Gå til innhold



Foto

Gammelgarasjens venner


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
44 replies to this topic

#1 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 04 December 2004 - 00:00

Kan vi som vil beholde de gamle garasjene ulåst skrive oss opp her?? Hvis vi er mange nok, må vel offroad.no ta hensyn til det? De nye gir mange muligheter mm, men de har glemt en viktig ting: DE ER RETT OG SLETT UTRIVELIGE!!!

A&A: Dere gjør en fantastisk jobb, og jeg har på ingen måte lyst til å virke utakknemlig, men denne katastrofen MÅ unngås...

#2 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Da låses emnet ettersom man kanskje er kommet til det nærmeste punkt av en slags enighet...

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#3 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Da er det rimelig klart at de gamle garasjene våre er en saga blott mht oppdateringsmuligheter. Da tenker jeg vi samler oss og fortsetter inne på den andre garasjetråden, med å få en liknende garasjefunksjon integrert i de nye garasjene som foreslått?

Da er det vel greiest at denne tråden låses faktisk?

#4 Herman

Herman

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 840 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Jeg er enig i det Zuki skriver. De nye garasjesidene har vært varslet en stund, men det har vært svært lite info om hvordan dette vil virke (i så fall har jeg klart å unngå denne infoen.....). Slik de nye garasjene fremstår nå, er de kun en slags utvidet "rigs" side. Dette er langt fra det jeg hadde håpet på. sleep.gif

De gamle garasjene har noen bakdeler. Det jeg savner mest er muligheten til å redigere / slette innlegg. Men uansett var de bedre enn de nye.... Min garasje har blitt brukt som "prosjektdagbok", og da er det nødvendig at innleggene kommer i kronologisk rekkefølge. Dette er, så vidt jeg kan se, ikke mulig med de nye garasjene.

Jeg vil be administratorene vurdere dette på nytt, da det etter min mening vil være et stort tap for offroad.no dersom garasjesidene i nåværende form skulle forsvinne. Betaler gjerne 200 kr. pr. år for medlemskap og for å beholde den gamle garasjen.



Opprinnelig postet av HH



Helt enig:)

HJL
user posted image

#5 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Kanskje vi kan bevare den gamle formen på et vis:

Har snakka litt med Anders på msn, og foreslått noe som han ikke var helt uinteressert i, basert noe på Evos forslag i det andre garasje-emnet:

En funksjon i garasjeløsningen hvor alt fungerer som i de gamle garasjene, bortsett fra at bildene er små inntil man trykker på dem (thumbnails). Da kan den gode flyten i garasjene bevares, samtidig som båndbreddeproblemet blir overkommelig.

Dette ser ut til å være den eneste måten vi kan bevare noe som likner de gamle garasjene våre på, og jeg foreslår at vi som er interessert i å beholde formen fra de gamle garasjene jobber for dette.

#6 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Jeg syntes faktisk vi skal huske på at Anders og Anders gjør en kjempejobb og har gjort det lenge for oss brukerene. Jeg har hatt garasje og kommer nok ikke til å lage en ny men uansett så vil jeg bruke forumet og kunne snakke med alle de koslige folka her. Syntes det er litt synd at man ikke kan overføre garasjene sine men det er mange garasjer med mange innlegg som ingen leser mer og så greit å få rydda opp litt. Jeg har ikke satt meg inn i de nye garasjene men syntes at endel folk her lar det gå veldig utover de som administrerer det nettstedet her når de prøver å gjøre ting og forbedre. Kanskje vi skal hjelpe dem med å si hvordan ting kan forandres osv istedenfor å klage etterpå. Jeg kritiserer ikke noen her men syntes at de som faktisk stiller opp for oss får unødvendig mye pepper

Chris

#7 SJ-Samurai

SJ-Samurai

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Flott jobbet Zuki!

________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
-Valmet 565 Cab

#8 sivrt

sivrt

    Pirat moderator

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1350 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Helt enig i siste innlegg!

Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
http://www.offroad.n...de=View&RID=160
Goodyear Wrangler MT/R
31x10,5-15
3,5" Rubicon Express + JKS sjakler

#9 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Har INGEN problemer med å skjønne det økonomiske perspektivet. Alt jeg ber om er å la oss som ønsker det og som har en garasje vi liker få lov å beholde den fullt funksjonell. Jeg betaler GLADELIG det samme som de andre som vil ha den nye garasjen, omså litt ekstra hvis den tar mer plass. Det er GARANTERT en hel del folk her som ikke engang ser på denne gullgarasjen som et alternativ engang, og som heller lager seg garasjer på andre fora. Jeg for min del må bare innse at dersom dere er så steile som nå, er min garasje saga blott. De 200 kronene er tapt for dere, og jeg er fri for garasje. Hvis hundre stykker tenker det samme, taper dere tjue tusen i året. er det god butikk?

