Gå til innhold



Foto

NRK lisensen_Viktig


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
37 replies to this topic

#1 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 24 October 2004 - 23:00

http://www.linkmissi...ift/default.asp


President Of DEA Fan Club

#2 eirikrab

eirikrab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Sørgelige greier det der med NRK avgiften.... Da jeg flytta hjemme fra klarte jeg å lure meg unna avgiften, helt til en kveld... der stod han.. en gammal knøl fra stalinkanalen og krevde avgift. Desverre var det kjerringa som åpna og hu "tilsto" brotsverket:( Når neste avgift kom så tok jeg telefonen og sa at jeg hadde kassert tv'en. Det gikk faktisk veldig bra, helt til idioten (meg) kjøpte nytt tv i mitt navn.....Da kom ny avgift i posten:( Etter det har jeg bare betalt. Motvillig sådann.

NRK=tull La dem som liker det betale selv..

En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee

#3 Muzaki

Muzaki

    Skeptisk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Det er jo bare å kaste dem ut fra eiendommen din. Der har de ikke lov til å være med mindre du synest det er greit. Viss de argumenterer med at de har sett TV'en din gjennom vindu, så kan du jo anmelde dem for kikking. Det er vel t.o.m en lensmann som ble dømt for det.


Mvh
Muzaki


Member of Valdres Tå Vegen
Garasje
Homepage
Mail


#4 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Jeg har hatt dem på døra jeg, men hva får di gjort..
Så lenge lisens innkreverene ikke ser tv'n din så får di ikke gjort en dritt..
Dusten argumenterte med at han HØRTE at jeg hadde tv men da fortalte jeg han at jeg har kun en projecktor og en DVD spiller og alt jeg sitter og ser på kommer enten i fra PC'n eller en DVD skive..
Dusten ble litt rar og begynte igjen og messe om at dette er lisenspliktige ting men da ba jeg han om og slå dette opp i et eller annet så jeg kunne se det skriftlig men da måtte han melde pass..
Dusten gikk fra stedet og slang kommentaren om at "det var ikke siste gang jeg så han", jeg har ikke sett noe mer til han...

ZUKI; Det at en lisensjeger går rundt ditt hus og titter inn gjennom vinduer er litt i grenseland av hva som er lovlig.
Dette kalles for "krenkelse av privatlivets fred" en paragraf kjendisene ofte benytter seg av pga fotografer osv..

user posted image
Member of Taliban hunting club..

#5 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

For å gjøre det en del lettere sier du ikke at du har solgt TV`en, men at du har kastet den fordi den var gammel og gikk i stykker. Du kan også legge til at du ikke har tenkt å skaffe deg ny TV.


-Raymond
-88 Jeep YJ 258" 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Rocky B230, Nå har`n Hiluxaksler og 35" på Beadlockfelger

#6 Leo

Leo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 500 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

EvoMan nevnte svære vaner å volvo 245 her. Det er kansje en blå ford econvan og en rød volvo 245 du mener. Dem gutta tilhører radio å støykontrolen å holder til på sørlande. Veldige hyggelige folk som ikke er ansat i nrk, men påtar seg jobben å sjekke om fålk har muligheten til å få inn tv radio eller tilsvarende signaler der man bor.

#7 dracan

dracan

    Dracan

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

Dere liker vel ikke å betale skatt heller da?mellow.gif

"Abusos non tollit usum"

Garasje: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=14175

#8 Muzaki

Muzaki

    Skeptisk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

http://www.dinside.n...t.php?id=109815
http://www.dinside.n...rt.php?id=33004
http://www.dinside.n...rt.php?id=29209
http://www.dinside.n...rt.php?id=21146
http://www.dinside.n...rt.php?id=18676

Mvh
Muzaki


Member of Valdres Tå Vegen
Garasje
Homepage
Mail


#9 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

Naziper og NRK er vel den samme driten. Jeghar også parabol og betaler to ganger for noe jeg missliker strekt, for å si det åpent. Man skulle ha betalt for de kanalene enn ville se på og ikke alt annet. Dessuten er det mange som betaler tv-lisens og ikke for inn nrk2, men de skal også betale fult like mye for det. Skjønn det, den som vil? Det er jo et gammel dags system som ikke burdet ha eksitert.

#10 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

Blei ferska av en fyr som sto og vandra utenfor huset, titta inn vinduer etc. Jeg tenkte det var en av de lokale knarkerne, så jeg rusha ut for å hute fyren avgårde. Da presenterte fyren seg, fra NRK. Spurte om vi hadde TV inne, noe jeg ikke akkurat kunne nekte for: Når man ser inn stuevinduet, som han gjorde, ser man trolig to ting: Meg og TV'en!

