Gå til innhold



Foto

Brev fra Mitsubishi, skifte av styrearm.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
58 replies to this topic

#41 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 10 December 2004 - 00:00

"" Ringte en gang(teknisk) for å høre om noen deler gikk overens men da gikk ikke engang identiske girkasser ifra 2 eldre gen1 biler overens.... Og man kan jo da lure på hvordan slike "personer" har livets rett innenfor bedrifter innenfor en markedsøkonomi.... virker jo som en kommune ansatt. ""

Det er jo ille om du føler det sånn Mr. Driving, men åss`n tror Du det er å sitte på teknisk avdeling på MMC Norge, som det "hovedsakelig" er to stykker som svarer på tekniske spørsmål.. Hvordan kan de som sitter i andre enden vite at en er en oppegående og seriøs fyr i løpet av de første minuttene, og ikke en hodeløs bortskjemt drittunge med altfor mye knapper og glansbilder, med ideer som selv de mest oppfinnsomme her inne på Offroad.no ikke greier og komme opp med.. Det er så lett og si at den ene og den andre er en dust og tulling osv.. Men jeg har hørt det så inn`st inn i hæsteræva mange ganger at de på Tekniske avdeling på Østre Aker er så umulige, de svarer aldri på e-post og du får bare ufullstendige svar.. DET har jeg aldri opplevd, og hvorfor det.. Kan noen fortelle meg det..

Jeg tror det er fordi jeg alltid har spurt om konkrete ting, har aldri begynt en samtale rundt hvor mye koster det, eller er det noen rabatter og hente her.. Har videre alltid hatt belegg for det jeg spør om, og har jeg hvert i tvil har jeg alltid spurt en eller annen motorkyndig person til råd før jeg ringte, dvs. verkstedsmesteren på Hamar ol.. Det er mye en kan si om folk bortover på de forskjellige kontorer eller verkstedslokaler, men og henge ut noen og mene de burde være plassert på en helt annen plass synes jeg er feil.. Og da er mitt spørsmål videre, om disse to som gjør den jobben på Tekniske avdeling på MMC Østre Aker i dag, skulle bli byttet ut, hva skulle ha skjedd da, er det noen som tror ting har blitt så mye bedre av den grunn.. Det tror ikke jeg, jeg tror ting fungerer så godt som de kan i dag jeg.. smile.gifsmile.gifsmile.gif




#42 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 10 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Et alternativ er å kjøpe Pitman armen og bytte den selv, da er du sikker. Den koster ca 17-1800 kroner. Jeg byttet den som sagt i sommer pga mangel på EU kontroll, og det ser ikke ut til at jeg skal få igjen noe av de pengene heller.....mad.gif


Opprinnelig postet av Pajero86



da reiser du ned å bestiller time, får den skifta og sier du vil beholde den gammle.... så kan pajerosan få den billig.......


Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c

#43 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 10 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Og man kan jo da lure på hvordan slike "personer" har livets rett innenfor bedrifter innenfor en markedsøkonomi.... virker jo som en kommune ansatt.


Dette er det vi som forhandler lurer på innimellom også blush.gif wink.gif

Takk for ros, Driving!laugh.gif


Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#44 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 10 December 2004 - 00:00

Hva sier eu regelverket til dette da?
Man skal jo ha lik garanti nå om man kjøper bil i utlandet, jeg ville ha gått videre med det!

#45 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
INGENTING var likt med de "norske" bilene.


Det er desverre ikke alle på MMC som er som Per F..... Hadde de det så tror jeg markedsandel til mitsu hadde vært endel større samt flere fornøyde kunder....

