Mere Ram...
#21
Posted 25 October 2004 - 23:00
Forresten, den 98-modellen knakk akselen til servopumpa en dag han rygga ut av garasjen, det var litt "spennende" ettersom det er hydroboost-bremser på den! Flaks det ikke skjedde i 90, var visst håpløst i få stoppa bilen bare i trillefart ut av garasjen...
#22
Posted 25 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Må nok ha fartsperre på dodgen også, men kjøper du før 1-1-05 slipper du monter før i 2008 om du kun skal kjøre i norge.
Om du er på jakt etter en 5 seter kan jo et godt alternativ være å kjøpe en bruktbil. Er jo en del chevrolet ford og dodge som har benytet seg av tidligere mulighet til å sette inn seter uten å bli ruinert.
Men har man romslig med penger å er veldig hekta på ny dodge er jo dette en kjempeflott bil.
Opprinnelig postet av Leo
Stemmer nok (desverre) det med fartsperre ja
Faens EU regler og andre regler da blir jo max fart rett i underkant av 100km/t , så enn får gi gass frem til da.
Romslig med penger, nu vel, skal ikke påstå det, egentlig alfor mye! pæng og gi for en bil men, men...
Kan nok hende at jeg må se på brukte og god alternativer ja.
Sjekket litt rundt om disse fartsperre reglene, de er ca. som følgende :
Kjøper man en lastebil klasse opp til 3,5 t. med bensin før 1.1.05
INGEN fartsperre, ever!!
For en regel, bensin= ingen fartsperre, Disel=fartsperre. Fa&%€# Dustehuer.
Disel, 3,5 - 7,5 t kjøpt før 1.1.05. Fartsperre montert 2008.
Tilbakevirkende kraft: Alle disel "lastebiler" etter Okt.2001.
Utrolig hva disse folka på tinget klarer og finne på....
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796
#23
Posted 24 October 2004 - 23:00
Om du er på jakt etter en 5 seter kan jo et godt alternativ være å kjøpe en bruktbil. Er jo en del chevrolet ford og dodge som har benytet seg av tidligere mulighet til å sette inn seter uten å bli ruinert.
Men har man romslig med penger å er veldig hekta på ny dodge er jo dette en kjempeflott bil.
#24
Posted 24 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det er vel fartssperre på disse ...
Regards,
PerJOpprinnelig postet av Renegade
Nei faktisk ikke, + at de fremdeles leveres m baksete.(som er et must)
Stort sett alle andre nye Pickup`s; Chevy, Ford etc. er kun 2-3 seter mener jeg:wtf:
Tror kanskje at Wagen er alene om og levere disse Ram`en med bakseter:wtf:
petter
CJ-7
Er du heeelt sikker på at disse sniker seg unna kravet om fartsperre ?
Kan ikke skjønne hvordan de skal klare det, totalvekten er vel over grensen ?
Regards,
PerJ
#25
Posted 24 October 2004 - 23:00
Hadde jeg hatt gryn til å kjøpe en Ram 3500 hadde jeg kjøpt tvært.
Jeg er nok som deg og har fått disse bilene på hjernen.
Har hørt fra flere uavhengige kilder at Dodge'en har langt færre problemer enn f.eks Chevrolet, og det er jo et +
Cummins diesel er +
Jeg jobber i anleggsbransjen, og møter stadig kunder som kjører denne typen her, med tunge hengere å greier.
Og har ennå tilgode å høre noe negativt om disse bilene.
Kanskje fordi de foreløpig er for nye på markedet til at det har dukket opp de helt store feilene?
Hva vet jeg.
kenneth
Dodge Ram 1500, 95
Plymouth Trailduster, 79 mod
#26
Posted 24 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Det er vel fartssperre på disse ...
Regards,
PerJOpprinnelig postet av Renegade
Nei faktisk ikke, + at de fremdeles leveres m baksete.(som er et must)
Stort sett alle andre nye Pickup`s; Chevy, Ford etc. er kun 2-3 seter mener jeg:wtf:
Tror kanskje at Wagen er alene om og levere disse Ram`en med bakseter:wtf:
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796
#27
Posted 24 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
.. hei, går med tanker om ny "matpakkebil"
Og har nå fått Dodge Ram helt på hjærnen, tenker da på utgaven med Cummins Turbo Diesel.
Må også ha en quad (er det det den heter:wtf:) med 5-6 seter.
Noen som har + & - og si om disse Pickupene:wtf:
Denne feks:
http://pal.finn.no/f...452&pos=8&rub=2
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796
Opprinnelig postet av petter
Det er vel fartssperre på disse ...
Regards,
PerJ
#28
Posted 26 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hvis jeg fikk velge meg en ram så ville det blitt denne.
500 kompressor mata hester orginalt med V10 viper motor.
Mvh FrankOpprinnelig postet av fra-norm
Er det noen med mer RAM kunnskap enn meg svare på følgende:
Jeg mener å ha lest at motor'n i SRT 10'en er designmessig lik Viper motor'n, men at RAM'en benytter en støpejernsblokk + en litt annen kam ??
Viper'n har svjv en aluminiumsblokk...
Regards,
PerJ
Opprinnelig postet av Renegade
BLAZER S-10 (Sport???)
