Land rover
#1
Posted 08 December 2004 - 00:00
#2
Posted 08 December 2004 - 00:00
Spør du derimot om det er en god hobbybil så er vel svaret ja. MASSE miljø og så og si gratis deler, du blir dessuten en allsidig og erfaren mekaniker når du har LR.
PS, jeg har ingenting imot LR, men når du spør så bør du få et nøytralt svar.
håvard : BJ42
#3
Posted 13 December 2004 - 00:00
Dessuten: Alle biler trenger godt vedlikehold. Uansett om det er LR eller Yota.
mvh
HC
edit:
En kompis av meg kjøpte min gamle LR109 Diesel, som tidligere hadde tjenestgjort 25 år på Jan Mayen. Denne blien hadde han som eneste bil ganske lenge, og her er et bilde fra en tur han hadde til Latvia:
Denne turen var visst på 4.100km, så helt ubrukelig kan da ikke en LR være
#4
Posted 13 December 2004 - 00:00
Jeg nevnte ihvertfall de positive sidene også miljøet, alu og "spareparts"
Synes man bør få svar fra begge sider når man spør- Vi er vel nesten enige tror jeg..
håvard : BJ42
#5
Posted 13 December 2004 - 00:00
Ikke missforstå meg, jeg er ingen Toyota fan, jeg liker bare ting som er bra og da blir jeg automatisk veldig glad i Toy's
Men TerraTracker, det er jo ingen hemmelighet at LR har store problemer når det gjelder driftsikkerhet, synes da denne karen bør få vite det, akkurat som jeg burde ha visst det da jeg en gang for lengesiden kjøpte Jeep CJ7. Gleden var stor over å ha kjøpt "verdens beste" terrengbil. Aldri i mitt liv har jeg blitt så skuffa...
Så hvis "MR Rockwolf" bare får høre fra en side at LR er "verdens beste bil" så vet vi vel begge at han går på en smell. Er han derimot klar over at ikke alt på disse varer evig (bortsett fra karosseriet) så kan det hende han ikke blir så skuffet og heller kan glede seg over en helt unik hobbybil!
Må forresten legge til at jeg hjalp min kompis med å kjøpe LR ExMil. Vi prøvekjørte LR'er nesten et halvt år før vi fant en som var i knallform. Vi fant til slutt en som fikk best karakter av forsvaret A+ eller hva det het. Stor forskjell på de bilene som hadde gått som feltvogner hver dag og de som hadde gått som radio biler gitt
Morsomme biler er det ihvertfall!
håvard : BJ42
#6
Posted 12 December 2004 - 00:00
En annen faktor er : Man kan si at Porche ikke ruster så mye som en HiLux.. Det er ikke fordi stålet på Porcha er bedre, men fordi man tar mer vare på en slik bil, men HiLuxer som regel er i krigen helt til de dør. De tas som regel ikke no særlig vare på, de bare gjør det du sier de skal gjøre og krever aldri noe tilbake.
TAKK JAPAN!
håvard : BJ42
#7
Posted 12 December 2004 - 00:00
Her er min series 3 fra 1980.
#8
Posted 12 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Hvis du går inn på www.lrforum.com og leser på serie forumet så finner du fort ut at du ikke skal ha LR seriebil (eller LR generellt). Du skal lete lenge etter noe som har så dårlig kvalitet og er så lite driftsikre som en LR ExMil.
Spør du derimot om det er en god hobbybil så er vel svaret ja. MASSE miljø og så og si gratis deler, du blir dessuten en allsidig og erfaren mekaniker når du har LR.
PS, jeg har ingenting imot LR, men når du spør så bør du få et nøytralt svar.
håvard : BJ42
Opprinnelig postet av håvard
Og det skriver du, som driver med gamle LC'er? En ting skal iallefall x-mil'en ha: Den ruster ikke i stykker før den er utslitt. Og de tidligere LC seriene og x-mil er vel av ca. samme årskull?
