Gå til innhold



Foto

BF Mud Terrain på snø ? Not !


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
44 replies to this topic

#21 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 18 November 2004 - 00:00

Ble overrasket over mine speller nye G W MTR med seiping. De satt bra i svinger og under akselerasjon. Var heller ikke skremt over bremsingen. noe glattere enn 225 discoverer som jeg kjørte på i fjor, men ikke veldig stor forskjell.

Det var KAOS ved avkjøringen til Asker v/ statoilen igår. Trengte ikke å koble in foran eller bruke sperrene eller noe. Bare satte igang og kjørte rundt div personbiler som sklei i alle retninger. Meget fornøyd:D

user posted image

#22 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 18 November 2004 - 00:00

Er fornøyd så langt med 37" Goodyear MT/R har full seipet dem med den teteste seipingen jeg kune få sitter som skudd på det våte føre vi har nå.Kjører kun med 2 hjuls trekk uten noen problemer.Og seipe MUD/ALL er ett must på vinter føre har kjørt 4 vintere med BF MUD 35", en vinter med org, 2 vinter med lastebilpigger og 1 vinter med full seiping.Fuull seiping fungerte helt tipp for meg og da hadde jeg en tur-retur Tønsberg-Lakselv-Tønsberg(6000km) med alle typer vinter føre og har bare god ord og si om BF MUD med full seiping, men det er viktig og vaske dekkene ofte(1-2 gang i uka, viss man kjøre på mye asfalt/saltaveier), jeg bruker Autorens(gamle typen) fra statoil, har en 1l trykk sprøyte fra Wurth som jeg fyller med White sprite(stor hjul:D) og svamp i varmt såpevann og vasker dekkene, det fungere helt utrolgt bra.

Man hever ikke 4x4 man bredder dem.

Hilsen
Ronny

#23 kim rune

kim rune

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 18 November 2004 - 00:00

jeg har 33"12,5",15" aurora mud.. Har skutt 230 varebil pigger i hvert dekk. Detfunker supert syntes jeg. Om det er lov med såmange er en annen sak. Det har jeg ikke sjekket.

#24 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 18 November 2004 - 00:00

er det mulig å lage litt dypere mønster i cooper m+s? jeg vet at det ikke er liv, men er det mulig å ta 2-3 mm (eller 5) uten å komme ned i corden?

Det er ikke fart som dreper, det er smellen.
It's not the fart who kills, it's the smell!

#25 runar

runar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 467 Innlegg:

Posted 18 November 2004 - 00:00

å vil funke best på et mud/at dekk!.

Uansvarlig store mengder pigger i alle himmelretninger?, eller sånn passe mengde på sidene og seiping i midten??

#26 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 19 November 2004 - 00:00

Slik kan et ok vinterdekk se ut, men koster litt i ekstra håndarbeid :



Dekkene er BFG MT i 33x9,5 på 7x15 felg.


Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#27 mixgas

mixgas

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 21 November 2004 - 00:00

Lurer på hva som får dere til å tro at Offroad biler ikke har minst like store om ikke større krav til vinter dekk en alle andre biler. Når man tenker etter så har Offroad biler dårligere kjøre egenskaper og høyere uavfjæret vekt i forhold til en normal personbil.

Da er det vel noe egoistisk å bare tenke på å komme frem selv, med 4x4 innkoplet så er det ok. Bilen min veier over 2 tonn, kansje jeg må bremse for noen andre, hmmm...

http://www.reelactiondiving.com

#28 Leo

Leo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 500 Innlegg:

Posted 21 November 2004 - 00:00

Har heller aldrig fåt mud dekk til å funke på vintern, selv den gangen man fikk dem store lastebilpiggen i stål. Kjører man bare på bar mororvei kunne det kansje til nød gåt. Bremselengda ble ufårsvarlig lang syntes jeg. En annen ting var jo at kjørte man opp en bakke å mann var uheldig å måtte stoppe får ett eller anet seilte jo bilen bakover som en slede.

#29 sub-87

sub-87

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 670 Innlegg:

Posted 22 November 2004 - 00:00

Uansett hva man gjør med helårs-/sommer-/at-/mt-dekk, så blir det ALDRIG noe vinter dekk.
Gummi blandinga på disse dekkene er for hard, dem blir like harde som hockey pucker når det blir vinter og dermed mister man festet.

Jeg kjørte en ukestid med Claw dekkene, dem fungerte helt ok på 0 føre og ble "ustoppelige" i -10, men siden jeg brøyter så ble vinterdekkene funnet frem og montert.

Det var da jeg fant ut at det finnes en hvit sommer også, dekkene har ligget og solet seg i hele sommer og vær og vind har også satt stne spor, dette er den verst tenkelige lagringa av dekk, dem bør lagres mørkt, kjørlig og tørt, for å bevare gummiens mykhet.
Så jeg anbefaler alle til å få på vinterdekkene selv om det ser fryktelig "puslete" ut.


