Dodge ram TDI.5,9
#1
Posted 19 October 2004 - 23:00
Skal vel trimme litt! Og støre hjul?:DDenne er levert med dana 60 foran og dana 70 bak:o:)
#2
Posted 16 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
vurderer storebroren til disse, dvs 2500. hvordan er dere fornøyd? blir trolig en 5.9 bensin, som ombygges til gass, da det blir billigere per mil enn diesel! samt at bilen er billigere i innkjøp, og slipper fartsperre.
har dere rust annet enn på chrome fangerne?
virker som dette er bra biler, du finner jo ingen med lav km stand brukt
så også noen med over 500.000 på tellern
ser på modellene etter 94, dvs med det "nyere" stuket, skiftet enda en gang i 03, men ikke så mye, litt på fronten/inni.
noen som har 5.9 bensin eller 8.0 v10?
dere som har bensin, kjører dere på gass?
har en 98 ram 5,9 bensin og en 99 v10 som skal selgest, kjører tahoe med gass til dagleg. se www.ustrucks.no
hvordan er de å kjøre? stive/myke? sammenlign gjerne med andre biler
Opprinnelig postet av Jay
#3
Posted 24 October 2004 - 23:00
#4
Posted 22 October 2004 - 23:00
#5
Posted 22 October 2004 - 23:00
#6
Posted 21 October 2004 - 23:00
#7
Posted 21 October 2004 - 23:00
Har lik bil selv bare med helt opprustet støtfanger bak.
Vurderer å sveise noen gromme rør i stedenfor å kjøpe ny fanger...
kenneth
Dodge Ram 1500, 95
Plymouth Trailduster, 79 mod
#8
Posted 24 October 2004 - 23:00
Diesel i min?
Nix, 5.2 benz.
Diesel rakler så fælt...
Dodge Ram 1500, 95
Plymouth Trailduster, 79 mod
#9
Posted 14 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Har testa det på min, vart stor forskjell i plystring frå turboen, men eg har ikkje 4" eksos endå, Og berre innsats k&n filter.
Vert det meir "plystrelyd" i eksoslyden også med 4"??
If you can`t Dodge it, RAM it!
Opprinnelig postet av MoPar
Både 4"eksos/K&N gir godlyd!Anbefales,spesiellt hvis du har påstillt pumpe/dyser!
#10
Posted 06 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Ska du selge bilen handyman?
http://www.autosiden...p?BilID=125047#
If you can`t Dodge it, RAM it!
Opprinnelig postet av MoPar
DET ER EN GAMEL ANNONSE! HAR KOMMET PÅ BEDRE TANKER. SKAL BEHOLDE BILEN FORLØPIG
skarevera diesel skarevera CUMMINS
#11
Posted 24 February 2005 - 00:00
Vert det meir "plystrelyd" i eksoslyden også med 4"??
If you can`t Dodge it, RAM it!
#12
Posted 24 February 2005 - 00:00
#13
Posted 15 December 2004 - 00:00
POWERED BY CUMMINS!
#14
Posted 05 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
EN OPPLYSNING! DET ER 5,9L 12VENTILER CUMMINS I 30TONNEREN TIL KOMATSU. SAME SOM I BILEN MIN!!!!
skarevera diesel skarevera CUMMINS
Opprinnelig postet av handyman
hvor mange hundre hester er det så i denne motoren? i 16 tonner hjulmaskina på jobben sitter det en 160hk perkins, og det er en maskin med en motor som er for svak for hudraulikk-pumpa.
1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157
Opprinnelig postet av VCE
I 30 tonns Komatsuen er 5,9liter Cumminsen på 250 hk, i den store JCB Fasttrac`en er den på 220hk.
#15
Posted 16 December 2004 - 00:00
sånn som ditte her? http://www.dieselpage.com/tstpk.htm
He du kjøpt anna converter?
If you can`t Dodge it, RAM it!
[/quote] Ja det var ett slikt ett. jeg joksa litt og kjøpte en vippe bryter og litt ledning i steden.Så nå kan jeg styre lockupen manuelt
skarevera diesel skarevera CUMMINS
#16
Posted 16 December 2004 - 00:00
prøver å finne ut hvordan de registrerer 1500 som lastebil, totaltvekt er jo 2880Kg på den i utgangspunktet.. i værstefall blir det en 2500 (3998KG) men jeg trenger ikke så stor bil
fra 01.01.2005 kan man heller ikke ha større kabin enn plan. planet må være 50% av lengden fra frontrute til indre kant bak i plan. dvs 2500 dobbelcab går ikke lenger samme med 1500 dobbel.
prøver å finne ut om clubcab 2500 går.. evig regel helvete. føler meg mere som jusstudent enn bilkjøper.
#17
Posted 15 December 2004 - 00:00
http://www.amcar.no/...dexoktbyr2.html
Bilen din faller går vel under kategori N2 vil jeg tro.
Kenneth
--Member of Team Blikkhallen Oslo--
Dodge Ram 1500, 95
Plymouth Trailduster, 79 mod
#18
Posted 15 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Hei til alle dere som har sjønt det med diesel!!! Nå er Hilux`en solgt å ein 2001mod Dodge Ram 2500 med Cummins under panseret er bestilt opp ifra Texas (San Antonio) Bilen ventes til landet i romjula! Gjett om e gleder meg! Bilen er kjøpt gjennom US Trucks i Bykle. Er det noen her som vet noe mere om det idiotiske påfunnet våre kjære politikere har funnet på med fartsperre? Hørt at det kansje ikke fikk tilbakevirkende kraft. Får e lurt 35-12,5-16 dekk under skjermene på Ram`en el?? eventuelt holder det med 2" heving(Spacere på fjærer) for å få di på? Er Dodgen veldig stiv eller? 5,9liters Cummins motoren er den samme som sitter i den store serien JCB Fastrac traktorer (220hk+) Den sitter oxo I den store serien Case traktorer og i 30tonns Komatsu gravemaskiner. Litt tøft å ha større motor i Pick up`en enn det e har i traktorene!
POWERED BY CUMMINS!
Opprinnelig postet av Pick up man
Veit ikkje korleis de blir med fartssperra, de var sagt at det gjaldt diesela førstegongsreg etter 1.1.2001 men eg har ikkje lest noko om det i det siste.
35/12,5.16 går bra, eg har 315/75-16 (samme som 35/12,5) på min, den er ikkje heva, men dekka tek sovidt i innerskjermane ved full sving, viss du ska ut i skauen so bør du nok heve den litt ja, har tenkt å heve min 2-3" Dei står no på "nasa" originalt, so 2" fjørspacera burde hjelpe på.
Ja dei er ganske stive.
If you can`t Dodge it, RAM it!
#19
Posted 15 December 2004 - 00:00
#20
Posted 06 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:min ryker ikke.hvordan har du triman?
Kopi av melding:
har vert nedi 1,16 med diesel ram´en min. Opprinnelig postet av handyman
det går vel med utrimma motor, min får for mykje diesel til det:)
Men det skal gå å få den ned i ca 1l på langkjøring.
Ryke din mykje svart når du gir full gass?
Eg ser nestan ikkje kva som er bak dersom eg gir fullt f.eks ut fra et kryss. (er litt gøy å røyklegge kompisar som kjører bak, hehe:)
If you can`t Dodge it, RAM it!
Opprinnelig postet av MoPar
skarevera diesel skarevera CUMMINS