Mere Ram...
#1
Posted 24 October 2004 - 23:00
Og har nå fått Dodge Ram helt på hjærnen, tenker da på utgaven med Cummins Turbo Diesel.
Må også ha en quad (er det det den heter:wtf:) med 5-6 seter.
Noen som har + & - og si om disse Pickupene:wtf:
Denne feks:
http://pal.finn.no/f...452&pos=8&rub=2
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796
#2
Posted 28 October 2004 - 23:00
kjemperå maskin. hadde hatt penger nok hadde det blitt en sånn eller en ny F250.
men srt-10 er værst!!! bare å spinne og herje...
Ford_250
#3
Posted 28 October 2004 - 23:00
Land Rover 109" Ex-mil
#4
Posted 28 October 2004 - 23:00
er drømmebilen den der... lang hytte og kort kasse...
#5
Posted 28 October 2004 - 23:00
Chris
#6
Posted 28 October 2004 - 23:00
Derfor "oppvektet" til 7,5 tonn
Ram pickupene til Wagen blir jo registrert som 5 seters lastebil med totalvekt på 7500 kg. Dette fordi norske myndigheter krever papirer på slik oppvekting fra fabrikant, noe Dodge/DaimlerChrysler ikke er villig til å gi - ihvertfall ikke til en "uoffisiell" importør som Wagen.
Klippet fra Wagen:
Multivans Inc. (kjøretøyprodusent) står som Final Stage Manufacturer av Dodge RAM levert til Wagen i Norge. Multivans sine videreutviklede Dodge modeller blir registrert under merkenavnet Multivans i Norge. I det Norske vognkortet står det ikke Dodge som merkenavn, men Multivans. Det er Multivans Inc. som stiller ny produsent garanti for endringene av kjøretøyet.
Ja, ja utrolig hva som må til for og få skikelige biler til "nesten vetuge" priser og med bakseter etc...
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796
#7
Posted 28 October 2004 - 23:00
Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673
#8
Posted 27 October 2004 - 23:00
men. du får kompressorkit og turbokits til viper og ram
#9
Posted 27 October 2004 - 23:00
Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673
#10
Posted 26 October 2004 - 23:00
kjøper du dodge ram 3500, med 6 seter skal du vite at det er en gråsone der:
bilen har en totalvekt på 7500kg, og en vongtogvekt på11999kg.
bilen veier i egenvekt ca. 3300kg, og har da en lasteevne på godt over 4 tonn.
alle med iq over romtempratur veit at det ikke går. du kan sikkert lesse på 2tonn, men mer så kan det bli spennende.
det kan også bli problematisk å kjøpe dekk med riktig loadindex. er ikke sikkert BT. er helt greie der.
men fy pokkern så tøff bil det er.
Ford_250
#11
Posted 26 October 2004 - 23:00
Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673
#12
Posted 26 October 2004 - 23:00
Får håpe man får råd en dag å kjøpe en slik.Er jo ikke så dyr ny,så den bør jokunne bli oppnåelig.Men srt-10 er bedre å kjøre virker det som.
Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673
#13
Posted 26 October 2004 - 23:00
For de som gikk glipp av Autofil her om dagen reprise i dag på NRK1
KL: 22:30. Eller se det på NRK web.
http://www.nrk.no/pr...mer/tv/autofil/
Synd den ikke har 4X4....
TøftB)
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796
#14
Posted 25 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Hvis jeg fikk velge meg en ram så ville det blitt denne.
500 kompressor mata hester orginalt med V10 viper motor.
Mvh FrankOpprinnelig postet av fra-norm
Er det noen med mer RAM kunnskap enn meg svare på følgende:
Jeg mener å ha lest at motor'n i SRT 10'en er designmessig lik Viper motor'n, men at RAM'en benytter en støpejernsblokk + en litt annen kam ??
Viper'n har svjv en aluminiumsblokk...
Regards,
PerJ
#15
Posted 25 October 2004 - 23:00
500 kompressor mata hester orginalt med V10 viper motor.
Mvh Frank
"Han sover ikke, han jobber for maij"
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117
#16
Posted 25 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Fra 1.1.2005 skal alle lastebilregistrete biler ha fartssperre, Kravet gjelder uavhengig av motortype.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!Opprinnelig postet av Nannestad-Sub
Er nok bare disel biler som blir pålagt å montere fartssperre.
Amcar har hatt mye oppslag og arbeid rundt den saken.
Kjøp AMCAR eller sjekk ut amcar.no
Opprinnelig postet av JeepZJ
Nei, det er korrekt som Nannestad-Sub sier:
Biler 1.e gangs registrert etter 1/1-2005 skal ha fartsperre, uavhegig av motortype.
Derimot så ser det ut til at det er et untak for ettermontering på biler med bensinmotorer: Biler med bensinmotor som er 1.e gangs registrert *før* 1/1-2005 har ikke krav om ettermontering av fartsperre.
Så derfor: Løp å kjøp RAM SRT 10, en av Tommy Rustads top-5 biler !!
Regards,
PerJ
#17
Posted 25 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Fra 1.1.2005 skal alle lastebilregistrete biler ha fartssperre, Kravet gjelder uavhengig av motortype.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
Opprinnelig postet av Nannestad-Sub
Er nok bare disel biler som blir pålagt å montere fartssperre.
Amcar har hatt mye oppslag og arbeid rundt den saken.
Kjøp AMCAR eller sjekk ut amcar.no
He he, endelig kan jeg trekke skinnet av pølsa!!!! Å d på skikkelig vis!!!
#18
Posted 25 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
En interessant ting med bensin: de går det an å konvertere til gass...
Naboen konverterte en Avalanche i Nederland, kostet rundt 20'.
Det var med 2 tanker.
Vet ikke hva gass koster i Oschlo-bøgda, men her er det en god del billigere enn bensin.
Regards,
PerJOpprinnelig postet av Renegade
Ram`r , Chevy`r og lignende får man levert med bensin/gass.
Valgfri størelse på bensin/gass tank. Tot. kost m inst. ca 30 lapper.
Egentlig ikke så gæern pris.... med tanke på hva disse bruker på mila ved 10 kr/L. Mot gass som er ca. 3,50 kr/L eller der omkring...
#19
Posted 25 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Sjekket litt rundt om disse fartsperre reglene, de er ca. som følgende :
Kjøper man en lastebil klasse opp til 3,5 t. med bensin før 1.1.05
INGEN fartsperre, ever!!
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
En interessant ting med bensin: de går det an å konvertere til gass...
Naboen konverterte en Avalanche i Nederland, kostet rundt 20'.
Det var med 2 tanker.
Vet ikke hva gass koster i Oschlo-bøgda, men her er det en god del billigere enn bensin.
Regards,
PerJ
#20
Posted 25 October 2004 - 23:00
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!