Gå til innhold



Foto

Doge Ramcharger????


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Hi Benzin Lux

Hi Benzin Lux

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 374 Innlegg:

Posted 15 October 2004 - 23:00

Lurer litt på å kjøpe meg en doge ramcharger 78 mod, men jeg vet ikke en dritt om den type bil så jeg trenger litt info.
Har ikke planer om å ha skilter på den med det første, men om jeg liker den så kanskje selger lux`n.
Det sitter en 318 med 727 automat i bilen. Motor og gir er ikke noe og tenke på da selger (som er en kompis av meg)har sinnsykt peil. Selger var han som fiksa gir kassa i sugga til Mad Max.
Det skal være Dana aksler på den, Dana 40/60. Hvordan ser jeg att dette stemmer uten å åpne de?. Hvor store hjul tåler disse akslene? Kunne tenke meg 35", og jeg liker å plage biler så det skal ikke bare brukes på vei.
Det jeg lurer mest på er heising. Bilen er høy som den er nå, men det er ikke heise fjører bak, akselen er bare fora ned. Klosser mellom fjør og aksel. Det har jeg ikke no "go" følelse for, så det må heises på nytt. Sjakler på denne bil typen er jo helt høl i hue så der er det jo ikke noe og hente.Noen som vet hvor mye mye ei fjør pakke som heiser mye ca koster?

Marcus

#2 Hi Benzin Lux

Hi Benzin Lux

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 374 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
de har originalt 3 toms klosser mellom aksel og fjører bak

Opprinnelig postet av kongeddie



Seriøst??? Det så jo liksom ikke så lovelig ut men.Er det orginalt så er det jo greit da.

Er dette mulig å få godkjent på andre biler?

Marcus

#3 Hi Benzin Lux

Hi Benzin Lux

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 374 Innlegg:

Posted 15 October 2004 - 23:00

Takker, Pm er sendt

Marcus

#4 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 15 October 2004 - 23:00

Vis det er Glenn du snakker om, kan ikke du sende meg et PM med mob nummeret hans ettersom jeg har mistet det...

Takk..

user posted image



user posted image
Member of Taliban hunting club..

#5 kongeddie

kongeddie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 103 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

de har originalt 3 toms klosser mellom aksel og fjører bak

#6 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 19 December 2004 - 00:00

Originalt i 78 er Dana 44 foran og mopar 91/4 bak.Hvis det er dana 60 bak er den 8 boltet:P

Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673


Mo i Rana Offroad Team

#7 Panzer

Panzer

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 187 Innlegg:

Posted 13 January 2005 - 00:00

Hei! jeg har en 83 mod RamCharger med samme aksler, og den har gått på 35" i flere år i røft tereng. aldri vært noe problem!
eneste problemet jeg har høt om på den, er at mellom aksel krysett har røket et par ganger!

panzer mongo