Gå til innhold



Foto

Liker det ikke, men ønskes slettet!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
58 replies to this topic

#1 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

.

#2 Catosen

Catosen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Posted 25 April 2005 - 23:00

Hvordan er ståa med dette egentlig ?

Catosen

#3 RmB

RmB

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1020 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

ja, du må bare holde deg rolig å ikke la deg rive med.. uansett hva han finner på


Rune B.
http://www.offroad.n...e=View&RID=1031

#4 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

Det som er viktig fra din side nå er å ikke miste fatningen wink.gif Bare holde seg helt profesjonell overfor han. Det gir deg et mye bedre utgangspunkt i fall det skulle bli sak av dette.....

__________________________________________________

user posted image "Outer diameter of all pipe must exceed the inner diameter. Otherwise the hole will be on the outside."



#5 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 07 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Nei, er norsk som brunosten jeg. Født og oppvokst på hamar, hedmarken. Men jeg har ikke noe i mot mørkhudede, ikke så mye i allefall. Men, det er jo litt tåplig av en "seriøs" selger å bruke slike sjargonger. hehehehe


Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

Opprinnelig postet av Denominator


he he.. ja d er ikke nokka serlig

Kjell Ivar Knutsen
Alta
Min garage: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=1553

Garasje på billbyggings forumet
http://www.bilbyggin...topic.php?t=337

#6 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 31 January 2006 - 00:00

Det er synd du skal få pepper for å stå på din rett. Denne selgeren er vel ikke noe å synes synd på, tenk på hvor mange han har laget helvet for, ikke alle som orker det du har orket å gjort. Ikke slet den før du får penga dine i allefall.

AR

#7 CXT

CXT

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 618 Innlegg:

Posted 09 April 2005 - 23:00

hei der Denominator har det kommet en løsning på saken eller

Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..

#8 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 04 February 2005 - 00:00

Du er i hvertfall utrolig tålmodig! Håper virkleig du får tatt denne fyren-stå på!!

Beer gives you drain bamage

#9 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 04 February 2005 - 00:00

syke syke mann... blir kvalm ad går ann å være slik... han er jo ikke god.. DIGGER DEN SIDEN; JEG HAR SENDT DEN PÅ MAIL TIL ALLE JEG KJENNNER.. stå på...

Kjell Ivar Knutsen
Alta
Min garage: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=1553

Garasje på billbyggings forumet
http://www.bilbyggin...topic.php?t=337

#10 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Denominator: hva var det som gjorde at du handla bil så langt unna?


1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 265/75-16 | Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157
1978/80 Chevy Blazer K5 - 305/350 LPG - th350


#11 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Hehe, nei ideen e vel ikkje så gal, men det som bli utfordringa bli vel å finn ut kor på forumet man evt sku legg det ut førr at det ikkje sku bli lagt på "feil" plass, og dermed sletta/fløtta/låst osv.

Men nok om det på DENNE tråden, ellers bli vel denne og sletta/fløtta/låst blush.gif

Va nu berre en sak eg kom t å tenk på i forbindelse med kjøp av bruktbil, som jo ikkje alltid e så greit...

Stefan

-Volvo Feltvogn 1966 - SOLGT
-Toyota Corollux 2,2d prosjekt
-Subaru 1800 stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-2 stk gamle Opel.
user posted image


"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#12 CXT

CXT

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 618 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Håpa forresten at man kan ordne det sånn at man kan hjelpes vess nån ska kjøp bil fra anna kant av landet, sånn at man kan få nån "upartiske" t å fer å se på kjøretøyet før man kjøp. Selvfølgelig kan ting dukk opp likevel, men det gjør i hvert fall sjangsen for å bli lurt litt mindre.

