Hummer - Dodge crash.
#1
Posted 02 October 2004 - 23:00
512TR
#2
Posted 27 October 2004 - 23:00
En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee
#3
Posted 27 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
De der NCAP stjernene deles nå litt ut i forhold til "papir"prestanda. Var det ikke slik at dersom midtre sete bak ikke har trepunkter så blir det maks fire stjerner..?
Er det så rart da:wtf:
Skal ikke midtre sete ha like god sikkerhet som de andre 4:wtf:
I NCAP er det ikke bare deformasjons soner som teller. Airbagger, belter, beltestrammere osv som er avgjørende for økt sikkerhet i bil skal være avgjørende for antall stjerner.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#4
Posted 23 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Dette er jo bare tull! Bilene skal deformeres i en krasj! Uansett om taket har begynt og deformere seg på h2`en så har jo karosseriet gjort akkurat det det skulle! Legg merke til at føreren har åpnet døra,det er helt etter boka! Bilen skal bli knust! Føreren av den andre bilen har kansje vært utsatt for større G-krefter enn føreren av H2 ! Det som ikke kommer fram fra bildet er farten kjøretøyene var i når de krasjet! Jeg krasjer heller i en 2004mod personbil med 5 stjerner i NCAP enn i en sub fra 90 !
Kveldskole med fysikk på deg !
Man skal ikke så langt tilbake i tid før bilene ikke hadde noe som het eller lignet på deformasjons soner. Obs taket skal ikke deformeres hvis den skal holde noe i nærheten av 5 stjerner... du burde lese litt mer om hvordan testene gjøres og hvilke krav de setter.
Bilene på bilde har hatt en frontkollisjon og så lenge pickupen er tyngre/like tung vil føreren av H2 utsette for like store til større G-krefter(basic fysikk).(unntaket vil i tilfelle være om føreren av H2, har seler som etterhvert skulle ha gitt etter, fins ikke såvidt jeg vet, eller om H2èn sto stille.).
Hvorfor ! Tenk deg at 2 biler fronter(lik vekt)... den ene er helt stiv og gir ikke etter, den andre myk i fronten og gir etter. Den stive vil gå inn i fronten og videre inn i den myke bilen helt til den treffer noe hardere. Dvs at den myke bilen har dempet g-kreftene som utløses av bråstoppet for begge bilene, den stive bilen fortsetter litt framover i den myke, mens den fronten til myke bilen stopper helt opp og går istykker slik at resten av bilen "glir" "sakte" fremover.
Prinsippet er jo som å slippe et blylodd på en svamp.....
Så lenge som jeg ikke krasjer i en fjell/betongvegg eller et annet fast objekt vil jeg heller ha krasjet i en 90 mod sub... uten tvil !
hint hint vekt, masse, hastighet......
#5
Posted 23 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Kanal24 sin Hummer H2 ble kondemnert no, då ein reporter var ute å køyrte..sklei på litt olje.. store bila som tåla lite tydlegvis.. skulle aldri tru det om Hummer.. H2 er vel ikkje likt oppbygd som storebror???
H2en er i prinsippet en Chevy Tahoe med annet kaross og større hjul og anen motor!
#6
Posted 23 October 2004 - 23:00
Det var nå min mening!!!
#7
Posted 23 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Jeg vil heller daue av at innvollene mine får ei innvendig ommøblering i en bråstopp i 0,5 sec , en at jeg blir så most sammen at jeg ikke har mulighet til å klø meg på ballene ,før brannvesnet kommer å monterer stropp rundt hodet mitt og vinsjer meg ut. Så jeg ser ut som ei utpult tøyfille.
Det var nå min mening!!!
Opprinnelig postet av suzuki 410
hehehe markaber humor.. melikes
#8
Posted 03 October 2004 - 23:00
#9
Posted 03 October 2004 - 23:00
#10
Posted 03 October 2004 - 23:00
Så vidt jeg husker så var det en reportasje om krasj farlige biler når det gjalt fra side og front kolisjon.
