Gå til innhold



Foto
- - - - -

Ivars garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
17 replies to this topic

#1 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Heisann.

På norsk bruker vi ikke genitivsapostrof når vi f.eks skriver "Adolfs garasje". Det er altså ikke "Adolf's garasje". Dette bør rettes på i garasjetråden.

Uansett. Her er i hvert fall bilen min!

Suzuki SJ413 5-speed:


#2 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 07 October 2004 - 23:00

Kalesjen er litt rufsete. Har ikke gjort noen forsøk på å få fikset opp i den ennå. Jeg jobber både kveld og natt så knoting med bilen blir det lite av. Jeg tror ikke jeg mangler en bøyle. Det er bare det at bøylen ikke er vendt nok oppover. smile.gif

#3 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 October 2004 - 23:00

lurer på om kalesja di mangler en bøyel på midten? får du ikke kanten bak døra nedi skinna?
Lav kalesje er ikke så dyrt, men er (skal bli?) sluttført på lager på Suzuki Norge.
Kan nok fortsatt skaffes fra USA e.l. på f.eks 4x4supply.

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#4 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:

Dette er ikke ment som en "stridsøks" Ivar, bare en pekepinn på at jeg tror ikke at dette er rette plassen å lære folk norsk rettskrivning...
wink.gif
Terje


"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


Opprinnelig postet av ZukiJack



Jeg synes det er helt greit å minne folk på rettskriving av og til så det ikke flyter helt ut. (dialekt er bare morsomt) Personlig synes jeg at om det er altfor mye skrivefeil kan det bli så travelt og lese at innholdet forsvinner. Men det er det lenge siden jeg har sett eksempel på det på forumet her.

Syns du er en flink redaktør jeg!
Er nok ingen som forventer at du skal korrigere skriveleifene våre :-)

Som du sier bør vi heller bruke energi på å finne ut hvorfor bilen til Ivar (og min sin og en 410 til en på jobben) rister. Jeg skal bytte kryss på neste lønning så får vi se hva det hjelper..


Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#5 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 06 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Hallo Ivar!!!
Jeg kan jo møte deg på halvveien og si at adressen til Språkrådet er " http://www.sprakradet.no/ " og ikke " http://www.språkråd.no ".
Det har jo til for kort tid siden ikke vært mulig å bruke Æ/Ø/Å i internettadresser...

Opprinnelig postet av ZukiJack



Nå linket ikke jeg til Norsk Språkråd sin side. Jeg linket til Språkråd.no, hvor de har gjort humor ut av norske skrivefeil. Nok om det(!)

Takk for svar fra alle mann. Vi får se hvordan dette går. Som dere ser så har vi fellesgarasje her jeg bor. Det gjør at mekkeplassen er litt begrenset.

#6 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 06 October 2004 - 23:00

Grattis med garasje Ivar:)

Bilen ser jo ut som et bra utgangspunkt den:) litt rust og sånt, men det er desverre blitt mer og mer standardutstyr blitt på bilene våre:(

men den har jo alt potensiale til å bli skikkelig tøff da

________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine smile.gif"

#7 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Jens' garasje stemmer. Fullt lovlig, men ikke Karl's garasje.

For å være helt ærlig -- jeg kjøpte bilen med 31" og SPOA-heving. Den skal inn til kontroll i februar. Vet ikke helt hvordan det går.
Opprinnelig postet av Ivar



For å si det sånn så er nok Ivar's garasje mer lov enn SPOA.. wink.gif

#8 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Hallo Ivar!!!
Nå har jeg flyttet din garasje dit den hører hjemme. Det vil bli et utrolig stort arbeide for oss redaktører om alle skulle poste sine innlegg hit og dit, og så skulle vi redaktører sitte og sortere alle emnene etter hvor de hører hjemme. Da ville jeg ganske snart sluttet i min ubetalte jobb som redaktør her (og de fleste andre redaktører med meg...). Da ville hele min tid på nettet kun gått med til å flytte emner. Det er greit at noen gjør en feil av og til, og regner med at du ikke la din garasje på feil plass med den tanken at dette er helt vanlig prosedyre.

