100Nm@3400rpm (G13A) 78kg
(1985-1990) sj413, samurai lang

1,3: 1324ccm: 44kw, 60hk@5700rpm, 96Nm@3500rpm (G13A)
(1987-1990) sj413m/kat. kort, samurai m/kat. kort

1,3: 1298 ccm: 47kw, 64hk@6000rpm, 100Nm@3500rpm (G13B)
(1990-????) samurai

1,3i , 1298ccm, 51kw,70hk@6000rpm, 103Nm@3500 (G13BA)
(1990??-2001) samurai

1,3i -16v: 1298ccm: 59kw, 80hk@6000rpm,
(2001-2003) samurai

2,0 D (Mazda): 1998ccm, 46kw,62hk@4300, 116Nm@2500
(1998-2001) samurai

1,9 D: 1870ccm (Renault): 47kw, 64hk@4300rpm, 120Nm@2000rpm (F8Q)
(2001-2003) samurai

1,9 TD, 1905ccm(Peugeot): 46kw, 63hk@ (XUD9A??)


1,9 Tdi/HDi 1898ccm (Peugeot) :