Da var det faktisk tryggere å kjøre en vanlig personbil enn amrikanske pickup trucks i forbindelse med diverse krasj, nettopp pga sikkerhets brønn eller sikkerhets karosseri i vanlige personbiler.
Det med at bilene ser veldig ødelagte ut trenger veldig ofte ikke bety at
det er store personskader. Vel å merke så gjelder dette med biler i stortsett samme størelse slik som i dette tilfelle to biler i omtrent samme tyngde å mål.
Slik som Odin her sier så ser det ut til at det cupeen i h2 er rimelig inntakt, men at det som virkelig skal ta i mot trykket har gjort den jobben det skal gjøre nemlig å gjøre kolisjonen mykere. Men for pickupen ser ut til at det har blitt en hardere medfrart for folkene i den bilen pga liten deformasjon av det som bør ta i mot krasjen.
Mvh Frank
"Han sover ikke, han jobber for maij"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#11
Posted 03 October 2004 - 23:00
#12
Posted 03 October 2004 - 23:00
slek går no dagan
#13
Posted 03 October 2004 - 23:00
Mvh håper
#14
Posted 03 October 2004 - 23:00
Personlig syns jeg H2 er litt wannabe, denne kunne de spart seg for. H1 som gjelder. H2 er tahoe, og blir aldri noen vaskekte råtass
#15
Posted 04 October 2004 - 23:00
#16
Posted 04 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Så vidt jeg husker så var det en reportasje om krasj farlige biler når det gjalt fra side og front kolisjon.
Da var det faktisk tryggere å kjøre en vanlig personbil enn amrikanske pickup trucks i forbindelse med diverse krasj, nettopp pga sikkerhets brønn eller sikkerhets karosseri i vanlige personbiler.
Det med at bilene ser veldig ødelagte ut trenger veldig ofte ikke bety at
det er store personskader. Vel å merke så gjelder dette med biler i stortsett samme størelse slik som i dette tilfelle to biler i omtrent samme tyngde å mål.
Slik som Odin her sier så ser det ut til at det cupeen i h2 er rimelig inntakt, men at det som virkelig skal ta i mot trykket har gjort den jobben det skal gjøre nemlig å gjøre kolisjonen mykere. Men for pickupen ser ut til at det har blitt en hardere medfrart for folkene i den bilen pga liten deformasjon av det som bør ta i mot krasjen.
Dette gjelder bare hvis 2 likeverdige biler møtes som nevnt før, eller at man kolliderer med et fast objekt(fjellvegg og lignende).
Kolliderer en personbil og en pickup(rammebil uten nevneverdig deformasjonsone) så vil personbilen dempe krasjet for pickupen like mye som den demper for personbilen. (fysikk).
I en kollisjon vil man nesten uten unntak komme best unna det med hvis man sitter i den tyngste bilen. Den letteste bilen tar imot mest av kollisjonskreftene/bråstoppet, den tyngste bilen vil skyve den letteste og dermed blir stoppkreftene/g kreftene for den letteste større.
Siden H2' er en Tahoe på understell/ramme så vil det være lite deformasjons soner og innebygd bur slik selvbærende konstruksjoner idag bygges. Taket skal absolutt ikke deformeres hvis den skal holde de nyeste strengeste sikkerhetskravene (kupe inntakt, resten av bil likegyldig). Så H2 og folkene i den har nesten garantert fått den hardeste medfarten her, da vel og merke om pickupen er tyngre / like tung !
Kanskje noen her som må tenke igjennom fysikk filosofien sin !
#17
Posted 05 October 2004 - 23:00
#18
Posted 05 October 2004 - 23:00
var vel en stor smell dette også... (Grand Cherokee)
#19
Posted 05 October 2004 - 23:00
Mvh håper
#20
Posted 05 October 2004 - 23:00