Ringte en gang(teknisk) for å høre om noen deler gikk overens men da gikk ikke engang identiske girkasser ifra 2 eldre gen1 biler overens.... Og man kan jo da lure på hvordan slike "personer" har livets rett innenfor bedrifter innenfor en markedsøkonomi.... virker jo som en kommune ansatt.

hehe husker spesielt kommentaren han kom med når jeg spurte om forskjellene imellom canter kassa(sen 87 ->)...... og den "gamle" kassa i forbindelse med å få bytta kassa.. Svaret var: Nei ! huff... "stønn", hvorfor vil du finne på noe sånt noe da... den girkassen du har er jo bra den det er jo bare enkelte kasser som går istykker fordi eierne har trekt for tunge hengere"..... fish.gif

men...men... hva kan man si... laugh.gif... You ran into the wrong person.. ohmy.gif

#46 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 10 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Ta kontakt med MMC Norge på 23376100 og spør etter Wold, da vil dere få svar på om bilen deres er innenfor denne kampanjen. Dette vil også anntagelig registrere bilen deres for evt seinere kampanjer også..!


Ringte telefonnummeret over i dag, og spurte etter Wold. Han var på ferie til 20 desember, så jeg fikk snakke med en Isaksen.
Jeg sa at bilen min var importert fra USA og spurte om jeg kunne forvente å få skiftet pittmanarmen. Dette er jo tross alt en meget skummel sak hvis delene ryker.
Karen ble meget avvisende og sa at bilen min er HELT forskjellig fra norske pajeroer. "Vi har ikke delekatalog til den heller" sa han.

Merkelig, for det har da aldri vært noe problem å få tak i deler når jeg har bestilt hos MMC. Bare å oppgi regnr. så får jeg de rette delene.
At bilen min er så forskjellig fra norske biler kan jeg heller ikke skjønne. Riktignok har den en spesiell motor, men resten er da kliss likt!devil.gif Men karen påsto at INGENTING var likt med de "norske" bilene.

Etter det jeg forstår kan svakheten med pittmanarmen føre til at kula knekker og dermed mister man styringa på bilen. Hva hvis dette skjer i 80km/t?
Jeg fikk bare beskjed om å henvende meg til forhandleren i USA og spørre dem om jeg kunne få deler der:blink:

Hvorfor kan ikke MMC norge og denne Isaksen vise litt service og undersøke om bilen trenger en ny del? Er importerte Mitsuer mindre Mitsubishi enn "norske" Mitsuer?

Bare noen tanker om en meget skummel sak! Er jo tross alt vitale styredeler det er snakk om!

#47 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 05 January 2005 - 00:00

Hadde time 4.jauar jeg, men verkstedet ringte mandag og fortalte at "delene ikke var kommet til Norge enda"???? Bløffer fyren eller?? Hadde jeg vært hjemme skulle jeg undersøkt "face-to-face", men synes det hører veldig snodig ut-MMC vet da vel nøyaktig hvor mange sånne som finnes i Norge?!?

Beer gives you drain bamage

#48 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 01 December 2004 - 00:00

Ta kontakt med MMC Norge på 23376100 og spør etter Wold, da vil dere få svar på om bilen deres er innenfor denne kampanjen. Dette vil også anntagelig registrere bilen deres for evt seinere kampanjer også..!

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#49 Shark

Shark

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 632 Innlegg:

Posted 01 December 2004 - 00:00

Hva ble det til for oss med import bil da??




Kenneth
92425698
Nesodden offroad team.

#50 John A

John A

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 01 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:


Kan hende det hjelper å smøre endestopperne (fullsving stopper)
med fett. Har hjulpet mange biler med "klakk". Det har da vært i nesten full sving.

user posted image
Roar
KORC

Opprinnelig postet av ray



Takker for tipset men den kjenner jeg fra før. Denne lyden kommer selv med lite rattutslag.

John A

#51 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 12 February 2005 - 00:00

Slik gjøres det i England:

http://www.pocuk.com...manarmrcall.htm


Med forbehold om at jeg tolker engesken riktig:
Det ser ut til at Mitsubishi i England bytter pittmanarmen kostnadsfritt også for eiere av bruktimporterte Pajeroer....

We are also taking the equally positive view that those owners of grey imports should have their vehicles attended to as well".
The recall work will be carried out free of charge, and takes around one hour


Mens i Norge skyr de oss som pesten, til tross for dette faktum:

The recall is to replace the Pitman arm ball stud within the steering, which can corrode and potentially fail. Eleven incidents of steering failure, including two accidents, have been reported; water, grit and mud intrusion under the lip of the steering joint's protective cover is thought to play a part. "Continuous heavy use with repetitive force, driving in severe off-road conditions, for example, could cause the ball stud to break with a loss of steering control", says Mitsubishi.