Så vess nån ska kjøp bil i området der eg bor, så kan eg gjerne vær behjelpelig med å se på/ta bilda/prøvekjør/NAF-test osv før nån kjem reisende fra land og strand! Vi bor i et LAAANGT land.. Og hvis eg ska kjøp bil ra andre steder så vil eg nok spør om hjelp!


dette var sørmen mæ ikke dumt Stefan E.biggrin.gif



Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..

#13 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Ikkje førr å bland seg inn unødig, fint vess det ordna seg!

Men har gått i ei felle sjøl en gang, og har i den forbindelse et tips vess man ska kjøp bruktbil usett fra private. BESTILL OG BETAL FOR GUDS SKYLD TEST PÅ VERKSTED SJØL!!!

I mitt tilfelle var det sånn at vi blei enig om at selger sku sett bilen på verksted for å få tatt en bruktbiltest på den, sånn at eg hadd ei viss peiling på feil og mangler med bilen. Så langt alt vel, bilen blei henta og oppdaga etterhvert feil på bilen for ca 40 000 i dela, på en bil som kosta 45000,-. mad.gif

Fikk medhold i forbrukerrådet, og selger godtok å ta bilen tilbake. Men det hadd eg ikkje lyst t, før hadd jo tross alt kosta litt å få henta den, og hadd brukt den i et par måneder.

Det viste seg at verkstedet ikkje kunne "taes" for den dårlige taksten, fordi selger hadde betalt og fikset testen. Og da var det kun selger som kunne gå mot verkstedet i en evt sak. Og det ville han ikke for han hadde "forbindelser" til verkstedet. Så da satt eg der som en idiot...sleep.gif

Det va forresten ganske strengt det der, vess man sku gå videre med saken, mått bilen ikkje brukes t saken var avgjort, og vess bilen sku leveres tilbake hadd faktisk selger krav på "leie" for det som bilen var brukt!

Jævli skummelt det der med å kjøp brukte bila usett!

Håpa forresten at man kan ordne det sånn at man kan hjelpes vess nån ska kjøp bil fra anna kant av landet, sånn at man kan få nån "upartiske" t å fer å se på kjøretøyet før man kjøp. Selvfølgelig kan ting dukk opp likevel, men det gjør i hvert fall sjangsen for å bli lurt litt mindre.

Så vess nån ska kjøp bil i området der eg bor, så kan eg gjerne vær behjelpelig med å se på/ta bilda/prøvekjør/NAF-test osv før nån kjem reisende fra land og strand! Vi bor i et LAAANGT land..smile.gif Og hvis eg ska kjøp bil ra andre steder så vil eg nok spør om hjelp!laugh.gif

-Volvo Feltvogn 1966 - SOLGT
-Toyota Corollux 2,2d prosjekt
-Subaru 1800 stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-2 stk gamle Opel.
user posted image


"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#14 CXT

CXT

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 618 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

det var en dyr olje skift:P

Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..

#15 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Av og til må man bare hyre advokat,nor folk ikke vil gi seg enda de vet de har forsøkt seg på svindel og i tilegg er frekke ,er nok advokat eneste løsning,viss han ikke alerede er konkurs kan det være nok med et brev fra en advokat så han skjønner at du mener alvor,det var det som skulle til i en episode dær jeg fikk "overhalt" en girkasse og bla byttet kammer i en HD motor jeg hadde for noen år siden,da jeg hadde betalt 9000 kroner og fått motoren hjem,viste det seg at det kun var olja som var byttet. I det tilfelle holdt det heldigvis med et brev fra en advokat.Lykke til

#16 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Flotte greier... smile.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#17 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 14 March 2005 - 00:00

Jah må snakke om... blir nyskjerrig på innholdet i mailene til den karen hær...
Men stå på.. og lykke til!! håper virkelig du vinner fram i denne saka..



Rana Offroad Team

Real Cowboys smell like Dieselfuel

Save a Horse, Ride a Cowboy

#18 CXT

CXT

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 618 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

åssen går det egentlig med denne saken for tia:wtf:

Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..

