BF Mud Terrain på snø ? Not !
#21
Posted 18 November 2004 - 00:00
Det var KAOS ved avkjøringen til Asker v/ statoilen igår. Trengte ikke å koble in foran eller bruke sperrene eller noe. Bare satte igang og kjørte rundt div personbiler som sklei i alle retninger. Meget fornøyd:D
#22
Posted 18 November 2004 - 00:00
Man hever ikke 4x4 man bredder dem.
Hilsen
Ronny
#23
Posted 18 November 2004 - 00:00
#24
Posted 18 November 2004 - 00:00
Det er ikke fart som dreper, det er smellen.
It's not the fart who kills, it's the smell!
#25
Posted 18 November 2004 - 00:00
Uansvarlig store mengder pigger i alle himmelretninger?, eller sånn passe mengde på sidene og seiping i midten??
#26
Posted 19 November 2004 - 00:00
Dekkene er BFG MT i 33x9,5 på 7x15 felg.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#27
Posted 21 November 2004 - 00:00
Da er det vel noe egoistisk å bare tenke på å komme frem selv, med 4x4 innkoplet så er det ok. Bilen min veier over 2 tonn, kansje jeg må bremse for noen andre, hmmm...
http://www.reelactiondiving.com
#28
Posted 21 November 2004 - 00:00
#29
Posted 22 November 2004 - 00:00
Gummi blandinga på disse dekkene er for hard, dem blir like harde som hockey pucker når det blir vinter og dermed mister man festet.
Jeg kjørte en ukestid med Claw dekkene, dem fungerte helt ok på 0 føre og ble "ustoppelige" i -10, men siden jeg brøyter så ble vinterdekkene funnet frem og montert.
Det var da jeg fant ut at det finnes en hvit sommer også, dekkene har ligget og solet seg i hele sommer og vær og vind har også satt stne spor, dette er den verst tenkelige lagringa av dekk, dem bør lagres mørkt, kjørlig og tørt, for å bevare gummiens mykhet.
Så jeg anbefaler alle til å få på vinterdekkene selv om det ser fryktelig "puslete" ut.
Chevrolet Suburban V.20. M/ 315/75-16 Mickey Thompson Baja Claw Radial.
1954 Opel Kapitan.
Man træng ikke å hævså mye, D e jo bære å skjær ut!!
#30
Posted 22 November 2004 - 00:00
Problemet er jo bare at smellene kommer som regel på ikke-normalt føre, så Cooper overtar snart uansett.
Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 33x12.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE
#31
Posted 22 November 2004 - 00:00
Man hever ikke 4x4 man bredder dem.
Hilsen
Ronny
#32
Posted 22 November 2004 - 00:00
Så det kommer mye an på hvor gammelt et dekk er. Det er jo veldig myk og fin gummi i det dekke.
#33
Posted 23 November 2004 - 00:00
Beer gives you drain bamage
#34
Posted 23 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Da var første turen med mine seipede BF MT på snøføret. De skal fort av og i vinteropplag, ja ! Opprinnelig postet av simon
Simon; da skulle du ha prøvd U-seipa X-Terrain (35x12,5)
Bare det er våt asfalt (å noe V:) pådrag..) 0 & nix feste, på snø; huf & huff... Vurderer seiping. MEN nå ser jo ikke CJ`n vinter Norge da den er trygt i hi..
Men, som On/Off-road dekk i skog & (bar)mark helt Konge dekk
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796
#35
Posted 23 November 2004 - 00:00
Satt i 127 lastebilpigger..
Er ganske variert føre her og de funket bra på det meste.
still to low...
#36
Posted 24 November 2004 - 00:00
var jo såpe uansett det...a/t er bedre...tross dimensjonen (32")
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
#37
Posted 17 December 2004 - 00:00
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring
#38
Posted 18 December 2004 - 00:00
#39
Posted 19 December 2004 - 00:00
Ikke noe å si på bremseevnen i forhold til dedikerte vinterdekk, men jeg regner vel med at de mister litt av vinteregenskapene etter noen sesonger som helårsdekk
300GD STT 33"
#40
Posted 21 December 2004 - 00:00
nå har jeg iallefall fått meg gode vinterdekk. har hatt kvelds jobb med og skyte inn 250 pigger i vært dekk på forden 35 12,5 all terrain med masse pigger duger!