Gå til innhold



Foto

Skal vi finne på noe..


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
133 replies to this topic

#1 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 26 October 2004 - 23:00

Kjøring snart folken`s..? smile.gif



Jeepir, still member of DEA fan club..

#2 charger

charger

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 449 Innlegg:

Posted 01 November 2004 - 00:00

tror egentlig de fleste er enige, men har bare forskjellige synspunkter. hvis et bilde kommer på førstesiden i vg med "ulovelig kjøring" og " hærværk av utmark" som overskrift og bilder av biler med offroad.no i store hvite bokstaver i frontruta, så vi sikkert dette gi et negativt inntrykk bland folk. men sjansen for dette er mikroskopisk. eneste folket vi vil møte er i såfall onkel politi, og han driter i hva som står i frontruta så lenge det ikke hemmer sikten(eller hva reglementet er for sticker i frontruta, se annen post her på forumet).
når folk velger et avsides liggende sted, hvor litt 4x4 kjøring ikke er til sjenanse for andre mennesker eller lignende, og ikke velger frognerparken for å teste flex, de nye dekkene, den nye vinsjen eller fremkommeligheten på bilen sin, så ser ikke jeg helt problemet...

ps. visse ting er satt på spissen...

Ferdig med senke, klar for å heve...

#3 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 01 November 2004 - 00:00

Supert med så mye energi og engasjement - men kan vi ikke bruke det sammen da? Problemet mitt er at jeg ikke aner hvor vi skal begynne, men vi må stå sammen og pushe myndighetene på at vi er mange som har denne hobbyen, og trenger flere lovlige kjøreområder... både for konkurransebruk og frikjøring. Ansvarsforsikringer er også noe å tenke på.

Stikkord - interesseorganisasjon. Hva bedre kan vi bruke alle folka samla på offroad.no til.

Snakker jeg bare piss nå? Det fører hvertfall ikke til noe fornuftig å egge opp Evoman, Madmax og alle andre med temperament her inne!

#4 Hyper

Hyper

    Reiseleder

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 748 Innlegg:

Posted 01 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
[quote]og til og med lov å betale svart ?wtf.gif



Opprinnelig postet av EvoMan




Er bare å be Gunnar om kvittering for betalt kjøreavgift det, er ihvertfall mange som benytter området til aktivitetskjøring med ungdom, de må få dokumentert sine utgifter og får det med kvittering på kjøreavgift.

Og vi kjører i Svindal med tillatelse fra Grunneier.

Hva han oppgir eller ikke oppgir får være hans sak, en ting er sikkert tror ikke han legger ut bilde av det her. Men han er en ildsjel som faktisk prøver å holde et kjøreområde i gang, er desverre veldig få sånne steder å velge imellom her i Norge.

Blir man tatt for ulovelig kjøring så resulterer det i bot samt anmerkning på rullebladet. har kjørt i varingskollen, Grefsenkleiva,Trollvann og Rustasaga,(jævelig moro men i etterkant tankeløst) men det var før mobiltlf sitt inntog og vi visste ikke bedre. Dette skjedde da rett i etterkant av at Trandum blei et forbudt område desverre.


Cashier of the J-I-T Club

#5 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Uffffff kall det hva du vill, dritt slenging er det uansett ikke...


user posted image

#6 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

er du helt sikker på det? hvorfor kan ikke vi i NAF ha frikjøring da? er vel bare å velge at vi ikke skal ha terreng touring kjøring da....


President Of DEA Fan Club
and
MhcG2c

#7 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Frikjøringer har det aldri vært krav om lisenser på, det strider heller ikke mot lisensene, det er konkuranser utenfor NBF som strider mot lisensene.

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#8 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Skål da gutter, god natt..!!!

#9 Hyper

Hyper

    Reiseleder

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 748 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Joda alle har vel en eller annen gang vært uttafor den berømte hvite stripa, "Jeg å for all del" men de siste åra har jo offroadmiljøet blitt noe større og prganisert en det var før, mye av dette kan vi faktisk takke dette stedet Offroad.no for, og så lenge det blir lagt ut her om kjøring og bilder med biler med stramere på så er det ikke så vanskelig å se/skjønne at det er på Trandum. Men som også både MadMax og Per F skriver så gagner ikke dette resterende.

Cashier of the J-I-T Club

#10 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

får plutselig en følelse av at alle dere aldri aldri har kjørt utenfor hvit stripa på veien uten at det er arangert en lovlig offroad møte

og det ER bra, står respekt av det.

og det bør også være sannheten siden dere legger dere ut her


President Of DEA Fan Club
and
MhcG2c

#11 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Prøv og vær litt objektiv Evo

Opprinnelig postet av Mad Max



forklar den MM
var det jeg som startet dette som ei forum greie og var det jeg som nevnte hvor det var?


