Gå til innhold



Foto

Brev fra Mitsubishi, skifte av styrearm.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
58 replies to this topic

#1 John A

John A

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Hei Mitsufolket!

I går fikk jeg brev fra Mitsubishi der jeg blir bedt om å avtale tid for skifte av en styrearm, det er ikke mer spesifisert hvilken del dette er. Dette skal gjelde utvalgte modeller av L200 og Pajero produsert i perioden 1992 til 2001, min er en '98 2,8L Pajero.

Ca ett år har jeg hatt en liten "klikk" eller "klakk" foran ved sidebelastning, dvs. når jeg svinger og sidekrefter oppstår. Dette har bare vært hørbart ved lav hastighet med vinduet nede, jeg kar ikke vært i stand til å kjenne noe "glapp" samme hvor mye jeg har prøvd. Har brukt en del tid på å krabbe rundt for å finne denne lyden og har til tider vært passe muggete. Har hatt EU-kontroll etter at denne lyden oppsto så jeg har ikke vært redd for at det skulle være noe alvorlig, og har bitt tenna sammen og ventet på 90 000km servicen som er rett rundt hjørnet og har tenkt at de skulle få lov til å finne "klakken" da.

Så til spørsmålet: Er det noen her som vet hvilken del som skal skiftes og om den kan være årsak til "klakken" min?


John A

#2 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 17 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Det er jo ille om du føler det sånn Mr. Driving, men åss`n tror Du det er å sitte på teknisk avdeling på MMC Norge, som det "hovedsakelig" er to stykker som svarer på tekniske spørsmål.. Hvordan kan de som sitter i andre enden vite at en er en oppegående og seriøs fyr i løpet av de første minuttene, og ikke en hodeløs bortskjemt drittunge med altfor mye knapper og glansbilder, med ideer som selv de mest oppfinnsomme her inne på Offroad.no ikke greier og komme opp med.. Det er så lett og si at den ene og den andre er en dust og tulling osv.. Men jeg har hørt det så inn`st inn i hæsteræva mange ganger at de på Tekniske avdeling på Østre Aker er så umulige, de svarer aldri på e-post og du får bare ufullstendige svar.. DET har jeg aldri opplevd, og hvorfor det.. Kan noen fortelle meg det..

Jeg tror det er fordi jeg alltid har spurt om konkrete ting, har aldri begynt en samtale rundt hvor mye koster det, eller er det noen rabatter og hente her.. Har videre alltid hatt belegg for det jeg spør om, og har jeg hvert i tvil har jeg alltid spurt en eller annen motorkyndig person til råd før jeg ringte, dvs. verkstedsmesteren på Hamar ol.. Det er mye en kan si om folk bortover på de forskjellige kontorer eller verkstedslokaler, men og henge ut noen og mene de burde være plassert på en helt annen plass synes jeg er feil.. Og da er mitt spørsmål videre, om disse to som gjør den jobben på Tekniske avdeling på MMC Østre Aker i dag, skulle bli byttet ut, hva skulle ha skjedd da, er det noen som tror ting har blitt så mye bedre av den grunn.. Det tror ikke jeg, jeg tror ting fungerer så godt som de kan i dag jeg..


Vel her var det mye babl og lite nytt, det kommer ingen knapper og glansbilder av undertegnede og hvorfor i huleste skulle noen ringe teknisk og spørre om rabatt !... på hva da ? teknisk selger ingen ting... Nei jeg ringer og spør om 100% konkrete ting og ganske garantert er jeg mer teknisk spesifikk enn deg... Og jeg ringer da for pokker ikke teknisk mmc for å være sosial ?... Nei hvordan kan de vite at dem som ringer er seriøse ?.... Vel man må vel ta alle som ringer inn seriøst ? ellers blir det vel litt rart, og anta at den som ringer inn ikke er seriøs ?

:"alltid hatt belegg " Alle som ringer inn må vel nesten ha belegg for å ringe å spørre ?... hvorfor ellers ringe inn. For moro skyld

Nei....når tilogmed noen ansatte i samme bedrift syns det er håpløst så.... ?... sier det vel mer enn noe annet.

#3 ray

ray

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Hei Mitsufolket!

Ca ett år har jeg hatt en liten "klikk" eller "klakk" foran ved sidebelastning, dvs. når jeg svinger og sidekrefter oppstår. Dette har bare vært hørbart ved lav hastighet med vinduet nede, jeg kar ikke vært i stand til å kjenne noe "glapp" samme hvor mye jeg har prøvd. Har brukt en del tid på å krabbe rundt for å finne denne lyden og har til tider vært passe muggete. Har hatt EU-kontroll etter at denne lyden oppsto så jeg har ikke vært redd for at det skulle være noe alvorlig.
John A

Opprinnelig postet av John A



Kan hende det hjelper å smøre endestopperne (fullsving stopper)
med fett. Har hjulpet mange biler med "klakk". Det har da vært i nesten full sving.

user posted image
Roar
KORC

#4 aiwass

aiwass

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 118 Innlegg:

Posted 29 January 2005 - 00:00

så da er det noe annet? hmm...*løpe ut og skru og banke litt*

#5 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

er selve kule som knekker av, bruddet blir som om det skulle vært skjert med kniv... en kompis med 98`L200 fikk denne knekt av for en mnd siden, han skulle snu på gardsplassen...

jeg får min byttet NÅ..


Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c

#6 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 29 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
liker ikke helt lyden...høres ut som bilen har vondt og det liker man ikke! må vel bytte!?


Pittmanarmen lager vel ikke noe lyd... det må være noe annet.
Problemet med pittmanarmen merker du ved at du mister styringa på bilen!mellow.gif

#7 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 29 January 2005 - 00:00

høres ut som endestoppen som subber, normalt med maks styre utslag

http://nitteberg.com


#8 aiwass

aiwass

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 118 Innlegg:

Posted 29 January 2005 - 00:00

har det vært dårli informasjon fra ledelsen til verksteder og utsalgssteder ang. denne styrearmen?

siden du (nordmøringen) sier at nå har delen kommet til norge og så ble den første posten ang. brevet med advarselen postet for snart 2 måneder siden...
liker ikke helt lyden...høres ut som bilen har vondt og det liker man ikke! må vel bytte!?

#9 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 29 January 2005 - 00:00

Nå er vist delene kommet til norge så da blir det vel orden på dette!

Beer gives you drain bamage

#10 aiwass

aiwass

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 118 Innlegg:

Posted 28 January 2005 - 00:00

jeg har nettop kjøpt en 96 modell L200 og har en irriterende lyd da jeg svinger med relativt stort ratt utslag. det lyder som om 2 metall biter skurer hardt inntil hverandre. kan det være samme lyden? vet ikke om denne delen er skiftet... burde jeg kontakte mitsubishi norge og høre?

#11 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Der armen er vel av støpegods... står den i fare for å ryke da kanskje siden den skal byttes ? ...

#12 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 05 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Når de oppdager en såpass vital del som kan være fatal, så er det jo viktig å få ut informasjon så fort som, overhodet mulig! Så får det være opp til den enkelte bruker hvordan de forholder seg til dette!!!


Joda det er jeg helt enig i, men Nordmøring her hadde jo til og med fått avtalt verkstedtime for å få den skiftet, og da bør vel delen være på plass? Men det finnes sikkert en fornuftig forklaring. Vet ikke hvilke rutiner verkstedene opererer med.

#13 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 05 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:

Men det virker litt dårlig planlagt å starte en slik kampanje, og så har man ikke delene på lager i Norge....

Opprinnelig postet av Pajerosan

Det synes ikke jeg... Når de oppdager en såpass vital del som kan være fatal, så er det jo viktig å få ut informasjon så fort som, overhodet mulig! Så får det være opp til den enkelte bruker hvordan de forholder seg til dette!!!

Mitsubishi har jo desverre et rykte på seg om å holde litt for lenge på slike hemmeligheter... sleep.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#14 glenn3500

glenn3500

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Glippingen tviler jeg på at er i pitmanarmen, det er nok heller slakk i hjelpesnekka.

Det er pitmanarmen som skal byttes, snakk med verkstedet du skiftet denne på Halvor, og ta med kvitteringen.
Sjekk bare at du har fått den modifiserte delen, ellers så er du like langt...mellow.gif!

Ps: Har dere fått dette brevet så MÅ dere bestille timen ASAP, det er en god grunn til at denne skal skiftes...!Ds

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no



Opprinnelig postet av Per F



Da her jeg tydligvis fått en umodifisert, for jeg fikk den saken bytta, men det hjalp ikke lenge. mad.gif

#15 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Har dere fått dette brevet så MÅ dere bestille timen ASAP, det er en god grunn til at denne skal skiftes...!Ds


Øhh... høres litt skummelt ut dette!
Derfor noen flere spørsmål:
Hva slags modifiseringer er gjort på denne "pitmanarmen"?
Hvordan kan man se om den er modifisert?
Får eiere av bruktimporterte biler slike brev?

#16 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Glippingen tviler jeg på at er i pitmanarmen, det er nok heller slakk i hjelpesnekka.

Det er pitmanarmen som skal byttes, snakk med verkstedet du skiftet denne på Halvor, og ta med kvitteringen.
Sjekk bare at du har fått den modifiserte delen, ellers så er du like langt...mellow.gif!

Ps: Har dere fått dette brevet så MÅ dere bestille timen ASAP, det er en god grunn til at denne skal skiftes...!Ds

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#17 John A

John A

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Pittman armen sitter rett ut fra servo snekka og er festet i tverrstaget med en kule.

Roar
KORC

Opprinnelig postet av ray



Takker! Er det mulig at det kan være glapp i denne som jeg kan høre men ikke kjenne? Og tro meg, jeg har kjent etter!

John A

#18 Pajero86

Pajero86

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 814 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

F..... da, den byttet jeg i sommer pga. mangel på EU kontroll. Kostet 17-1800 kroner, så det skal jeg ha igjen! mad.gif

Pajero86



#19 ray

ray

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Pittman armen sitter rett ut fra servo snekka og er festet i tverrstaget
med en kule.

user posted image
Roar
KORC

#20 John A

John A

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 30 November 2004 - 00:00

Jeg ringte MMC Norge AS og snakket med serviceavdelingen, etter at vedkommende fikk lest litt så fikk jeg høre at det er en pittmanarm som skal skiftes. Pittmanarm, javel.... Hvor sitter den/hva er det?

John A