Opprinnelig postet av Zuki



Kan si dere det at så lenge jeg er med på å drive sidene så kommer ikke de gamle garasje sidene til å bli aktivisert igjen etter nå til fredagen. Det fordi at vi har kommet til et tidpunkt der vi må fornye oss og vi ønsker å tilby flere tjenester utenom forumet. Og det er noe vi jobber med.

Om dere ikke ønsker å benytte dere av oss er deres valg, men vi kommer til å jobbe med å få en bedre tjeneste en de andre som er der ute.

Og er det noe vi har spurt om andre ganger er det tips om hvordan vi kan forbedre sidene for dere brukere. Men når vi ikke får noe særlig tips så tar vi saken i egene hender.

Tror det er noen brukere som ser at de nye sidene kan være bra. Og at ikke alle ønsker å dømme noe neden om og hjem før det har blitt tatt i bruk en liten stund. Nå er ikke alle funksjonene der helt ennå men regner med at det kommer litt mer iløpet av uken som kommer.

Eneste jeg kan skjønne dere brukere virkelig klager på er at dere ikke kan legge inn bilder i gjesteboka. Og at dere tror at vi sletter den gamle garasjen deres.


.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#10 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Det dere betaler for er garasje sidene i første omgang. Avatar og mulighet å bytte titel i forumet er også ting jeg tenker på å legge til.

Det har vært diskutert om man burde stenge mulighet å legge ut bilder i forumet for vanlige brukere samt at kjøp og salg også skulle bli for de betalene.

Jeg personlig er ikke for de siste sperrene da jeg tror at det er mange som vil gå over til andre forum med en gang det koster å bruke sidene. Noe det ikke gjør i dag.


.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#11 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Ja vi er avhengig av dere som er brukere, men som dere ikke vet er at hele offroad.no er et taps prosjekt for Anders og meg da vi må legge ut endel kroner for at siden skal være oppe. Bare sist mnd la vi ut 8000 hver. Og det blir endel penger iløpet av et år. Det vi ønsker er å opprett holde forumet slik som det orginalt var planlagt og kunne tilby endel ekstra tjenester.


Har INGEN problemer med å skjønne det økonomiske perspektivet. Alt jeg ber om er å la oss som ønsker det og som har en garasje vi liker få lov å beholde den fullt funksjonell. Jeg betaler GLADELIG det samme som de andre som vil ha den nye garasjen, omså litt ekstra hvis den tar mer plass. Det er GARANTERT en hel del folk her som ikke engang ser på denne gullgarasjen som et alternativ engang, og som heller lager seg garasjer på andre fora. Jeg for min del må bare innse at dersom dere er så steile som nå, er min garasje saga blott. De 200 kronene er tapt for dere, og jeg er fri for garasje. Hvis hundre stykker tenker det samme, taper dere tjue tusen i året. er det god butikk?

#12 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

det er ikke det at vi ikke vil betale for oss, men hva vi betaler for!

Det er ikke fart som dreper, det er smellen.
It's not the fart who kills, it's the smell!

#13 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Uff..jeg er så sint at jeg burde vært fratatt tastatur og mus for en fjortendagers periode...&&€%%€%%€!!!!!

#14 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:

det er ikke det at vi ikke skjønner greia som er problemet, det er det at vi OVERHODET ikke liker det...teller det ikke en dritt for dere? Er det vi som er avhengige av dere, eller er det dere som er avhengige av brukere til syvende og sist? Sett dere litt ned og tenk på det.

Opprinnelig postet av Zuki



Jeg skjønner greia... Jeg bare ser ikke helt hvorfor dere ikke kan bruke de nye garasje sidene???? Gjestebok delen fungere jo på samme måte som et forum. Mangler bare bilde delen, noe det ikke er en umulighet å legge til.

Ja vi er avhengig av dere som er brukere, men som dere ikke vet er at hele offroad.no er et taps prosjekt for Anders og meg da vi må legge ut endel kroner for at siden skal være oppe. Bare sist mnd la vi ut 8000 hver. Og det blir endel penger iløpet av et år. Det vi ønsker er å opprett holde forumet slik som det orginalt var planlagt og kunne tilby endel ekstra tjenester. Slik som at de som vil kan få mail adresse hos oss. Det er noe som koster oss penger men vi vet at mange brukere setter pris på dette. Er ikke alle klubbene som har de tekniske kunskaper eller servere til å håndtere et forum så vi tilbyr de gratis forum her.

