Gå til innhold



Foto
- - - - -

Tommy`s Garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
19 replies to this topic

#1 LJ70

LJ70

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 13 May 2003 - 23:00

Prosjekt LJ 70

#2 geirar

geirar

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 54 Innlegg:

Posted 13 May 2003 - 23:00

Bilder bilder

#3 LJ70

LJ70

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 13 May 2003 - 23:00

Det kommer mange bilder, for det er mye som skal gjøres med bilen.
Bl.annet heve sett, turbo sats, Warn støtfangere, nytt interiør og dekk og felger o.s.v

#4 Sandman

Sandman

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 13 May 2003 - 23:00

Warn støtfangere,hvordan ser de ut??Er det rørfangere??

Espen

#5 LJ70

LJ70

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 13 May 2003 - 23:00

Nei det er ikke det. Det er egentlig fanger til Jeep. Bilder kommer snart

#6 LJ70

LJ70

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 14 May 2003 - 23:00

Her kommer en liten bilde serie av Warn-fanger monteringen




















#7 LJ70

LJ70

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 14 May 2003 - 23:00

I dag kom turbo satsen i hus. Det er egentlig en sats til Hi-Lux, men skitt au

#8 geirar

geirar

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 54 Innlegg:

Posted 14 May 2003 - 23:00

Tøff fanger... Åhhh.. Når jeg endelig får meg en 4x4 (helst en strøken LandCruiser) så har jeg så mange planer Store hjul, kraftig støtfangere, arbeidslys på taket, muligens også en takgrind, vinsj i hue og ræva... Planan e mang. Det skal bli så gøy! Må bare få solgt kassebilen min.

Noen som er på utkikk etter en pen Mercedes Vito 108cdi 2000'mod? Gått kort (71000) og har 17" lett.met.felger på sommerhjula. Selges rundt 120.000,-

#9 Sandman

Sandman

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 14 May 2003 - 23:00

Var alright den fangeren der.. Bestilte meg 63,5mm rør på jobben i dag,jeg..Tenkte jeg skulle lage front og bakfanger av det.. legger de oppå hverandre med noen få cm i mellom,så blir de noe grovere og..Blir litt spinkelt med bare ett rør..

Espen

#10 bjoric

bjoric

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 21 May 2003 - 23:00

Turbo sats?

Har en hilux, hadde vært gøy med turbo, hvor har du fått det fra og hva må man gi for noe slikt? Min motor er gått ca 80-90000, trengs det noen overhaling før montering.

Fin fanger, skulle gjerne hatt rørfanger på min hilux, har du noen ide om hvor man får tak i noe slikt?

Bjørn Richard

#11 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 21 May 2003 - 23:00

Pen bil.... likte den stripsmonteringa av skiltet har du planer om hjul.... tror ikke jeg har sett noen rigga LJ 70'er før, blir spennende, du må holde oss oppdatert med bilder underveis
Lykke til videre med oppgraderingene

FULL SIZE OR NO SIZE

#12 LJ70

LJ70

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 21 May 2003 - 23:00

Turbo sats får du hos GIK Turboteknikk, den koster ca 18000kr. Rørfanger får du hos BG Nor. Nei du behøver ikke overhale, jeg solgte nylig Hi-Lux`n min den var det også montert turbo på.

Ja det blir snart hjul, bare kontaineren kommer så blir det 33x12,5x15 på 8x15 compomotive felger (bare jeg får igjen felgene fra pulverlakkering). Jeg venter på fjæere og dempere også.

#13 LJ70

LJ70

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 22 May 2003 - 23:00

Her er et bilde av gamle Luxen, den har både turbo og rørfanger



Endret av - lj70 on 23 mai 2003 08:25:59

#14 Gammelstrutsen

Gammelstrutsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 22 May 2003 - 23:00

For en lettelse å se at noen faktisk kjører rundt med denne typen fangere og dem fra ARB (OME.)

Ringte 4X4 supply tidligere og de sa at den ARB fangeren var fullstendig ulovlig i norge! Kunne få kjøpe en hvis jeg skrev under på å bare bruke den på bane eller utenfor landet. I følge dem kan man havne i trøbbel dersom man kolliderer med noen. Personlig tror jeg nok HJ60en min gjør vei i vellinga med eller uten ARB fanger. Bank i bordet!

Er det noen som har erfaring med å få godkjenning på ARB på en HJ60 i norge? Har nemlig sett bilder av slike biler i norge (NLCK landstreff.) Det greieste er jo og ha alt iorden på papiret så man slipper å engste seg for biltilsynet rundt hver sving.

#15 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 22 May 2003 - 23:00

Morsomt at det er kommet flere HJ60 her på forumet. Hvis jeg ikke husker feil, så mener jeg at stein i hvertfall har tuv-papirer på sin ARB støt/kufanger, og i såfall er det jo kurrant.

Ellers må jeg nesten legge inn et lite bilde av den noe orginale støtfanger-løsningen som er på bilen min.



#16 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 22 May 2003 - 23:00

Bra frigangsvinkel! Du får ikke most vinsjen inni grillen, da, og så flytta støtfangern mer eller mindre tilbake til der den hører hjemme?

#17 Gammelstrutsen

Gammelstrutsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 23 May 2003 - 23:00

Hvem er Stein. Dersom han har en godkjent ARB på sin HJ60 er jeg interessert i e-mail adressen hans.

Dan.

#18 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 26 May 2003 - 23:00

Prater om Stein H i LandCruiserklubben, men han har HDJ 80 m/ARB-fanger. Mener å huske at han nevnte at han hadde tuv-papirer på den, men at han ikke hadde vist bilen med det. Han har forresten en 60 som skal hugges opp, men den er helt orginal.

#19 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 26 May 2003 - 23:00

Sitat:

For en lettelse å se at noen faktisk kjører rundt med denne typen fangere og dem fra ARB (OME.)

Ringte 4X4 supply tidligere og de sa at den ARB fangeren var fullstendig ulovlig i norge! Kunne få kjøpe en hvis jeg skrev under på å bare bruke den på bane eller utenfor landet. I følge dem kan man havne i trøbbel dersom man kolliderer med noen. Personlig tror jeg nok HJ60en min gjør vei i vellinga med eller uten ARB fanger. Bank i bordet!

Er det noen som har erfaring med å få godkjenning på ARB på en HJ60 i norge? Har nemlig sett bilder av slike biler i norge (NLCK landstreff.) Det greieste er jo og ha alt iorden på papiret så man slipper å engste seg for biltilsynet rundt hver sving.





Det er korrekt som 4X4 Supply sier når det gjelder ARB-fangeren, fordi de har en profil fremover som ikke møter kravet til utvendig utforming i EU-direktivet.

WARN-fangerene har ikke denne profilen og har derfor ikke problemer med dette. Vi kan levere dokumentasjon på alle våre fangere fra Teknologisk Institutt her hjemme på at de er i samsvar med EU-direktivet.

Stig
BG nor as

#20 Gammelstrutsen

Gammelstrutsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 02 June 2003 - 23:00

Har du noe info om bullbarer/kufangere som kan passe på min HJ60?

mail: dan.bjordal@hydro.com