Gå til innhold



Foto

Mere Ram...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
49 replies to this topic

#1 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 24 October 2004 - 23:00

.. hei, går med tanker om ny "matpakkebil" wink.gif
Og har nå fått Dodge Ram helt på hjærnen, tenker da på utgaven med Cummins Turbo Diesel.
Må også ha en quad (er det det den heter:wtf:) med 5-6 seter.
Noen som har + & - og si om disse Pickupene:wtf:
Denne feks:
http://pal.finn.no/f...452&pos=8&rub=2



user posted image

user posted image


petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle

http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796

#2 treider_f250

treider_f250

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

har også kjørt ny dodge ram 2500 med cummings. (jobber med chrysler)
kjemperå maskin. hadde hatt penger nok hadde det blitt en sånn eller en ny F250.
men srt-10 er værst!!! bare å spinne og herje...

Ford_250

#3 Go-carter

Go-carter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

serlig på vinter'n!tongue.gif

Land Rover 109" Ex-mil

#4 effer

effer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 357 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

ganske rått og tenke på at den 5,9 cummins diesenen som står i dodge er den samme som står i fast trackene (dei gule"traktorene" som går 80)..
er drømmebilen den der... lang hytte og kort kasse...biggrin.gif

#5 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

jeg hadde uten tvil valgt en ram 2500 jobba med å importere både de og 1500 men hadde ikke vært i tvil selv om det er rått med bensin og hemi osv så hadde dieselen med laramie pakka vært mitt førstevalg

Chris

#6 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

Hmm dette var nytt for meg:
Derfor "oppvektet" til 7,5 tonn

Ram pickupene til Wagen blir jo registrert som 5 seters lastebil med totalvekt på 7500 kg. Dette fordi norske myndigheter krever papirer på slik oppvekting fra fabrikant, noe Dodge/DaimlerChrysler ikke er villig til å gi - ihvertfall ikke til en "uoffisiell" importør som Wagen.

Klippet fra Wagen:
Multivans Inc. (kjøretøyprodusent) står som Final Stage Manufacturer av Dodge RAM levert til Wagen i Norge. Multivans sine videreutviklede Dodge modeller blir registrert under merkenavnet Multivans i Norge. I det Norske vognkortet står det ikke Dodge som merkenavn, men Multivans. Det er Multivans Inc. som stiller ny produsent garanti for endringene av kjøretøyet.

Ja, ja utrolig hva som må til for og få skikelige biler til "nesten vetuge" priser og med bakseter etc...

petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle

http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796

#7 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

Ble noe usikker her,da de nevnte i programmet at den hadde kompressor. Men det er jo jan erik da,og virker som han har lite peiling på amerikanske biler.sad.gif

Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673

#8 Jay

Jay

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

samme motor, sugemotor.

men. du får kompressorkit og turbokits til viper og ram wink.gif

#9 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Er det kompressor i srt-10?I så fall legger jeg meg helt flat og tar imot kjeft:D

Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673

#10 treider_f250

treider_f250

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

den 500 hestern har jeg prøvekjørt. gikk bra nok+++++++++++++++

kjøper du dodge ram 3500, med 6 seter skal du vite at det er en gråsone der:
bilen har en totalvekt på 7500kg, og en vongtogvekt på11999kg.
bilen veier i egenvekt ca. 3300kg, og har da en lasteevne på godt over 4 tonn.
alle med iq over romtempratur veit at det ikke går. du kan sikkert lesse på 2tonn, men mer så kan det bli spennende.
det kan også bli problematisk å kjøpe dekk med riktig loadindex. er ikke sikkert BT. er helt greie der.
men fy pokkern så tøff bil det er.



Ford_250

#11 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

No compressor ****.Just real power:D

Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673

#12 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

No compressor ****.Just real power:DDet er Lightning som har kompressor.Har vært pssasjer å denn ga habegjær.

Får håpe man får råd en dag å kjøpe en slik.Er jo ikke så dyr ny,så den bør jokunne bli oppnåelig.Men srt-10 er bedre å kjøre virker det som.

Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673

#13 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

Bare minner om Autofil og testing av Ram SRT-10
For de som gikk glipp av Autofil her om dagen reprise i dag på NRK1
KL: 22:30. Eller se det på NRK web.
http://www.nrk.no/pr...mer/tv/autofil/
Synd den ikke har 4X4....tongue.gif
TøftB)

petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle

http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796

#14 Renegade

Renegade

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Hvis jeg fikk velge meg en ram så ville det blitt denne.
500 kompressor mata hester orginalt med V10 viper motor.

Mvh Frank
Opprinnelig postet av fra-norm



Er det noen med mer RAM kunnskap enn meg svare på følgende:

Jeg mener å ha lest at motor'n i SRT 10'en er designmessig lik Viper motor'n, men at RAM'en benytter en støpejernsblokk + en litt annen kam ??
Viper'n har svjv en aluminiumsblokk...


Regards,
PerJ

#15 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Hvis jeg fikk velge meg en ram så ville det blitt denne.
500 kompressor mata hester orginalt med V10 viper motor.





Mvh Frank



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#16 Renegade

Renegade

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Fra 1.1.2005 skal alle lastebilregistrete biler ha fartssperre, Kravet gjelder uavhengig av motortype.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
Opprinnelig postet av Nannestad-Sub



Er nok bare disel biler som blir pålagt å montere fartssperre.
Amcar har hatt mye oppslag og arbeid rundt den saken.
Kjøp AMCAR eller sjekk ut amcar.no

Opprinnelig postet av JeepZJ



Nei, det er korrekt som Nannestad-Sub sier:
Biler 1.e gangs registrert etter 1/1-2005 skal ha fartsperre, uavhegig av motortype.
Derimot så ser det ut til at det er et untak for ettermontering på biler med bensinmotorer: Biler med bensinmotor som er 1.e gangs registrert *før* 1/1-2005 har ikke krav om ettermontering av fartsperre.
Så derfor: Løp å kjøp RAM SRT 10, en av Tommy Rustads top-5 biler !!


Regards,
PerJ

#17 JeepZJ

JeepZJ

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 388 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Fra 1.1.2005 skal alle lastebilregistrete biler ha fartssperre, Kravet gjelder uavhengig av motortype.



Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

Opprinnelig postet av Nannestad-Sub




Er nok bare disel biler som blir pålagt å montere fartssperre.
Amcar har hatt mye oppslag og arbeid rundt den saken.
Kjøp AMCAR eller sjekk ut amcar.no

He he, endelig kan jeg trekke skinnet av pølsa!!!! Å d på skikkelig vis!!!

#18 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:

En interessant ting med bensin: de går det an å konvertere til gass...
Naboen konverterte en Avalanche i Nederland, kostet rundt 20'.
Det var med 2 tanker.
Vet ikke hva gass koster i Oschlo-bøgda, men her er det en god del billigere enn bensin.
Regards,
PerJ
Opprinnelig postet av Renegade



Ram`r , Chevy`r og lignende får man levert med bensin/gass.
Valgfri størelse på bensin/gass tank. Tot. kost m inst. ca 30 lapper.
Egentlig ikke så gæern pris.... med tanke på hva disse bruker på mila ved 10 kr/L. Mot gass som er ca. 3,50 kr/L eller der omkring...

#19 Renegade

Renegade

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:

Sjekket litt rundt om disse fartsperre reglene, de er ca. som følgende :

Kjøper man en lastebil klasse opp til 3,5 t. med bensin før 1.1.05
INGEN fartsperre, ever!!
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle

En interessant ting med bensin: de går det an å konvertere til gass...
Naboen konverterte en Avalanche i Nederland, kostet rundt 20'.
Det var med 2 tanker.
Vet ikke hva gass koster i Oschlo-bøgda, men her er det en god del billigere enn bensin.


Regards,
PerJ

#20 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Fra 1.1.2005 skal alle lastebilregistrete biler ha fartssperre, Kravet gjelder uavhengig av motortype.



Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!