God reklame dette!fish.gif

#52 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 17 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Så kan du da fortelle meg hvordan jeg har fått godkjent bilen min, hvor mye hjelp tror du jeg fikk av den lokale Mitsubishi leverandør..


Såvidt jeg vet etter det du har fortalt har du aldri fått hjelp ifra mitsu ??! men hva i huleste har det med saken å gjøre ?..... Jeg skrev om dårlig/elendig kundebehandling og til tider fullstendig neglisjering av kunder i oslo.

Kopi av melding:
Du må huske på, eller Dette vet du jo helt sikkert i og med du selv hevder og ha så langt bedre teknisk innsikt enn meg, at de som sitter i Oslo bestemmer egentlig ingen verdens ting, de kan annbefale en forandring, men stort sett er det De i Japan som tilslutt har det siste ordet.


Nei de i japan har lite å si, bilene tilpasses de enkelte markeder og krav ifra myndigheter i norges tilfelle. .. samferdselsesetaten/Biltilsynet... biler har blitt endret for det norske markedet, pga av at de ikke oppfyller Norske krav. Det eneste japan kan gjøre er å pålegge lokale distributører sin forretningspolitikk.
Og ja jeg har fått endret egenskaper på bilen ved hjelp av anbefalinger ifra lokal leverandør det er de som vet hvordan "Norsk" politkk er og hvordan den håndheves. Trafikkstasjonene henviser hele tiden til at man må ha en skriftlig anbefaling ifra leverandør.
Men igjen hvordan påvirker dette hva jeg skrev, som du gikk til angrep på. Selv om de ikke bestemmer ting så har faktisk jeg aldri ringt teknisk for godkjennings spørsmål men kun for tekniske opplysninger skisser osv...

Kopi av melding:
Og at du blander kortene med knapper og glansbilder, burde vel Du da med sånn en oppegående teknisk innsikt vite hva tanken bak dette var, men dersom dette innlegget ovenfor var og ****e opp meg og gjøre meg mindre blid, da kan jeg gratulere deg med at det har du greid usedvanelig bra..


Hva blander jeg... ?... du skriver usedvanlig uklart i tilfelle !...

Kopi av melding:
Jeg husker en fyr som var meg å kjøre og hadde problemer med noe småtteri, dvs. kjetting bruk, hvem fikk du hjelp av.. Jeg har aldri ment å tråkke på noen som kjører en annnen type Pajero enn meg selv, men jeg registrer en sånn motbydelig tone mot visse som kjører Gen II, selv om dette sikkert i visse tider er på sin rette plass..


Jeg har aldri slengt dritt om gen2 ?... Vennligst dokumenter !...
Kjettingkrøll joda... du hjalp til (og jeg minns å ha takket for hjelpen) men mest peil må jeg nok gi til en person som til vanlig drev innfor landbruket og kunne sette på traktorkjettinger i blinde. (husker desverre ikke navn).

Kopi av melding:
Og jeg skjønner ikke at du kan ta mitt innleg som hettsing mot DEG, fordi jeg bare prøvde og forklare åss`n ting kunne være i visse sammenhenger, jeg skrev aldri at sånn er DET..



Jeg skriver inn et innlegg som på sterkeste måte sympatiserer med personen som har en amerikansk modell og fikk usedvanlig dårlig respons hos MMC. Jeg fortalte selv om mine HELT utrolig opplevelser og at jeg nesten sitter igjen etter en telefonsamtale og ser inn i telefonrøret og lurer på er det mulig !. Du repliserer med at det kan ikke bli noe bedre og siden du føler at du har fått god respons hos MMC så kan umulig noen andre ha fått elendig behandling. Deretter lister du opp forskjellige scenarior som sannsynligjør at de som ringer inn har skylden og på ingen måte MMC. Du kan faktisk nesten ikke implisere det på en klarere måte. Er det da rart at jeg føler meg litt uthengt da jeg har ringt inn og fått en talentløs behandling. Da må jo i tilfelle jeg har pruta eller spørt om jeg kunne bygge om T-ford til en pajero variant av Lancer ? Eller få godkjent dumperhjul på en pajero. ?