President Of DEA Fan Club
and
MhcG2c

#12 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Du Evo dette gidder jeg ikke, gjør akkurat hva dere vill...
Som Per sier så fint håper ikke denne kjøringen ødelegger for resten av oss...


user posted image

#13 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Prøv og vær litt objektiv Evo, jeg også skjønner at dere ikke vill prate om dette men dette gjelder faktisk flere enn dere..

Men da får vell Jeepir eller Per slette det dere ikke vill at det skal prates om da..



user posted image

#14 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg må innrømme at jeg er enig med Zeb her jeg, vi må passe oss så vi ikke ødelegger de mulighetene vi har, og hvertfall ikke lage det til en forumgreie som lager problemer for alle andre, jeg kommer hvertfall ikke til å være spest imponert og hyggelig hvis denne kjøringa ødelegger for en hobby jeg har og har hatt i over 15 år nå, bare fordi enkelte kjører ulovlig når det atpå til er lovlig treff samme dagen...!mad.gif

Opprinnelig postet av Per F



enig med ZEB og ihvertfall ikke gjøre det til ei forum greie????? her var det jo han som nevnte sted og gjorde ei forum greie av det da........

hallo.........


President Of DEA Fan Club
and
MhcG2c

#15 Mona Anette

Mona Anette

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 448 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

THE END...................



Men digger Evoman!

#16 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Jeg må innrømme at jeg er enig med Zeb her jeg, vi må passe oss så vi ikke ødelegger de mulighetene vi har, og hvertfall ikke lage det til en forumgreie som lager problemer for alle andre, jeg kommer hvertfall ikke til å være spest imponert og hyggelig hvis denne kjøringa ødelegger for en hobby jeg har og har hatt i over 15 år nå, bare fordi enkelte kjører ulovlig når det atpå til er lovlig treff samme dagen...!mad.gif

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#17 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

og ting blir jo SÅ mye bedre og ikke minst det blir mye mindre omtale om det, ved å ta slikt opp her..........................


President Of DEA Fan Club
and
MhcG2c

#18 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Ok gutter men da spør jeg følgene ettersom dette ble en interesant debatt etterhvert..
Når GP i Svinndal tar kvelden da har vi med stor sikkerhet ikke dette kjøreområdet lenger, vi leste jo for vell for en liten stund siden med stor interesse om Rena's fremtid pga miljøforkjempere osv, nå viser det seg at vi får kjøre en stund til på Rena...
Men hva gjør vi når også dette feltet blir borte???
Vis det viser seg at dere bedriver ulovlig kjøring så taler jo ikke akkurat dette offroad miljøet sin sak...
Jeg vet at det klør i høyre beinet, det gjør det hoss meg også men det er så fort gjort at vi får stor negativ omtale...



user posted image

#19 Reven

Reven

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

Rolig nå folkens!

Jeg er helt enig i at det kan være på sin plass å se ann forumet litt før man heiser flagget til topps, men det må gå ann å stille spørsmål ved aktiviteten folk driver med, særlig når det dokumenteres i full offentlighet her på forumet.

Bruken av området er vel heller ikke helt avklart, slik Evoman erkjenner. Jeg mener kjøring i dette området er greit, blant annet fordi forsvaret har rast rundt her i årtier, men vi har alle et ansvar i forhold til kjøring i utmark og "folkets" oppfatning av oss.

Jeg synes vi skal holde oss saklige smile.gif

(Folk som ikke kan identifiseres via brukerprofil eller på annet vis, kan man jo bare overse)

____________________
Garasjen min på NLCK: http://nlck.no/forum...topic.php?t=303
Rigs: http://www.offroad.n...de=View&RID=153

#20 charger

charger

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 449 Innlegg:

Posted 30 October 2004 - 23:00

syns det bør bli obligatorisk med navn og verifisert epost adresse for alle som melder seg inn!! makan til usakelig spørsmål!!
"Kjører ingen steder fordi jeg har ikke 4x4 bil"? da spiller det vel ingen rolle for deg om det er ødleggende?!
Men, tenk å bry seg sååå mye om offroad.no sitt rykte da, etter 5 poster(og hvor mange dager som medlem?)!! imponerende!!
bra start på ditt medlemsskap... Velkommen!!

Ferdig med senke, klar for å heve...