Siden du starter din garasje med å klage på 's-formuleringen i garasjelista, så kan jeg si det at jeg er fullstendig klar over at det ikke er grammatisk riktig å skrive det slik i norsk språk. Jeg bare gjorde det slik fordi jeg vet at det er veldig mange som synes det er enklere å lese det slik. Det er også derfor mange velger å gjøre det. Jeg kan godt endre det til å bli riktig etter norsk grammatikk om det stilles så strenge krav til oss redaktører om å følge norsk grammatikk til punkt og prikke.

Jeg kan jo møte deg på halvveien og si at adressen til Språkrådet er " http://www.sprakradet.no/ " og ikke " http://www.språkråd.no ".
Det har jo til for kort tid siden ikke vært mulig å bruke Æ/Ø/Å i internettadresser...

Om du velger å henge deg opp i folks dårlige skrivekunnskaper her på offroad.no, så får du mer jobb med å bemerke dette rundt her, enn du vil få med å få bilen din fri for vibrasjoner. Om du mener det er for dårlig av voksne folk her at de ikke kan norsk grammatikk, så skal du vite at det finnes utrolig mange folk i Norge med lese-/skrive-vansker. Dette er noe som de fleste ikke kan noe for selv, så det blir feil å sitte her på forumet og henge ut deres skrivevansker.

Dette er ikke ment som en "stridsøks" Ivar, bare en pekepinn på at jeg tror ikke at dette er rette plassen å lære folk norsk rettskrivning...


Nok om det...


Håper at du får en skikkelig bil ut av den Suzukien din.
Er det noe jeg kan bidra med av "know how" så skal jeg prøve å hjelpe.

wink.gif
Terje


"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#9 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Regner med at redaktøren flytter den, alle gjør feil nå og da:D
BTW, bruker vi ikke apostrof hvis en har et navn som slutter på S, som f.eks Jens' garasje? Trur det, men er ikke sikker. Men det driiiiiter vi egentlig i nå biggrin.gif det er mer interessant å vite masse om bilen:

Hva har du gjort med den for å få så god plass til 31"? Du har skilter og, blir ikke "noen" litt interessert i høyden på bilen?

#10 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Doh! Jeg trodde jeg skulle poste her og så skulle en moderator flytte alt. Kanskje det kan ordnes? mellow.gif

Ja, jeg kan sikkert ordne flere bilder av understellet. Det er SPOA-heving i hvert fall. Sliter med vibreringer, men tror jeg nærmer meg løsningen. Sakte, men sikkert. blush.gif
Jeg er rimelig fersk på dette med å mekke selv, men lærer raskt. smile.gif

#11 SJ-Samurai

SJ-Samurai

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Gratulerer med garage!
Men hører'n ikke egentli hjemme under garage på "alle forum" siden?

Har du mere bilder av f.eks. heving og styring?

________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
-Valmet 565 Cab

#12 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Fra venstre side:


Fra høyre side:


#13 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Motorrommet:


#14 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Standard Suzuki-rust:


#15 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

31 tommer:


#16 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:

Du er min helt! Har du sett denne?: http://folk.uio.no/tfredvik/amo/
Opprinnelig postet av yakuza



Naturligvis. http://www.språkråd.no er også å anbefale. smile.gif
Vi er rimelig voksne alle mann, og voksne mennesker bør kunne uttrykke seg skriftlig. Helst på et nivå som ikke tilsier at man er tolv år.

EDIT: Nordiske vokaler i urlen fungerte dårlig her på forumet.
EDIT2: Håper jeg ikke var for arrogant nå. smile.gif

#17 Ivar

Ivar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Jens' garasje stemmer. Fullt lovlig, men ikke Karl's garasje.

For å være helt ærlig -- jeg kjøpte bilen med 31" og SPOA-heving. Den skal inn til kontroll i februar. Vet ikke helt hvordan det går.

Forrige eier gjorde nok minimalt med vedlikehold på bilen. Det var eieren før der igjen som hevet bilen. Det er i hvert fall det jeg har konkludert meg frem til. Bilen har praktisk talt stått stille i et år. Målet nå er å få ordnet opp i drivlinjeproblemene og alle andre småproblem.

#18 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 05 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Heisann.
På norsk bruker vi ikke genitivsapostrof når vi f.eks skriver "Adolfs garasje". Det er altså ikke "Adolf's garasje". Dette bør rettes på i garasjetråden.
Opprinnelig postet av Ivar



Du er min helt! Har du sett denne?: http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"