Kopi av melding:
Det er bra det Driving, men tror du bare at det er sånne teknisk begavede folk som ringer inn til tekniske avdeling på Mitsubishi, tror du det ikke kommer telefoner inn dit som tar pusten fra den mest ærfarne tekniker..


Vel uansett spørsmål så er det faktisk deres jobb og replisere hyggelig å prøve å hjelpe, eller hyggelig beklage at det kan jeg desverre ikke bistå med. Jeg har tidligere jobbet med noe IT support blant annet og du verden hvor talentløse spørsmål som kommer inn for eksempel når man finner ut at personen har glemt å plugge i skjermen ?... Man kunne le og håne av en slik person eller glatt avslå, men det gjør man ikke man opptrer profesjonelt og hjelper til så godt man kan.

Kopi av melding:
Ps: Jeg kunne ha skrevet langt mer og utbrodert dette i det vide og det brede, men jeg gir meg levende over da et innlegg som i utgangspunktet var som en opplysning, men det resulterte i å hettese meg, kanskje var det begrunnet, men jeg vet i alle fall en ting..


Hetse deg ?... Hvor skrev jeg at Jeepir var dust eller jeepir er håløs osv.... ?... Jeg motdebatterte ditt innlegg med et kanskje litt kort dermed litt krast svar på grunn av at jeg var totalt uenig med det du skrev. Du hevder at du bare skrev til opplysning ?... jeg registrerte svært få faktasetninger og flere ganske hissige ord

Kopi av melding:
hodeløs bortskjemt drittunge

Kopi av melding:
Men jeg har hørt det så inn`st inn i hæsteræva

Kopi av melding:
den andre er en dust og tulling osv


Kopi av melding:
Det er jo ille om du føler det sånn Mr. Driving, men åss`n tror
Du det er å


Så dette er ren opplysning og på ingen måte rettet mot meg ?.?
Og siden du helt klart motdebatterer det jeg skrev så er det ikke hets men motdebatterer jeg deg så er det hets ?....

#53 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 17 December 2004 - 00:00

kan jo tenkes det har noe med hva slags spørsmål det ble stilt da.... kan jo fort være mange som ringer dit for å høre om den delen går over for den delen og om den delen passer på pajero som sitter på lastebil og ditt og datt...
slike spørsmål har ikke mmc teknisk noe med å svare på, de er ikke inntresert i bastarder.. de mener selvsagt at det skal brukes original deler og helst nye fra deres delelager.....

sier ikke at du driving spørte om slike duste ting for å få billigere deler til å passe din bil, men er sikkert mange som gjør det.......
bare så det også er med i tankene..........


Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c

#54 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 17 December 2004 - 00:00

"" Hetse deg ?... Hvor skrev jeg at Jeepir var dust eller jeepir er håløs osv.... ?... Jeg motdebatterte ditt innlegg med et kanskje litt kort dermed litt krast svar på grunn av at jeg var totalt uenig med det du skrev. Du hevder at du bare skrev til opplysning ?... jeg registrerte svært få faktasetninger og flere ganske hissige ord ""

Det at du åpner med og refferere til alt det jeg skrev, er altså ingen uthenging av meg.. wtf.gif

"" Såvidt jeg vet etter det du har fortalt har du aldri fått hjelp ifra mitsu ??! men hva i huleste har det med saken å gjøre ?..... Jeg skrev om dårlig/elendig kundebehandling og til tider fullstendig neglisjering av kunder i oslo. ""

MMC Norge kunne ikke utstede noen dokumentasjon, da de ikke hadde den kjennskapen til Pajero`er med store hjul, selv om denne typen gikk på Island, men dokumentasjon fra Island holdt ikke for Norske forhold, men i og med det eksisterte en Gen II med TÛv dokumentasjon, fikk jeg en dokumentasjon fra MMC som tilsa at skulle de ha bygget opp en bil med 35" hjul ville de nok heller ha gått for en lang Gen II i stedet for en kort Gen II, dette holdt med nød og neppe biltilsynet i Trondheim..

