Gå til innhold



Foto

Hummer - Dodge crash.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
46 replies to this topic

#41 eirikrab

eirikrab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
De der NCAP stjernene deles nå litt ut i forhold til "papir"prestanda. Var det ikke slik at dersom midtre sete bak ikke har trepunkter så blir det maks fire stjerner..?


Er det så rart da:wtf:wtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gifwtf.gif
Skal ikke midtre sete ha like god sikkerhet som de andre 4:wtf:wtf.gifwtf.gifwtf.gif

I NCAP er det ikke bare deformasjons soner som teller. Airbagger, belter, beltestrammere osv som er avgjørende for økt sikkerhet i bil skal være avgjørende for antall stjerner.


Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

Opprinnelig postet av Nannestad-Sub



Det jeg mente var vel egentlig at dersom en bil får den femte stjerna så betyr ikke det at den 25 % bedre enn en med fire(litt dårlig formulert). Tror det var en Megan (eller noe) som standard ikke hadde tre punkter midt i bak. Når dette ble standard utstyr så "spratt" den et hakk opp. Jeg synes bare det er litt teit...

Forøvrig så synes jeg selvsagt at det er en fordel med trepunketer i midten, men jeg bruker det jo aldri allikevel(og mange med meg?). Jeg ville kanskje prioritert annerledes.

En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee

#42 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
En stor tung bil vil alltid "vinne" mot en mindre og lettere. Eks. Mercedes E-klasse mot Renault Clio (Begge 4 stjerner ca. 2001 mod.). Vet hvilken jeg ville sittet i. Poenget er at dette kan virke misvisende i testene. En bil på 2000 kg. mot en bil på 1000 kg. vil uansett ha fysikkens lover på sin side, Stjerner eller ikke...


Kunne nesten ikke vært sagt bedre !

#43 effer

effer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 357 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

ja tenk bare det at panseret på forden, er høyere enn taket på hvilken som helst personbil... best og kjøre forsiktig...

#44 effer

effer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 357 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

en annen ting jeg har tengt litt på etter jeg fekk forden er, at ved en front kollisjon med en lav personbil. Vil jo den stakkaren i fks en mazda fungere som et lite hopp...? wtf.giffish.gif (ser for meg de råeste stunt senene fra hollywood hehe...) huff.. smile.gif

#45 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 14 November 2004 - 00:00

Tips les siste motor side 62... greit tips til de som mener at 5 NCAP stjerner har alt å si...

#46 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 18 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Kanal24 sin Hummer H2 ble kondemnert no, då ein reporter var ute å køyrte..sklei på litt olje.. store bila som tåla lite tydlegvis.. skulle aldri tru det om Hummer.. H2 er vel ikkje likt oppbygd som storebror???

Jon Svår, 97 15 49 87
Member of DEA fan club
user posted image
Alltid foran Kjøsen
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

Opprinnelig postet av HighwayPatrol



Går litt tilbake her, måtte bare si noe, sikter ikke nødvendigvis til deg Highwaypatrol men det er sååå mange som fiser rundt i den oppfatning at de har kjøpt seg en "humvee" når de kjører H2....
Det har dere ikke!!
"Humvee" er slang for HMMWV, som videre er short for High-Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle, og den er et reindyrka militærkjøretøy på lik linje med forsvarets stridsvogn.
Denne er lagd for å bære mannskap, rekylfrie kanoner, tunge maskingevær osv..., og i ytterste konsekvens bli sluppet fra fly i 5 meters høyde, uten fallskjerm...
Til og med de sivile utgavene, som takket være vår alles Arnold ble masseprodusert, er veikere enn orginalen.

Så H2-fans med alt for mye selvtillit: Tenk dere om før dere drar ut i skogen og begynner å skrelle plastlister!mellow.gif

"The real deal"-M998:devil:
user posted image


Alt går med fart!

#47 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kanal24 sin Hummer H2 ble kondemnert no, då ein reporter var ute å køyrte..sklei på litt olje.. store bila som tåla lite tydlegvis.. skulle aldri tru det om Hummer.. H2 er vel ikkje likt oppbygd som storebror???

Jon Svår, 97 15 49 87
Member of DEA fan club
user posted image
Alltid foran Kjøsen
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

Opprinnelig postet av HighwayPatrol



Går litt tilbake her, måtte bare si noe, sikter ikke nødvendigvis til deg Highwaypatrol men det er sååå mange som fiser rundt i den oppfatning at de har kjøpt seg en "humvee" når de kjører H2....
Det har dere ikke!!
"Humvee" er slang for HMMWV, som videre er short for High-Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle, og den er et reindyrka militærkjøretøy på lik linje med forsvarets stridsvogn.
Denne er lagd for å bære mannskap, rekylfrie kanoner, tunge maskingevær osv..., og i ytterste konsekvens bli sluppet fra fly i 5 meters høyde, uten fallskjerm...
Til og med de sivile utgavene, som takket være vår alles Arnold ble masseprodusert, er veikere enn orginalen.

Så H2-fans med alt for mye selvtillit: Tenk dere om før dere drar ut i skogen og begynner å skrelle plastlister!mellow.gif

"The real deal"-M998:devil:
user posted image


Alt går med fart!

Opprinnelig postet av 77 cheva




HALELUJA til den!

Det er ikke fart som dreper, det er smellen.
It's not the fart who kills, it's the smell!