Jimny med 31"
#1
Posted 22 October 2004 - 23:00
#2
Posted 01 November 2004 - 00:00
Mvh//
Mvh// Bork Jonas
#3
Posted 29 October 2004 - 23:00
Tror nok ikke de i australia vet om dottno engang...
Er vel ingen i Norge som er importør, men hvorfor ikke ta hjem selv ?
Her er linke til det engelske firmaet :
http://www.kapsuzuki...co.uk/jimny.asp
Her er den islandske Jimnyen med 31" - bygd av Fjallasport :
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#4
Posted 25 October 2004 - 23:00
Mvh// Jonas
#5
Posted 25 October 2004 - 23:00
offroadhilsen Jørgen
#6
Posted 25 October 2004 - 23:00
Den Jimny som Fjallasport bygde opp på Island var hevet 4" og satt på 31x10,5 på og bredere skjermbreddere. Så rimelig tøff ut.
Bilder ligger på den islandske Suzuki importørens sider.
Er også et engelsk fira som bygger om Jimny til trail biler og de har en 2-3" hevsett tilgjengelig.
Husker ikke hva de heter, noe med JAP eller noe sånt... (kun 3 bokstaver)
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#7
Posted 25 October 2004 - 23:00
Är det någon som har bilder på Jimnyn med 31:or?? Någon som vet hur och hur mycket dom har höjt den? Bodylift? Längre fjädrar och stötdämpare? Ändrat något mer? Jag har nämligen en Jimny med Automat på gång, den skall bli fin att ha i skogen!!
Mvh// Jonas
#8
Posted 22 October 2004 - 23:00
#9
Posted 22 October 2004 - 23:00
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#10
Posted 27 October 2004 - 23:00
Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
http://www.offroad.n...de=View&RID=160
Goodyear Wrangler MT/R
31x10,5-15
3,5" Rubicon Express + JKS sjakler
#11
Posted 05 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Noen som vet hva artick trucks har gjort av modifiseringer får og få godkjent den autofil jimny`en med 31"?
grunnen til at jeg spør, er fordi jeg lurer på hva slags akslinger og bremser suzuki "godkjenner" videre ut til bt for at artic trucks kan levere bilen med dette, har lyst til å få godkjent jlx`en min med min 31" men er redd BT mener akslinger og bremser ikke er gode nok.. Regner ikke med at Artic truks er noe særlig interessert i å fortelle meg spesifikasjonene på denne hvis jeg ringer.
Kopi av melding:
Noen som har reg.nr, så kan vi finne ut?
Vidar
Tze Suzuki meizter...
finner ikke noe bilde av den noe sted med synlig registreringskilt, er der noen som skal på autofilmessa i løpet av helga som hadde giddi å notert seg reg nummeret hvis den er der, regner med at den er der.
#12
Posted 05 November 2004 - 00:00
#13
Posted 05 November 2004 - 00:00
#14
Posted 07 November 2004 - 00:00
ang akslinger : jeg jobber med et brev til Suzuki Norge som i første omgang beskriver hva vi i Suzuki klubben vil at de skal kunne gi godkjenninger på. De orginale Suzuki 410 akslingene med bremser blir i Tyskland godkjent med 413 motor, dvs en økning i hk på 20. Dekk blir i Tyskland godkjent med 30x9,5 på 413. Vi har jo en Sj samurai / ny 413 med 33" dekk godkjent fra BT så det er ikke noe problem...??
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#15
Posted 07 November 2004 - 00:00
Det artige med Jimny er jo at du får ARB både foran og bak...
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#16
Posted 08 November 2004 - 00:00
#17
Posted 08 November 2004 - 00:00
Stigtrinn så lave at de nesten subber i bakken ? Alufelger som ikke tåler en skikkelig støyt i en stein, AT dekker osv osv.
Bensinkanner på taket som desidert ikke hjelper på veltevinkel. Får håpe de er i bruk som oppbevaringsrom for ostepop og ikke 40 liter fuel...
Vinsjplasseringen er dog rimelig grei :-)
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#18
Posted 08 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
AT dekker ???
Ja... Det sto det på de...
#19
Posted 08 November 2004 - 00:00
Og hatt noen 15" felger med mud dekk på, ikke 16" blingbling med AT lol
#20
Posted 08 November 2004 - 00:00
Beadlocks felger (eventuelt med falsk beadlock).
Vekk med stigtrinn, litt røffere lakk og røffere frontbøyle (eventuelt ARB sin frontstøtfanger til Jimny). Lys på taket ala Nissan X-trail...
Sier bare sikle sikle...
Da jeg dro over fjellet for å levere L300'en min i fjor, hadde jeg 3 biler på blokken jeg skulle prøvekjøre : Jimny i Moss, Hilux på Bjørkelangen og en lang Patrol i Oslo. Hadde fått prutet Jimnyen, en sort 2001 modell, ned i 115.000 og kunne faktisk fått den med meg hjem samme dag også. hadde dog liten tid og kikket på Hilux først og den ble det. var jo halve prisen, så jeg la heller mellomlegget ned i hevesett, dekker og sperrer på Hiluxen da... :-)
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80