"" Nei de i japan har lite å si, bilene tilpasses de enkelte markeder og krav ifra myndigheter i norges tilfelle. Samferdselsesetaten/Biltilsynet. ""

Pussig da at Vegdirektoratet og Biltilsynet krever dokumentasjon fra importør / fabrikant.. Like snodig at tekniske avdeling må innhente dokumentasjon på modifiseringer fra fabrikant. Dersom Det virkelig er som du beskriver da..

"" Kopi av melding:hodeløs bortskjemt drittunge "" Kopi av melding: Men jeg har hørt det så inn`st inn i hæsteræva "" Kopi av melding:den andre er en dust og tulling osv. ""

Det er jo bra du tar ting ut av mening: Hvordan kan de som sitter i andre enden vite at en er en oppegående og seriøs fyr i løpet av de første minuttene, og ikke en hodeløs bortskjemt drittunge med altfor mye knapper og glansbilder, med ideer som selv de mest oppfinnsomme her inne på Offroad.no ikke greier og komme opp med.. Det er så lett og si at den ene og den andre er en dust og tulling osv..

Har det noen gang virket som om jeg har ment at du er noe av de ordene jeg ramser opp her, dvs. de ordene du reffererte til.. Fordi jeg vet faktisk at det er en del rare ting som folk spør om.. Tror ikke at jeg var så veldig arrogant og motbydelig på Hvalsmoen, eller andre plasser vi har møttes, likevel hevder du at jeg ikke har teknisk innsikt og Du er så langt bedre enn meg..

"" Jeg motdebatterte ditt innlegg med et kanskje litt kort dermed litt krast svar på grunn av at jeg var totalt uenig med det du skrev. Du hevder at du bare skrev til opplysning ? ""

Jeg spurte vel egentlig om dette: men åss`n tror Du det er å sitte på teknisk avdeling på MMC Norge, som det "hovedsakelig" er to stykker som svarer på tekniske spørsmål.

Videre med en forklaring på at det faktisk sitter mennesker der som sikkert som deg og meg kan ha en dårlig dag: Hvordan kan de som sitter i andre enden vite at en er en oppegående og seriøs fyr i løpet av de første minuttene, og ikke en hodeløs bortskjemt drittunge med altfor mye knapper og glansbilder, med ideer som selv de mest oppfinnsomme her inne på Offroad.no ikke greier og komme opp med.. Det er så lett og si at den ene og den andre er en dust og tulling osv.. Men jeg har hørt det så inn`st inn i hæsteræva mange ganger at de på Tekniske avdeling på Østre Aker er så umulige, de svarer aldri på e-post og du får bare ufullstendige svar.. DET har jeg aldri opplevd, og hvorfor det..

"" Nei jeg ringer og spør om 100% konkrete ting og ganske garantert er jeg mer teknisk spesifikk enn deg.. ""

Dette er svar fra deg til meg.. Fortsatt ingen hettsing mot meg som person.. wtf.gifwtf.gifwtf.gif

"" Ringte en gang(teknisk) for å høre om noen deler gikk overens men da gikk ikke engang identiske girkasser ifra 2 eldre gen1 biler overens.... Og man kan jo da lure på hvordan slike "personer" har livets rett innenfor bedrifter innenfor en markedsøkonomi.... virker jo som en kommune ansatt. ""

Ta og les spørsmålet ditt en gang til: Ringte en gang(teknisk) for å høre om noen deler gikk overens men da gikk ikke engang identiske girkasser ifra 2 eldre gen1 biler overens.

Si meg var det deler fra to identiske gir kasser du lurte på om gikk overens, eller var det noe annet.. wtf.gifwtf.gifwtf.gif

"" den girkassen du har er jo bra den det er jo bare enkelte kasser som går istykker fordi eierne har trekt for tunge hengere". ""

Jeg vet det var snakk om noen problemer ang. Gen I kassene, de skar seg da de ikke fikk nok olje, men om dette er riktig eller feil skal ikke jeg på-stå, men dette vet vel sikkert noen andre..