Hadde det ikke vært for offroad.no så hadde ikke denne sporten vært så utbedret som den er nå. Da vi begynte for snart 3 år siden så regnet vi med at vi maks ville få 500 brukere. Nå har vi snart 4000. Så offroad norge er større en det de fleste antok. Vi ønsker jo fremdeles å kunne tilby en gratis tjeneste for alle, men har noen utvidete tjenester for brukere som ønsker å betale. Og flere tjenester vil komme.

Hvis det er noen som fremdeles ikke skjønner hva jeg skriver, hva jeg mener eller bare vil ha noe mer info om denne saken.. Kan dere ringe meg på 900 838 66

Hilsen Anders Venaas

#15 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

bortsett fra at det tar MYYYE plass, hva var galt med det formatet det var i? om hver garage var sitt eget underforum og garageeieren var moderator i sin egen garage, ja det vil gløre _alle_ til moderator, men hva så?

Det er ikke fart som dreper, det er smellen.
It's not the fart who kills, it's the smell!

#16 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Takker jeg fant ut av det biggrin.gif
Jeg synes konseptet ser svært ryddig og fint ut, Bra jobba sjefer.....
Jeg betaler mere enn gjerne.

Mvh Frank




"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#17 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
En ting som irriterer meg er at jeg ser at dere brukere ikke skjønner helt greia med de nye garasje sidene. Skal prøve å forlklare meg en gang til..


Og en ting som irriterer meg er at vi (jeg) gang på gang har lest meningen deres, og kommet frem til akkurat det samme som du forklarer atter en gang. Det som er problemet er blant annet følgende:
Kopi av melding:

De "gamle" garasje sidene var ment at hver enkelt bruker kunne legge ut bilder fra sin egen garasje. Ikke ha diskusjoner der.


Det DERE ikke har skjønt: Hva faen skal vi med en garasje da?? Trur ikke teknisk forum har spesiell interesse av å se på hvordan jeg har fikset interiøret og skiftet dørtrekk, antakelig like lite interesse som alle de andre spesifikke forum. Vitsen med en garasje, mener jeg, er å for eksempel ha en mulighet til å diskutere litt om noen sin bil, uten at det trenger være interessant for alle innenfor et merke eller teknisk. Vi kjenner hverandre såpass her på forumet at vi vet hvilket nivå de fleste holder på. Noen bygger bur med motor og hjul, andre skifter dørtrekk og er fornøyd med det. Da går vi inn i de garasjene vi er interessert i, og diskuterer og utveksler meninger, flirer, banner og har litt løsere stemning enn på merkeforum, teknisk etc.

Setter sitatet ditt atter en gang på trykk:

Kopi av melding:
En ting som irriterer meg er at jeg ser at dere brukere ikke skjønner helt greia med de nye garasje sidene. Skal prøve å forlklare meg en gang til..


det er ikke det at vi ikke skjønner greia som er problemet, det er det at vi OVERHODET ikke liker det...teller det ikke en dritt for dere? Er det vi som er avhengige av dere, eller er det dere som er avhengige av brukere til syvende og sist? Sett dere litt ned og tenk på det.

#18 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:

Alle som oppretter en ny garasje på de nye garasjesidene får gullgarasje fram til 10.12.04 , deretter så er det bare de som har betalt.....

Opprinnelig postet av Catosen



Catosen... Der tar du litt feil... Alle som lager en garasje er gull medlem i 20 dager, uansett når de lager den. lager man en ny en idag den 5. så er man gullmedlem frem til den 25.

Frank man lager en ny garasje ved å være logget inn deretter klikke på garasje. Der har man en grå firkant som det står "lage ny garasje" mener jeg.

PS! man må være innlogget i forumet...

.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#19 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Hvor lager jeg denne nye garasjen???

Mvh Frank




"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#20 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 05 December 2004 - 00:00

Jeg ser nå at det er en del som har gullgarasje som klager på disse!!!

Kommer dette av at dere ikke visste hva dere skulle få pga dårlig info???
Har dere har fått god info før dere har bestemt dere for å kjøpe en gullgarasje??

Jeg har nå fått regningen men jeg har ikke fått se hva jeg skal få enda.
Jeg vet bare at mange klager Hva kan jeg forvente meg ?? jeg er ingen dataguru på langt nær.
Store spørsmålet er om jeg vil jeg betale på noe jeg ikke har greie på ??
Jeg ønskere fortsatt å være medlem i offroad.no for dette synes jeg er en kul plass å dele erfaringene.

Noen som kan svare ??

Mvh Frank



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117