Chevrolet Suburban V.20. M/ 315/75-16 Mickey Thompson Baja Claw Radial.
1954 Opel Kapitan.



Man træng ikke å hævså mye, D e jo bære å skjær ut!!

#30 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 22 November 2004 - 00:00

Nå har jeg kjørt på de samme MT dekka siden forrige snøfall, og de virker ganske bra sålenge det ikke er akkurat en viss temperatur eller at snøen blir hardpakka. Da seiler det like herlig. Men normaltr føre går bra.
Problemet er jo bare at smellene kommer som regel på ikke-normalt føre, så Cooper overtar snart uansett.


Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 33x12.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#31 RonMaster

RonMaster

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1130 Innlegg:

Posted 22 November 2004 - 00:00

Er koge fornøyd med mine nye 37" MT/R som er full seipet har nå kjørt på dem i noen dager på dete nye sne føre og kjører bare med bak-hjuls trekken dem funker meget godt. Har nå bruk BT MUD i -35 uten problem.

Man hever ikke 4x4 man bredder dem.

Hilsen
Ronny

#32 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 22 November 2004 - 00:00

Det må jeg si, at mine super swamers, IROK, 36x13.5 er seipa og pigga, har ALDRI hatt bedre vinterdekk på bilen. Sitter som et skudd, ingen problem på is, snø, mm. TOPP!!!
Så det kommer mye an på hvor gammelt et dekk er. Det er jo veldig myk og fin gummi i det dekke.

#33 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

Min relativt begrensede erfaring tilsier at på "Kystføre" er det kun piggdekk som funker, prøvde piggfrie vinterdekk at div fabrikat de første vinterene jeg hadde 4wd. Sto aldri fast noen som helst plass, men å bremse 1,7tonn bil ble mye mer spennede enn jeg likte. Nå kjører jeg kort pajero med "Wintermaster pluss" i 215/75-15, det ser ut som noe jeg har stjælt fra en BMX-sykkel, men jeg har OK bremsevirkning og kommer meg frem!

Beer gives you drain bamage

#34 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Da var første turen med mine seipede BF MT på snøføret. De skal fort av og i vinteropplag, ja !
Opprinnelig postet av simon



Simon; da skulle du ha prøvd U-seipa X-Terrain (35x12,5)
Bare det er våt asfalt (å noe V:) pådrag..) 0 & nix feste, på snø; huf & huff... Vurderer seiping. MEN nå ser jo ikke CJ`n vinter Norge da den er trygt i hi.. wink.gif
Men, som On/Off-road dekk i skog & (bar)mark helt Konge dekkcool.gif

petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1,5"body lift
Tot. Løft. 3,5"++
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle

http://www.offroad.n...ode=View&RID=33
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=1796

#35 Sheba

Sheba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 611 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

Pigget MT 31"MT i dag og er veldig fornøyd med hvordan det var.
Satt i 127 lastebilpigger..
Er ganske variert føre her og de funket bra på det meste.

still to low...

#36 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 24 November 2004 - 00:00

prøvde mine avion 33" m/t på snøen, da den kom...hah!!!!
var jo såpe uansett det...a/t er bedre...tross dimensjonen (32")

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

#37 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 17 December 2004 - 00:00

KJETTINGER!!!! hehe....det er tingen. Men kan gli sidelengs på flat vei med di også. Bare det er nåkk vind wink.gif

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#38 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Klassisk det med gliing etter et par minutter, etter parkering, dekkene er litt varm, snøen/isen smelter under dekket, voiila!!! avgårde glir vi!

#39 Tjærand

Tjærand

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1202 Innlegg:

Posted 19 December 2004 - 00:00

Fikk testet mine nye Goodyear MT/R 33" med seipet midtparti på glatta i går. De biter seg vel så fast som de vinterdekka jeg hadde før (Bridgestone Winter Dueller).
Ikke noe å si på bremseevnen i forhold til dedikerte vinterdekk, men jeg regner vel med at de mister litt av vinteregenskapene etter noen sesonger som helårsdekk

300GD STT 33"

#40 effer

effer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 357 Innlegg:

Posted 21 December 2004 - 00:00

har kjørt med goodyear wrangler mtr 33 12,5 i to vintere. måtte kjøre som sognepresten... kort patrol og mud dekk på glatta... glem det..smile.gif sjekket i vognkortet til en kammerat som kjører 99 mod golf.. og fant ut at golfen hadde 10 cm lengre akselavstand, i forhold til den gamle patrolen min.. ikke rart det bar ut i geografien et par ganger den vinteren.. fikk du en sleng på patrolen med mud dekkene på, da hjalp det ikke om du var postman pat eller martin schanke, det var bare og holde seg fast.. hehe
nå har jeg iallefall fått meg gode vinterdekk. har hatt kvelds jobb med og skyte inn 250 pigger i vært dekk på forden 35 12,5 all terrain med masse pigger duger! smile.gif