"" og ikke en hodeløs bortskjemt drittunge med altfor mye knapper og glansbilder ""

Er vel en kjennsgjerning at det finnes Dem blant oss som er født med en sølvskje, eller rik onkel som sørger for å få skilter på den ene eller andre prosjektet som går stygg fort.. Dette har vel blitt debattert før, og om du føler deg truffet av denne, får du lese innlegget en gang til..

"" Men igjen hvordan påvirker dette hva jeg skrev, som du gikk til angrep på. Selv om de ikke bestemmer ting så har faktisk jeg aldri ringt teknisk for godkjennings spørsmål men kun for tekniske opplysninger skisser osv. ""

Dette var vel skisser på to gir-kasser du lurte på.. Var det ikke det.. wtf.gif

Men om disse innleggene mot meg gjør deg mer happy, så kan vi godt fortsette i det uedelige.. mad.gifmad.gifmad.gif



#55 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Ka e det som skjer her, æ sitt å læs om at Jeepir får på pukkelen, bare for at han tar folk i forsvar.. Æ trudde Mitsubishi folket skulle stå sammen, nei du Driving, Æ trur pinadø du må få dæ brilla! Les det første innlegget ditt en gang til:devil:

Om det så er at visse skal kjøpe seg vennskap i dårlige tider, er det jo tydelig at andre ikke trenger det!



#56 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Som jeg skrev i innlegget. før skriver jeg igjen, fordi noen ikke kan lese

Kopi av melding:
Det at du åpner med og refferere til alt det jeg skrev, er altså ingen uthenging av meg..


Det var det DU aller først gjorde med mitt innlegg !

REF:
Kopi av melding:
"" Ringte en gang(teknisk) for å høre om noen deler gikk overens men da gikk ikke engang identiske girkasser ifra 2 eldre gen1 biler overens.... Og man kan jo da lure på hvordan slike "personer" har livets rett innenfor bedrifter innenfor en markedsøkonomi.... virker jo som en kommune ansatt. ""

Det er jo ille om du føler det sånn Mr. Driving, men åss`n tror Du det er å sitte på teknisk avdeling på MMC Norge, som det "hovedsakelig" er to stykker som svarer på tekniske spørsmål.. Hvordan kan de som sitter i andre enden vite at en er en


For å lempe inn med teskje her blir mitt første innlegg Quota og du stiller et retorisk spørsmål som du senere svarer på. !

Kopi av melding:
"" Nei de i japan har lite å si, bilene tilpasses de enkelte markeder og krav ifra myndigheter i norges tilfelle. Samferdselsesetaten/Biltilsynet. ""

Pussig da at Vegdirektoratet og Biltilsynet krever dokumentasjon fra importør / fabrikant.. Like snodig at tekniske avdeling må innhente dokumentasjon på modifiseringer fra fabrikant. Dersom Det virkelig er som du beskriver da..


Ja kanskje du syns det er rart, men ta for eksempel sidemarkeringslys på biler..... De var ikke lovlige i norge før Volvo S40 kom med sidemarkeringslys og EU godtok dette. Eller det fakta at Kufangere og utforming av disse har så godt som ingen krav i Amerika, Australia og Asia mens i Norge og EU så er det spesifikke krav til utforming av bilens front og alle som selger biler på det europeiske markedet må forholde seg til disse kravene. Fins mange eksempler... Det at endel Amerikanske godkjente frontlykter og lignende ikke var godkjent i norge ?... Biler som kom til norge måtte bytte lys ! ?

Kopi av melding:
Har det noen gang virket som om jeg har ment at du er noe av de ordene jeg ramser opp her, dvs. de ordene du reffererte til.. Fordi jeg vet faktisk at det er en del rare ting som folk spør om.. Tror ikke at jeg var så veldig arrogant og motbydelig på Hvalsmoen, eller andre plasser vi har møttes, likevel hevder du at jeg ikke har teknisk innsikt og Du er så langt bedre enn meg..