Husker en reklamegreie på NRK for noen år siden, som handlet om å ikke betale lisens. "Vi kaller dem snyltere" ble det proklamert. Fins det større snyltere enn NRK?? De soper inn penger for at vi skal ha en TV å se de 40 andre kanalene på....

#11 Stomperud

Stomperud

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

Drit lei av na lisens-driten! Har berre parabol e, så e betale egentli for nrk gjennom canal digital, som betala en god sum for å få ha nrk på parabol-kortet. så e betala nesten to ganga for å ha æn kanal som e ikkje ha villa gitt dangelber for æn gong! Håpa nrk tar t vætt å drit i na jævla lisensen, så kunna e kosentrert me om na jævla VEGAVGIFTA i steden!!!!

mvh
Steinar

Sænking tå bil e forbeholt dæm som har ett tragisk liv, D som e bæst uten tvil: e store dekk å hæva bil:) Steinar: 136-04

#12 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

Men alt elektrisk utstyr avgir jo støy !! Elektromagnetisk støy, er det sånn at de lissom skal peile Tv på noen bestemte frekvenser ?... Og hva gjøre de i tilfelle i oslo der det er en haug tv i blokker av betong og lignende. Man må jo ha 3 peilepunkter for å kunne peile en radio !!!
Stiller meg tvilende til den praktiske nytten det har hatt, vet også at de har kjørt peilebiler bare for syns skyld men har aldri hørt om noen som ble "tatt" pga av peiling !. ohmy.gif:wtf:

#13 kaospiloten

kaospiloten

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 290 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

Riktig det at en tv eller radio "støyer" sånn at det ikke er noe problem å peile når de står på, hvis de ikke står på må det helt annet utstyr til. Nå er det heldighvis ikke mange peilebiler igjen og de baserer seg på pensjonister som går rund og tar stikkprøver.

Skogen`s lille blomst

#14 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Tja hvilke signaler. Et tv motar kun singnaler , det sender ingen.

Opprinnelig postet av Leo



det er en del duppeditter inni tv som står å "stråler" gir fra seg signaler, hjelper ikke å slå av tv`n eller radion eller scanneren, den finer de greit..


chevysub: for mange år siden kom det en og annen bil oppom gården da det var populært å bruke rør brennere og sende 1500w ut på PR båndet hehe, siden begynnte jeg som bilmekanikker på toyota og der hadde vi servicen for de gutta og det rusler en og annen bil rundt omkring med noe sinnsykt utstyr i.. fra store Van`er til volvo 245 som de har tatt ut alle setene uten om sjåfør stolen da og er utstyrt for en del hundre tusen kroner...

Simen: du ER politiker hehe skjønner det på det du skrev,men er helt enig med deg


President Of DEA Fan Club

#15 JRHauge

JRHauge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Enig i det. Folk bør bare smelle døra i tryne på dem!! men nå slipper nå jeg og betale da! Men gruer meg til jeg må

Drømmen om beltehjul!

www.mattracks.com

#16 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Hvis peilemafiaen vil inn i huset til folk må de spørre pent om lov. De kan stå på trappa og hyle og bråke, inn kan de ikke trenge seg uten politieskorte. Folk bør gjøre "arbeidet" til det illegitime NRK-monopolet så vanskelig som mulig.

Det er en absurd og uakseptabel lov som tillater dem å bære seg ad som sovjetiske kommisærer.


Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 33x12.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#17 JRHauge

JRHauge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Ikke vet jeg men han er typen til å isolere hele huset me folie. Ikke har jeg peiling på signaler heller så kanskje jeg ikke skal uttale meg:D

Drømmen om beltehjul!

www.mattracks.com

#18 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

PS: Hvis noen av dere noen gang har vært så heldige å få lov til å glane inn i en såkalt "peilebil" så sikler vel de fleste fremdeles. Inni der er det mye kos for en radiot smile.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#19 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Tja hvilke signaler. Et tv motar kun singnaler , det sender ingen.

Opprinnelig postet av Leo



Det er ikke helt riktig.

Dem søker seg inn på mellomfrekvensen på TV´n din så lett som bare det.

Før kunne vi skjerme de fleste apparatene med litt sølvfolie, men det er vel ut i disse dager.

Hvis du bruker en scanner/politiradiomottager kan du lett søke deg inn på feks lyden fra enkelte kanaler på din egen TV. Dette er lyd som "lekker" ut og lett høres. Slår du av TV´n blir det altså borte. smile.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#20 Wickie

Wickie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Innlegg:

Posted 25 October 2004 - 23:00

ja vilken signaler? det har jeg lurt på lenge. så mye jeg også hvet er det kun sendere som kan lokaliseres, ikke mottaker.


Har hørt at i Tyskland var det på 80'tallet store aksjoner med peilebiler med mange digre antenner på taket.
I ettertid ble det kjennt at alt bare var juks, det var kunn "psykologisk" skremmsel, for å få folk til å betale!