#9
Posted 13 December 2004 - 00:00
japanerne er eksperter på å ta ideer fra andre. når toyota skulle markedsføre seg i usa så tok de en snarvei i forhold til navnet. de innrømmer å ha stjålet navnet fra landrover. japanerne er slik: de tar et bra produkt og gjør det mye bedre."
ja, ja....kopi av en dårlig bil og litt forbedringer. Er det hva du mener?
#10
Posted 13 December 2004 - 00:00
Leser en 'bilmerkeforum', så blir det så klart mye fokusering på feil og mangler (skulle bare mangle)..Men det er jo nettopp vitsen med å ha slike fora; ikke bare skryte, men å hjelpe..
Finnes også mange Toyota forum rundt i verden, og gud bedre; mye mandagsbil der også hvis fokus settes på eieres spørsmål om "hva feiler bilen min"...
Jeg er ingen fanatiker, og har i likhet med de fleste av oss her inne eid masse forskjellig 4x4, men når det kommer til miljøet rundt et bilmerke, så har iallefall ikke jeg opplevd maken til det i L.R. miljøet i alle de årene jeg har holdt på med off road.
Litt skryt til slutt: Sett av tid til denne videosnutten: http://www.lrfaq.org...arLandRover.wmv
Mvh. Terra
#11
Posted 08 December 2004 - 00:00
kiss: keep it simpel stupid
#12
Posted 08 December 2004 - 00:00
Pappa har hatt LR 109 (sivil ex mill), har en kompis med LR 88, (den korte utgaven) Hvis du smører og oljer er ikke dette di værste bilene å eie. Personlig synes jeg LR har fått et ufortjent dårlig rykte.
Di fleste 4x4 biler i denne prisklassen rundt 30.000 har sine feil/sjarm kan jo nevne i fleng:
Pajero gen1: topper, gløding, girkasser
Patrol: utslettne forstillinger pga tong motor
Chevrolet: 6,2 diesler
Allt av 80 talls japse: RUST RUST RUST RUST
Har du lyst på LR: LØP Å KJØP
#13
Posted 24 December 2004 - 00:00
#14
Posted 24 December 2004 - 00:00
#15
Posted 25 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
En annen faktor er : Man kan si at Porche ikke ruster så mye som en HiLux.. Det er ikke fordi stålet på Porcha er bedre, men fordi man tar mer vare på en slik bil, men HiLuxer som regel er i krigen helt til de dør.
porsche fullgalvaniserer bilene.
#16
Posted 28 December 2004 - 00:00
http://www.911t.org/...0inspection.htm
Uansett- går utifra at du skjønte mitt poeng : noen biler tas var på, andre ikke.
håvard : BJ42
#17
Posted 19 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Hvordan er 109`n i terrenget? Er den fulltime 4x4 eller uten senterdiff?
Opprinnelig postet av bjørn
correct me if I'm wrong;
Men mener det ikke er fulltime og da ikke senterdiff heller.
Men både rangerover og defender har fulltime.
så det er muligheter for og bygge om.
#18
Posted 19 January 2005 - 00:00
It's NOT a Jeep... you wouldn't understand
#19
Posted 19 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Defender (90/110/130) og RangeRover (Disco) har fulltime, men å bygge om til defender eller RRmotor/drivverk i en seriebil e en årntli omfattanes jobb! Da e det lættar å klaske et serie karosseri på en rangerover ramma
It's NOT a Jeep... you wouldn't understand
Opprinnelig postet av Henning
såpass ja.
ikke lik størrelse på gir/fordelingskasse i det hele tatt kanskje?
nettop lasta ned og sett "a 4x4 is born"
der bygger han serie/defender på rangerover ramme.
seksjonerer opp planet og greier.
blir 100"
#20
Posted 20 January 2005 - 00:00
Har sett at i England er det en del folk som kapper av et par tommer bak på RR`n for å bli kvitt overheng-problemet, såkalte "bobtail RR"
JSok
-89 Cherokee 4.0
(med manuell kasse)
2.5"OME hevesett.
31x10.5-15