Har jeg hevdet noe sted at du var arrogant på hvalsmoen eller andre steder vi har møttes ?.... ? HÆ hvorfor bruker du det i argumentasjonene. Vel nå er det først og fremst du selv som har hevdet at du ikke har så god teknisk innsikt, og jeg har fortsatt ikke hevdet at jeg er langt bedre enn deg noe sted (briller) ?.... At jeg skrev at jeg stiller iallefall like konkrete tekniske og bedre forespørsler enn deg... ja det skrev jeg... Ikke noe mer ikke noe mindre... Da er det du som tar ting ut av sammenheng. Men beklager hvis det var for uklart for deg.

Kopi av melding:
"" Ringte en gang(teknisk) for å høre om noen deler gikk overens men da gikk ikke engang identiske girkasser ifra 2 eldre gen1 biler overens.... Og man kan jo da lure på hvordan slike "personer" har livets rett innenfor bedrifter innenfor en markedsøkonomi.... virker jo som en kommune ansatt. ""

Ta og les spørsmålet ditt en gang til: Ringte en gang(teknisk) for å høre om noen deler gikk overens men da gikk ikke engang identiske girkasser ifra 2 eldre gen1 biler overens.

Si meg var det deler fra to identiske gir kasser du lurte på om gikk overens, eller var det noe annet..


ÅÅÅ beklager at jeg brukte benevnelsen del... men det bruker jeg av og til siden girkassen er den del av bilen... Spør som oftest om flere ting når jeg ringer inn. Men IGJEN .... HÆÆÆ hva har det med saken å gjøre !! Jeg medsympatiserte/klagde over elendig kundebehandling

Kopi av melding:
"" den girkassen du har er jo bra den det er jo bare enkelte kasser som går istykker fordi eierne har trekt for tunge hengere". ""

Jeg vet det var snakk om noen problemer ang. Gen I kassene, de skar seg da de ikke fikk nok olje, men om dette er riktig eller feil skal ikke jeg på-stå, men dette vet vel sikkert noen andre..


Og ? han på teknisk hadde feil uansett !

Kopi av melding:
"" Men igjen hvordan påvirker dette hva jeg skrev, som du gikk til angrep på. Selv om de ikke bestemmer ting så har faktisk jeg aldri ringt teknisk for godkjennings spørsmål men kun for tekniske opplysninger skisser osv. ""

Dette var vel skisser på to gir-kasser du lurte på.. Var det ikke det..


Nei det var ikke det... men hvorfor lurer du på det ?

Kopi av melding:
Men om disse innleggene mot meg gjør deg mer happy, så kan vi godt fortsette i det uedelige..


Så andre folk kan ikke syns at innlegg du poster mot dem er feil og svare ?
Så folk kan ikke være uenig og motdebattere deg... ok greit å vite til senere..... Jeg har ikke tenkt til å sende flere innlegg hvis ikke du absolutt må ha siste ordet da ?.... Så da er det vel litt opp til deg å...wink.gif

#57 John A

John A

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Denne tråden startet jeg med et spørsmål om bytte av deler og en ulyd, og jeg vil ha meg frabedt denne drittkastinga om hvem som skrev hva.
Dette kan dere gjøre på PM, mail eller starte deres egen drittkastetråd!!

Men ellers så er jeg blid og fornøyd, god Jul til dere alle!

John A

#58 tortrygg

tortrygg

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 02 January 2005 - 00:00

Tilbake til "klikk eller klakk" som John A beskriver. Hadde dette på min Pajero -92 mod. også. Fant ikke slakk noen steder, men det viste seg å være slakk i innfestninger til bærebroen venstre foran. Dro til skruene 1/4-1/2 omdr. og lyden forsvannt!!!!!

#59 Steika

Steika

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 02 January 2005 - 00:00

MMC Norge kan GARANTERT finne de delene som trengs, samme hvilken mitsu det er! De er tross alt en representant for produsenten og kan ut fra rammenr el. lignende like enkelt snakke med fabrikken og få det send direkte derifra og til Norge, uten at det må innom USA! Det handler bare om VILJE!!

Stein Øyvind