#29
Posted 20 December 2004 - 00:00
Har just hvert i kontakt med biltilsynet angående ditta fartsperre dritte dei prøver å dra nedover hodene på oss, fikk beskjed om at ingenting var vedtatt enda,kun ute på høring! Så da blir det spennede å se om Ram`en min som mest sannsynlig blir registrert helt i begynnelsen av januar blir pålagt noe som enda ikkje er vedtatt!?? HAR DI VIRKELIG LOV TIL Å PÅLEGGE OSS Å ETTERMONTERE ,i en bil som allerede er godkjent av BT! E skal i hvertfall prøve det e kan for å sette igang ett helvete med di som finner på ditta! Skulle ønske at noe sånn som AUTOFIL kunne komme med tv team inn på veidirektoratet å finne ut av hvilke personer som virkelig sitter å finner på alle di idiotiske reglene som mi blir pålagt i detta landet,å filma di,med fult navn på skjermen! Er vel ein gjeng kontorrotter som bor i blokk i Oslo, å tar trikken til jobb hver dag! Dei har vel aldri hvert med bil på ein saulete skogsbilvei,med minigraver på slep,å sett at det virkelig er folk som trenger slike biler i jobb,for å holde fedrelandet igang!!!! NÅ MÅ DERE KOMME PÅ BANEN FOLKENS,Å IKKJE BARE SITTE Å GODTA ALT MI BLIR PÅLAGT HER I USSR.(Russland) MÅ vel være noen,som kjenner noen,som har noe innflytelse i detta landet!???? FØR DET ER FOR SEINT!!
#30
Posted 20 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Tilbake til fartsperre debatten!
NÅ MÅ DERE KOMME PÅ BANEN FOLKENS,Å IKKJE BARE SITTE Å GODTA ALT MI BLIR PÅLAGT HER I USSR.(Russland) MÅ vel være noen,som kjenner noen,som har noe innflytelse i detta landet!???? FØR DET ER FOR SEINT!!Opprinnelig postet av Pick up man
Må selfølgelig bare si meg enig med du. Noe av problemet vi har her i landet er at vi ikke har noe eget organ som kun tar seg av bil-politiske saker.. Sev NAF har ingen som tar opp slike og andre spesielle saker.
Problemet med "oss" Nordmenn & kvinner er vi bare sitter som noen hengehuer og bare nikker & huffer oss, men gjør vi noe med da? Neida...
Et sted må man begynne....
Tenk denne sitvasjonen; jeg blir pålagt ettermontering av farts sperre (grr) så kommer tiden når jeg ville bytte bil, hvem vil da ha en bil som har dette herket av fartsperre Dette vil selfølgelig føre til et verdi tap for min del, hvem dekker det verditapet:wtf:
Må heller ikke glemme at jeg alerede da har betalt for ettrmontering av noe jeg ikke ønsker men blir påkrevet. Frustrert, ja.
Men en 50 - 100 Ram`r , Subber, Ford og H2 og hva nå som er lastebil regga parkert på Løvebakken vekker jo noe oppmerksomhet....
God (h)Jul
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796
#31
Posted 20 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Tilbake til fartsperre debatten!
Har just hvert i kontakt med biltilsynet angående ditta fartsperre dritte dei prøver å dra nedover hodene på oss, fikk beskjed om at ingenting var vedtatt enda,kun ute på høring!Opprinnelig postet av Pick up man
Må nok desverre skuffe dere, og denne BT mannen bør søke ny jobb. Fartssperre saken er vedtatt, ble vel vedtatt i oktober om jeg ikke husker feil.
Men, en annen ting. NAF skal vel ivareta bilpolitiske spørsmål for sine medlemmer, noe de i mine øyne ikke gjør. De har også en negativ holdning til store amerikanske biler. En annen organisasjon, som desverre ikke er like stor, er AMCAR. De har en politisk avdeling som kommer med høringsutspill, som f.eks i fartssperre saken, de ble ikke hørt. Så, meld dere inn der så de får mer å si.
Bilister i norge er nok desverre for lettlurte. Vi skriker og roper for så å stillne helt. Nei, hadde sansen for lastebilsjåførenes blokade av oslo for noen år siden.
-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--
"Chevy is not a car, it's a lifestyle"
#32
Posted 20 December 2004 - 00:00
lager kufanger,veltebøyler og stigtrinn på bestilling.
#33
Posted 21 December 2004 - 00:00
__________________________________________________
"Outer diameter of all pipe must exceed the inner diameter. Otherwise the hole will be on the outside."
Member of:
gammel-garasjens venner,
Offroadere mot politikere og andre tullinger
#34
Posted 21 December 2004 - 00:00
Nye 24v som er i den på bildet bråka vel ikkje so mykje, e vel verre med min 12v då.
If you can`t Dodge it, RAM it!
#35
Posted 22 December 2004 - 00:00
#36
Posted 30 December 2004 - 00:00
__________________________________________________
"Outer diameter of all pipe must exceed the inner diameter. Otherwise the hole will be on the outside."
Member of:
gammel-garasjens venner,
Offroadere mot politikere og andre tullinger
#37
Posted 30 December 2004 - 00:00
så jeg har følgende spørsmål, hva gjør egentlig fartssperra lukker den dieseltilførselen når bilen har nådd max fart (er ikke det 90 foresten) eller hva gjør den for å forhindre at bilen kommer over 90 eller hva det er som sperra står på...
det må da gå an å koble ut sperra på et vis med en bryter eller noe eller hva:P
#38
Posted 30 December 2004 - 00:00
trur det bygger på samme prinsipp som på lastebiler, og du kan jo spørre en lastebileier hvorfor han ikke kobler ut fartssperren.
det er nok mer enn bare en bryter!
Land Rover 109" Ex-mil
#39
Posted 30 December 2004 - 00:00
1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157
#40
Posted 30 December 2004 - 00:00
If you can`t Dodge it, RAM it!