Fartssperre vedtatt
#21
Posted 13 October 2004 - 23:00
#22
Posted 13 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
hvis bilen din går på gass, så er det en bensinmotor.
lastebil med bensin slipper fartsperre.
Ford_250
Opprinnelig postet av treider_f250
Riktig det, men jeg svarte på spørsmålet om "hvor mye forurenser en euro3 motor?!?
kan vel nesten puste eksosen fra den.", ikke på noe med sperre å gjøre.
sig
Suburban is the answer (what was the question again? )
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=15394
#23
Posted 13 October 2004 - 23:00
Chevy Diesel Drivers Norway
#24
Posted 27 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
man skulle tatt åtte subber og excursioner, og kjørt etter hverandre langs mjøsa i 80.
på den bakerste bilen skulle man hatt en lapp der det sto: på grunn av norske avgifter
og videre, har ikke denne bilen lov å kjøre fortere enn 80.
kan tenke det hadde blitt en del sure trailere og billister bak der.
hadde jo skapt kø som bare det.
Ford_250
Hvorfor ikke på alle motorveier i Norge. Jeg er med
Banks turbo
http://www.bankspower.com/
http://www.dragonsys...eos/F350Run.wmv
#25
Posted 13 October 2004 - 23:00
Det står jo i det første avsnittet med fet skrift at kravet gjelder uavhengig av motortype.
-96 Tahoe
Garage: http://offroad.no/sn...p?TOPIC_ID=9883
#26
Posted 13 October 2004 - 23:00
men har du bil over 3,5 tonn så har liksom ikke lov å kjøre mer enn i 80.
lastebiler har jo som oftest dieselmotorer da, små nissan,r og sånt.
er vel bare amerikanske biler som er registret som lastebil som har bensin.
biler registret før 1.1.2005 slipper fartssperre.
hadde ikke hvert riktig vis man hadde kjøpt bil,
og så etter måtte ha punga ut 15 lapper for å montere fartsperre i egen bil.
ingen sa noe som helst om fartssperre da du kjøpte bilen.
har jo blitt lurt vis man skal montere fartsperre i ettertid.
Ford_250
#27
Posted 13 October 2004 - 23:00
Chevy Diesel Drivers Norway
#28
Posted 13 October 2004 - 23:00
#29
Posted 27 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
treider_f250 Postet - 25 okt 2004 : 22:46:21
man skulle tatt åtte subber og excursioner, og kjørt etter hverandre langs mjøsa i 80.
på den bakerste bilen skulle man hatt en lapp der det sto: på grunn av norske avgifter
og videre, har ikke denne bilen lov å kjøre fortere enn 80.
kan tenke det hadde blitt en del sure trailere og billister bak der.
hadde jo skapt kø som bare det.
Ford_250
Det er jo sånn reglene er nå det, disse bilene har pr i dag fartsgrense 80
Tommy Olsen
#30
Posted 19 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
huff å huff..
hva tenker de politikerne med!!!
hvorfor skal det bare være fartssperre på de store bilene da???
vanlige biler har ikke lov til å kjøre fortere enn 100km/t i norge! er vel ikke lenge før de finner ut dette oxo, og skal ha fartsperre på allt som heter kjøre tøy! DET blir morro det.
når jeg får meg den bila jeg vil ha, skal jeg inn til oslo og finni di hællvettes politikker-jævlene og kjøre over de til tanken er tom!!!
hvem er med???
solbakken
skulle hatt seg...chevy
Opprinnelig postet av Solbakken
Nei du sa det selv, det er ikke lov å kjøre fortere i Norge.. Skjønner ikke hvorfor dere depper...
Trond3
#31
Posted 19 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Da var det bare å vente på første dødsfallet som følge av at folk glemmer at de ikke lengre har fartsresusser å ta av i en krisesituasjon.
Hurra.
Opprinnelig postet av Ingebrigt
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#32
Posted 21 October 2004 - 23:00
#33
Posted 22 October 2004 - 23:00
#34
Posted 22 October 2004 - 23:00
Kravet om fartssperre er innført for å øke trafikksikkerheten og for å redusere utslipp. Kjøretøy med tillatt totalvekt over 3500 kg skal i henhold til trafikkreglene uansett ikke kjøres fortere enn 80 km/t.
"Han sover ikke, han jobber for maij"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#35
Posted 22 October 2004 - 23:00
Blir dette innført i eu eller er dette noe som gjelder bare for norge:wtf:
Hvis det er ungdommen som er verstingene i trafikken?hvorfor sette sperre på biler som flest voksne bruker:wtf:en på 18 kan kjøre en bil som går i 250-300km`t å det er det ingen regeler for.
#36
Posted 24 October 2004 - 23:00
solbakken
skulle hatt seg...4x4
#37
Posted 27 October 2004 - 23:00
Når den første dødsulykken som skyldes fartssperren er en realitet, vil vi sørge for å holde byråkratene ansvarlig for det. Og når det første motorras som kan tilskrives ettermontering av fartssperre kommer, vil vi sende regningen til rette vedkommende i Oslo.
I EU er kravet om fartssperre miljømotivert. Her hjemme har debatten og motivene vært hensynet til trafikksikkerheten. Det er nærmest vedtatt i Norge at fart dreper.
Vi som fremdeles er i live med vettet i behold vet at det er norske byråkrater og politikere som dreper gjennom å opprettholde et trafikkfarlig avgiftsnivå og samtidig unnlate å bygge tilstrekkelig med sikre veier for de samme avgiftskronene. Det er frekt og farlig.
Jeg kan ikke bli mer enig :D:D
-96 Tahoe
Garage: http://offroad.no/sn...p?TOPIC_ID=9883
#38
Posted 28 October 2004 - 23:00
en skal jo liksom ikke kjøre fortere en 80 med en sånn bil, men du får jo kjeft omtrent vis du gjør
det på fks. E-6 eller en annen vei der folk kjører i 90-100.
v
Ford_250
#39
Posted 28 October 2004 - 23:00
eller "skrues den av" når du kommer utenlands?
Land Rover 109" Ex-mil
#40
Posted 29 October 2004 - 23:00
Bare et tankekors.Hva hvis den første dødsulykken inntreffer da.........
Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673