#19 Galaxiebill

Galaxiebill

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 04 April 2005 - 23:00

Hei,

Synd at noen forhandlere og noen private forsøker å jukse kunder. Det er jo egentlig å opptre uærlig... eller man kan si det på en annen måte... vedkommende er en tyv, for det er jo å lure til seg penger på uærlig vis.

Jeg er fra Troms, med 6 biler i stallen, en "truck", og fem "cars". Vanligvis kjøper jeg bruktbil i så skral forfatning at jeg ikke blir lurt.
Men, i 2003 gjorde jeg et godt kjøp... kjøpte 1965 Ford Galaxie fra Milwaukee, fra en Amerikaner jeg traff på en e-post liste.

Og, treffer man på rette Amerikaneren, så har man venn for livet, og blir ikke snytt. Betalte $2500 for bilen, den kom i container til Oslo, jeg dro dit, åpnet selv containeren, satte på batterikablene, klatret inn i bilen, filte på starteren til forgasseren var full og bilen startet. Kjørte ut, rensket i containeren, knakk kubeinet til fraktselskapet, og slapp dermed helt unna trøbbel med dem. Det var ikke opplevd tidligere. Satte meg inn i bilen, hentet meg vinterdekk... skiftet to hovedlys som var gått, og kjørte hjem til Troms på vinterføre... Etter en måned ute i snøen, kjørte jeg så til biltilsynet, fikk bilen godkjent uten en eneste anmerkning... det eneste var at han ble stille da han oppdaget at det var tromler foran... måleren på bremsetesten hadde vist 143 på det ene hjulet og 144 på det andre... og det skulle ikke være mulig med tromler. Så rette bremser får man knapt med skiver.

Og bilen er så retningsstabil at jeg ikke har kjørt noe som går rettere etter veien.

Så, det går an å gjøre bra kjøp usett også... alle er ikke dumme å handle med.

Besøkte selgeren i fjor, vel vel... det er i all fall en ting man kan si om ham, og det er at han kan '65 Ford Galaxie... har eid en eller flere helt siden 1966... og mannen er i dag 61 år. Skrudd 65 Galaxie hele sitt liv med andre ord. Sånn på verdensbasis rangerer han vel i området 2-3 av de pr. i dag som vet mest om 1965 Ford Galaxie... helt utrolig å ha med sånne folk å gjøre.

En drøm... så ikke mist håpet... de gode finnes også.

Så, mens jeg var i USA i fjor, så skulle jeg ha noen deler hjem,,, og kjøpte et vrak mer eller mindre som embalage for delene mine... spurte frakt agenten om jeg kunne sende den ro-ro med deler inni,,, han undersøkte med Wilhelmsen, og fikk ja til svar. På egen risiko, men ellers ikke noe problem.
Bilen kom, alt var endevendt, noe var stjålet, og Autolink i Drammen, han som hadde kjørt bilen husket godt den, den var jo i så dårlig forfatning men gikk jo godt... men noen deler i bilen kunne han ikke huske... og da var det omtrent jevnt med seteryggen i baksetet og fult på passasjersiden i forsetet også...

Nei, det måtte man regne med, i Drammen stod bilene med nøklene i og åpent tilgjengelig for alle folk. Og det kaller man en international havn.
Og damen i Narvik jeg fikk nøklene av... har aldri sett et menneske så nervøs.

Sånt lukter det av.. så man lærer... aldri mere ro-ro... bare container, og åpne den selv og ta bilen ut selv.
Skader man noe da, så har man seg selv å takke.



Hilsen Bill

#20 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

Jeg har også vært utfor en lignende sak, med en Opel jeg kjøpte for en stund tilbake, der heller ikke noe var som det skulle, og selger ikke tok noe særlig ansvar.. koste meg over 30000 på det året jeg hadde den..
Endte med at bilen ble bytta inn mot nybil..


Stå på.. håper du klerer å få gitt denne fyren en skikkelig knekk!

________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine smile.gif"