Gå til innhold



Foto

BF Mud Terrain på snø ? Not !


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
44 replies to this topic

#41 nielsen

nielsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 21 December 2004 - 00:00

noen som kan forklare meg forskjellen på bfg mud terrain og bfg radial mud terrain???




#42 effer

effer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 357 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

er ikke noe ekspert. men mener at et diagonalt dekk går vevingen i dekket på tvers av dekket, mens et radial dekk (alle nye vei dekk) går vevigen på langs, altså omkretsen av dekket.. før i tiden var det bare diagonal dekk, disse kan bli ovale, eller ugjevne vist bilen fks står parkert over en lengere periode...
har tengt, eller er nødt til og kjøpe nye dekk til sommeren. da de jeg har er pigget nå.. og jeg har gått og siklet på noen mickey thomson dekk.. men eneste minuset er at mickey thomson har kun et eller to radial dekk.. også er det ganske stiv pris på de dekkene..
men jeg lurte på om det er noen her som har kjørt med diagonal dekk? og om de er så ille og kjøre med som folk skal ha det til? wtf.gifsmile.gif

#43 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 13 January 2005 - 00:00

tror ikke diagonal dekk i dag er noe problem...ser du snakker om "før i tiden", da hadde de
vell kanskje ikke samme formål, teknikk, erfaring (offroad) etc, etc...

mickey thomson dekk er jo bare perverst da...morro som faan...men mye for/imot der å da...
mye i skogen/mye etter veien...

kjenner ingen som kjører med mickey thomson dekk...men er ikke de laget for "langt-inni-haugen"
formålet da??? =) 97% offroad å 1% vei å 2% uforklarelig... =)

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823

#44 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 14 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
KJETTINGER!!!! hehe....det er tingen. Men kan gli sidelengs på flat vei med di også. Bare det er nåkk vind wink.gif

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Opprinnelig postet av Rukus



Ja e det noen som har erfaring med kjettinger på disse bilene,forøvrig hi lux som har lite vekt på stuffen? klaring til skjermer og div skal det ikkje være mangel på her i dette forum?

Hi Lux 2.4d 80mod. 33,12.5,15

#45 Blaz

Blaz

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 274 Innlegg:

Posted 14 January 2005 - 00:00

på diagonaldekk (som mine mickey thomson baja claw) går kordene kun 90 grader på rulleretningen. På radial (som du også får baja claw med, men ikke like grov utgave) går kordene 45 og og 135 grader på rulleretningen, og de har i tillegg en ekstra "såle" med korder på rulleflata. De har tynnere og svakere sider som gjør at de får mere fleks og bedre kontakt med veien i svinger og med forskjellige lufttrykk. Diagonal har sterke sider, og blir på en måte balongdekk som i donald. I svinger mister du derfor gradvis kontaktflate. Og de er mere kresne på lufttrykk for å få jevn kontaktflate. Diagonaldekk har litt mer rullemotstand enn radial pga tykke sider. Radialdekk har bedre grep på vei (mer kontaktflate) men slipper mer plutselig enn diagonaldekk.

Men hovedsaken er at i terenget med kvist og kvast så er det vanskeligere å punktere og lettere å fikse punktering på diagonaldekk. Og de groveste dekkene er somregel diagonal.

en type er bedre til å kjøre med lite luft, men husker ikke hvilken.